Mary Kay Ash, grunnleggeren av Mary Kay kosmetikk, en gang sa, "Det er to ting folk ønsker mer enn sex og penger... anerkjennelse og ros." Tid og tid igjen en motiverende faktor at produksjon og er på toppen av de fleste ansatte lister er takknemlighet for en jobb godt gjort. Det er bedt om mer enn de grønne ting, penger.
Hvorfor ikke flere ledere, eiere og ansatte gi takknemlighet? Noen folk staten de ikke vet hvordan å gi den. Andre sier de ikke vet hva du skal gi. Fortsatt sier andre de er for opptatt til å gi eller vise takknemlighet.
Jeg tror dette er en av de største syndene av ledere, blir for opptatt til å gi anerkjennelse for en god godt utført jobb. Husk hva de gamle overføring reklamene pleide å si, "du kan betale meg nå, eller du kan betale meg senere." Vel, det er hva gi takknemlighet handler om. Du kan investere i ansatte nå og "betale" dem med oppriktige takknemlighet og oppnå enda bedre ytelse. Eller du vil "betale" senere når du ser gruppens ytelse vasken, korrigerende tiltak og generelle moral redusere.
Følgende er fem tips for å gi oppriktig setter pris på som vil motivere teamet å sveve til høyere nivå og oppnå mer:
1. Være bestemt
For å få samme oppførsel eller handling igjen må du la den andre ansatt vet nøyaktig hvilke handlinger du verdsette. For eksempel det typiske forsøket på å verdsette høres ut som dette:
Leder: "Mike, du gjorde en flott jobb tidligere i dag. Holde oppe barmhjertighetsgerninger!"
Mike: "Takk" (Mike tenker hva er han komplimenter meg på?)
Den riktige måten:
Leder: "Mike du gjorde en god jobb på rapporten tidligere i dag. Jeg kan se du har investert mye tid i rapporten av detaljer som du plasserer i den. Jeg virkelig verdsette du innsats. Takk."
Mike: "jeg verdsette du lagt merke til tiden en salgsopsjon i rapporten. Takk!" (Mike's tenkning som manageren gjorde virkelig lese den og setter pris på hans innsats. Jeg vil være glad for å gjøre det igjen.)
Som du kan se ansatt har en klar forståelse av hva manageren viser verdsatt for, og han er motivert til å ta på prosjektet på nytt.
2. Vær betimelig
Kontroller at du vise takknemlighet så snart som mulig til handlingen du sette pris på. Videre fjernt i tid mellom styrkingen og handlingen mindre innvirkning det vil ha å motivere ansatt.
Leder: Mike, rapporten du har sendt seks måneder siden var flott. Holde oppe barmhjertighetsgerninger. Takk!"
Mike: "Takk, jeg tror. Hvilken rapport du tar om?"
Alltid finne tid til å verdsette Vis innenfor tidsrammen. Selv om du må slippe noe annet ta tid til å sette pris på ansatte.
3. Være rettferdig
En av de viktigste bekymringene til studenter i min verksteder er at når takknemlighet er vist, det ikke synes fair. Den største skurken av dette er det fryktede "Ansatt of the Month"-bordet. Mange ganger når du spør "Ansatt of the Month" hva du gjøre for å tjene det sier de, "Jeg ikke vet." Jeg har en handling du må ta når gi takknemlighet... være konsekvent!
* Først, tydelig stat reglene for takknemlighet slik at alle forstår hvordan verdsette er opptjent.
* Andre være konsekvent når du viser takknemlighet. Hvis en ansatt gjør en gunstig tiltak og du vise takknemlighet og en annen ansatt gjør de samme eller lignende handlingen og du ikke vise takknemlighet har du bare sydd frø av dårlig moral og følelser av favorisering.
* Tredje, alltid være på utkikk etter "finne noe godt" dine ansatte, gjøre det bra. Når du oppnå denne tankegangen vil du alltid finne gode og øke moral og produktivitet innen teamet ditt og organisasjonen din.
