Under vår siste online undersøkelse spurte vi følgende spørsmål:
Det upsets du mest når de mottar dårlig kundeservice?
Åtti prosent av deltakerne målingen sa den «I don't care holdning"på personen serverer dem upsets dem mest.
Bedrifter miste milliarder dollar i inntekter hvert år fordi kunder føler organisasjonene som ikke bryr seg om sin virksomhet nok til å gjøre en innsats for å holde dem. Det tar fem ganger mer forsøk på å vinne over en ny kunde enn å holde en eksisterende kunde.
Deretter hvorfor skjer dette? Ingen opplæring eller dårlig trening har mye å gjøre med den.
Her er fem hemmeligheter til å vise kundene du virkelig gjøre bryr seg om deres situasjoner når samarbeidsstil dem:
1. Lytte!
Ta deg tid til å lytte til "smerte" kunden prøver å dele med deg. Det er en grunn hvorfor vi har to ører og en munn. Lytt etter innholdet og ikke metode for kommunikasjon the customer is using. Bruke aktive lytte ferdigheter slik:
* Nodding hodet
* Skjev frem for å vise interesse
* Sier "Jeg hører hva du sier," "Jeg se hva du mener" eller "Fortell meg mer"
* Stoppe gjør noe annet, og viet all oppmerksomheten til å lytte.
* Betrakte kunden
* Være tålmodighet og ikke avbryte kunden før du legger til dine tanker
Du kan være den første personen den dagen som tok tid til å lytte til denne personen. Få mest mulig ut av den.
2. Svar
Svar til kunden på følgende måter:
* Bruk inflection i stemmen (unngå lød monotone)
* Ikke bruk "whatever," "Ja høyre," "Hvis du si det"
3. Sjekk ditt kroppsspråk
Kontroller at ditt kroppsspråk sier til kunden, "Jeg vil hjelpe deg." Kontroller at du gjør følgende:
* Smil
* Stå oppreist
* Hender på din side, men aldri på hoftene
* Unngå skjev mot telleren eller slouching i stolen (spesielt mens du snakker på telefon som kunden kan høre din disinterest)
* Ser ut og fungerer Live
4. Vise empati (forstår smerten)
Vise kundene at du forstår deres "smerte". Gjøre kommentarer som:
"Jeg kan forstå hvorfor du ville føle det sånn."
"Hvis jeg var i skoene dine jeg ville føle seg på samme måte"
"Jeg ville være skuffet, også, hvis det som skjedde med meg."
De fleste kunder vil bare bli lyttet til og forstått. Vis dem at du forstår deres "smerte" og løsningen kommer mye tidligere.
5. Forplikte seg til handling
Gi kunden beskjed om at handling vil bli tatt; og handle. Ene uten den andre er bare en brutt løftet. Dele med kunden din klar handlingsplan som ser slik ut:
"Jeg personlig skal ta seg av dette for deg. Hva vi skal gjøre er... "
"Jeg trenger å få mer informasjon før jeg tar meg av dette for deg. Jeg kommer til å snakke med sjefen. Ville du tankene venter?"
Dette er bare noen av verktøyene du kan bruke til å få kundene fornøyde og øke inntekter. Bruke dem i dag for å vise at du bryr seg om kundene.
No comments:
Post a Comment