Tuesday, October 2, 2012

Syv hemmeligheter til å være leder alle ønsker å følge

I denne endre, utfordrende og konkurransedyktig arbeidsplassen, kan ikke vi overvurdere viktigheten av god ledelse. Gode ledere vil konsekvent motivere deg til å utføre på høyere nivåer av produktiv. Dårlig ledere vil kjøre du sprø og til slutt ut av organisasjonen. Ledere med dårlig ferdigheter vil ofte produsere følgende resultater:


1. Redusert produktivitet
2. Økt omsetning
3. Økt fravær
4. Økt menneskelige ressurser mekling situasjoner
5. Økt bruk av tjenesten kundeklager


Følgende er syv hemmeligheter til å være "perfekt" leder alle ønsker å arbeide for:


1. Opprett en visjon
De beste lederne ikke bare tilordne oppgaver eller overvåke ytelsen. De har planer for fremtiden og motivere andre å se den samme visjonen så de kan trives for å oppnå den visjonen.


I stedet for bolig på begrenset problemer, ser perfekt lederne på det store bildet. De lever organisasjonens misjon og implementere, motivere og tilegne sin innsats til å utføre oppdraget.


Under hundrevis av teambygging og ledelse workshops, har jeg bedt om følgende enkle spørsmål:


Hva er organisasjonens mission statement?


Hvis det er førti deltakerne i workshopen, trettisyv vil se på sitt skrivebord, én deltaker vil gjøre en elendig forsøk på reciting hva han/hun "tror" er mission statement, én deltaker vil gjøre en god forsøk og deklamere først én eller to setninger av mission statement, og til slutt en student vil frivillig å kjøre til office (eller bil) å ta en kopi av oppgaven til å bringe tilbake til workshop. Ut av tusenvis av verkstedet deltakere har jeg spurt dette spørsmålet, bare tre visste sine mission statement ord for ord. Det flotte del av dette er at mange av disse verkstedet deltakere har vært med deres organisasjon 5-10-20 + år og, de fremdeles ikke visste sine mission statement. Så er mitt spørsmål dette:


Hvordan du føre dine ansatte å oppnå organisasjonens mål Hvis du (som en sjef) ikke vet hva oppdraget er?


Perfekt lederne live, spise, sove og dusj med sine mission statement. De vet nøyaktig hva oppdraget er og forstå sin betydning til teamet de leder og til organisasjonen. Viktigst, kommunisere de målsetning til sine ansatte på møter, coachings, tilbakemelding økter og selv korrigerende handlinger. Deres handlinger er relatert til å oppnå målene til mission statement og kan kommunisere en visjon om organisasjonen.


Handlingstrinn – ta målsetning ut av mørkt hjørne på kontoret. Skrive ut mission statement og sin visjon på toppen til sakslisten og deklamere det i begynnelsen av møtet. Deretter snakke om hvordan ansatte hjelper til med å realisere mål, verdier og visjon av oppdraget.


2. Oppfatte ansatt behov
Som gamle sier goes, "du kan ikke ta alle de hele tiden." Men forstår de perfekt lederne at for å være effektive, de må imøtekomme til behovene til de fleste av teamet. Gode ledere forstår at arbeidsmiljøet er ikke en popularitet konkurranse eller, som jeg sier, "ledelse er ikke Pleasership. Perfekt ledere behandler alle ansatte med respekt og er konsekvente i sine handlinger og ord.


Samtidig, de gjenkjenne de spesielle behovene til sine ansatte og bruker denne kunnskapen for motivasjon til å oppnå et felles mål.


3. Kommuniser presist og klart
Dårlig kommunikasjonsferdigheter er trolig nummer # 1 grunn ledere mislykkes. Hvis de ikke kan snakke med, og koble med sine ansatte, de er å ikke tjene behovene til ansatte.


Hva er god kommunikasjon? Følgende er noen eksempler:


* Kommunisere jobb forventninger og standarder


* Gi pågående tilbakemelding til ansatte.


* Søke og erkjenner tilbakemeldinger fra ansatte på beslutninger som effekt dem (og ta deg tid til å lytte til dem).


* Kommunisere oppdraget (se hemmelige # 1) på en kontinuerlig basis.


* Kommunisere "dårlige nyheter" en ærlig og betimelig måte.