* Fjerde, være rene av din takknemlighet. Hvis du vise takknemlighet, ikke rotet det med andre kommunikasjon. Med andre ord, ikke vise takknemlighet for én handling og deretter begynne å diskutere en potensiell korrigerende handling for en annen handling. Dette sender blandede signaler som sier til mottakeren av denne kommunikasjonen, "jeg ikke ønsker noen takknemlighet fordi det er alltid noe dårlig knyttet til den." Holde den ren!
4. Være offentlig, hvis mulig
Takknemlighet er ikke noe du skjule. Det fungerer best når det gjøres offentlig. Vise takknemlighet på en offentlig måte i møter, foran gruppemedlemmer og ledelse. Morsomme er at når du får i vanen av gjør denne mange av gruppemedlemmene vil øke aktiviteten må de ta å også tjene dette offentlig anerkjennelse.
5. Være relasjonell
Når jeg spør spørsmålet, "Hvorfor kommer du til å jobbe hverdags?," i min verksteder som jeg vanligvis får "for å få betalt" som han først svare studentene gi. Så når vi diskutere det videre kommer det alltid ned til "Jeg føler at jeg gjør en forskjell" som viktigste svaret. Du skjønner, i de fleste tilfeller som er grunnen til at ansatte bestemmer seg for å klatre ut av sengen om morgenen, tærne berører gulvet, og de bestemmer seg å kjøre til arbeid er at de føler at de gjør en forskjell der de arbeider.
Jeg husker en mulighet til å emcee et stort salgsmøte for et Fortune 500-selskap. Jeg introduserte en Senior Vice President, og han gikk til talerstol å ta over 500 ansatte. Han kunngjorde at selskapet oppnådde salg på $14 milliarder. Da annonsert han raskt at deres mål for det neste året var $17 milliarder. Da han snakket var jeg ute på publikum. De var usedvanlig rolig og oppmerksomme. Men som jeg så på dem hadde de en glassaktige øyne titt. Jeg innså problemet var at taleren snakket bare tall. Han gjorde ikke forholde seg hvordan de 500 + ansatte gjorde en positiv forskjell for selskapet. Alle han behøvde å si var hvordan deres ofre alle oversatt i suksessen til selskapet. Sammen med dette, vil de møte de kommende år utfordringene bare med talentene til våre ansatte. Så enkelt, men så sjelden gjort.
Forholde seg til handling gjort med hvordan hvis påvirker team, department og organization. La oss gå tilbake til våre tidligere eksempler å fullføre verdsette prosessen:
Leder: "Mike du gjorde en god jobb på rapporten for nye datamaskinsystemet tidligere i dag. Jeg kan se du investert mye tid å gjøre forskningen slik at vi har nødvendig informasjon for å be om datamaskinsystemet. Mike, vi verdsette din innsats fordi nytt datasystem vil gjøre vårt team mer produktiv slik at avdelingen skal nå sine mål, og selskapet vil bli lønnsomt i år. Bottom line, større bonuser for alle. Jeg ser frem til å se din høyt nivå arbeid i fremtiden. Takk."
Mike: "takk. Jeg setter pris på å gjøre en forskjell. Vennligst la meg vite hva jeg kanne gjøre for å hjelpe laget."
Som du kan se, har Mike en klar følelse av prestasjon og hvor han passer i selskapet. Også, lederen oppmuntret Mike å gjøre samme virkemåte snart ved å si "Jeg ser frem til å se din høyt nivå arbeid i fremtiden." Og manager endte med en oppriktig "takk."
Dette er fem enkle tips som vil motivere de ansatte til å oppnå mer med et minimum av innsats. Starter i dag, anvende disse teknikkene, og du vil se en verden av forskjell i ditt team, department og organization. Husk, "betal" deg selv med belønninger nå eller "betale" deg selv med en lav ytelse team senere.
No comments:
Post a Comment