Wednesday, October 10, 2012

La din �Buts� bak For stor kundeservice

Hvor mange ganger har du hørt noe som ligner på dette i en kunde service situasjonen?


Kunde: "hvorfor dere ikke bare gjøre det på denne måten, og det vil ta seg av situasjonen."


Kundeservice Person: "Jeg forstår hva du sier, men vi kan for å gjøre det på denne måten."


Deretter situasjonen går magisk nedoverbakke fra det, og det er vanskelig å vinne tilbake til kunden.


hva har skjedd?


Kundeservice person brukt ett ord som har en kraftig negativ effekt når håndtere kunder. Ett ord, hvis du kan forestille deg, bringer ut hornene på kundens Panne, rødt ansiktet, tightens hans tenner og clinches hendene... ordet er men.


Dette er fordi, men er en eksklusiv word. Bruk av men negates alt som ble sagt tidligere av kunden. Kunden kan deretter føler alienated og disrespected. Det står til kunden, "du nedsatte, eller ignoreres alt jeg sa, og du kommer med din agenda. Vel, respektere du ikke meg, så jeg ikke vil respekterer din løsning."


Løsningen


Erstatte bruken av bortsett fra med dette kraftige, positiv ord som vil gjøre kunden føler at han er en del av løsningen, setter et smil på ansiktet hans, og endre stemningen til positivt... ordet er og. Og er en inkluderende ord. Hvis du tror på det, og i matematikk er lik funksjonen i tillegg. Bruk av og sier til kunden, "Jeg verdi hva du sa, og vi vil ta det i betraktning som jeg dele min løsning med deg."


Husk at 90% for å tilfredsstille kunden gjør kunden føler som om du lytter til dem. Bruk av og sier til kunden jeg lytter til inndataene.


Kan bruke dette til de ovennevnte scenario:


Kunde: "hvorfor dere ikke bare gjøre det på denne måten, og det vil ta seg av situasjonen."


Kundeservice Person: "Jeg forstår hva du sier, og vi kan gjøre det på denne måten."


Idet du kanne se det er et mer positivt svar på kundens tilbakemelding. I stedet for kunden å være på motsatt side av din løsning ved hjelp av ordet, og du kan du opprette en bro for kunden å krysse for å vurdere dine løsninger. Ergo, vil kunden er mer sannsynlig å godta raskt løsningene dine.


Så, hvis det er mulig, registrere deg selv i en samtale slik at du kan se hvor du bruker men. Deretter arbeide på erstatte og i stedet for men. Det kan føles litt klosset først. Men jo mer du bruker og jo jevnere den høres, og du vil se umiddelbare resultater. Fordelene er mindre stress for du, positiv kundeopplevelse tjenesten situasjoner og mer fornøyde kunder. Husk, la din buts bak og deg, også, vil gi god kundeservice.

No comments:

Post a Comment