* Kommuniser ved hjelp av språk som viser en positiv sannsynlighet.


* Kommuniserer gjennom en kombinasjon av metoder: personlig, e-post, telefon og møter.


4. Finne felles interesser
Noen ledere forstå ikke de er i folk virksomheten og mangler tålmodighet for å arbeide og utvikle sine gruppemedlemmer. Jeg hadde en veileder under en coaching og veilede workshop foreta følgende setning til meg på pause:


"Hvis jeg hadde kjent at jeg hadde til å kommunisere med mitt team, jeg ville ha aldri tatt jobben."


Hva synes denne personen? Sant ledere forstår at de ansattes suksess er deres suksess. De forstå under denne reisen at noen ansatte trenger assistanse, coachings, motivasjon, tilbakemeldinger og disiplin. Gode ledere vil arbeide for å finne felles interesser med hver medarbeider, slik at alle vinner. Perfekt ledere vil forstå at noen ansatte må konsekvent håndtering, og andre trenger mindre håndtere; noen ansatte trenger refocusing, mens andre er svært fokusert, etc. Perfekt ledere anerkjenne behovet for å finne felles interesser med hver person.


5. Ta andre til et nytt nivå
Perfekt ledere er opptatt med sine ansatte profesjonell fremgang og gjøre alt for å hjelpe ansatte utvikle sine evner. Disse ledere "Hvis du vil se ansatte for hva de kan bli, ikke hva de er nå." Disse ledere handlinger kan variere fra å forbedre bestemte aspekter av jobb-ytelse, til å delegere spesielle oppdrag å utvikle en handlingsplan for kampanjer. Perfekt ledere må ha muligheten til å vurdere styrker og svakheter av ansatte, og Bruk dette til coach for kontinuerlig forbedring.


Ideelt kombinerer grunnlag for forbedring den beste interessen av organisasjonen og ansatt. Mange ganger er jeg hentet inn i organisasjoner å hjelpe dem med dette behovet:


"Jeg har ledere pensjonere seg, og vi har ingen å erstatte dem"


Disse organisasjonene har opprettet en "talent black hole," fordi de ikke implementerer en plan for å "hjelpe andre med å forbedre" og være klar til å gå opp når det er nødvendig. Husk at du alltid kan erstatte en stol, et skrivebord, en datamaskin. Men du kan ikke alltid erstatte en dyktige ansatte hvis du ikke har en plan på plass for å utvikle andre for å ta sin plass når tid kommer.


6. Tror på ansatte
Jeg var nylig å presentere bekymringene til en ansatt workshop til administrering av en organisasjon på deres stabsmøte. Ledere så på rapporten, og spurte meg om om ansatte virkelig nevnt elementene i rapporten. Jeg forsikret manager gjorde for ansatte. Som overordnet besvart i møtet, "Dette må bety vi har smart ansatte." Little dette manager innser at han hadde en negativ holdning mot sine ansatte. Gjennom sin underbevissthet sinn viser han sin ansatte, gjennom ord og handlinger, at han ikke tror på hans stab.


Perfekt ledere tror på den best qualities av sine ansatte. De tror ansatte er smart nok til å håndtere oppgaver og finne løsninger på utfordringer hvis gitt riktig veiledning og salgsmulighet.


Dette kommer med opptjent tillit fra siste forestillinger og investering av lederne til pågående delte coachings og tilbakemeldinger å gi ansatte erfaring og kompetanse til å lykkes i fremtiden.


7. Integritet er best
Det er viktig at ansatte føler de kan stole ledere ord og handlinger. Dette betyr at ærlighet, rettferdighet og konsistens når samarbeidsstil ansatte. Hvis ansatte deler i privat et fortrolig og følsom emne med sine ledere om morgenen, må dette ikke kjent i hele organisasjonen ettermiddagen. Eller, hvis ledere lover å gi ansatte svar ved slutten av dagen, og aldri komme tilbake til ansatte, ledere integritet er ødelagt.


De beste lederne forstår at deres ord er deres bond og at handlinger taler høyere enn ord. Perfekt ledere arbeide på å være ærlige, åpne og pålitelig hverdags.


Ta deg tid starter i dag bruke disse syv hemmeligheter; og du, også, kan være en "perfekte" leder.

No comments:

Post a Comment