Nylig, Amerika mistet en av gigantene av sen kveld TV, Johnny Carson. Han var en original på hans håndverket, fordi han skulle gjennomføre hans show, hovedsakelig som en 90 minutters møte. Programmet ville være underholdende, innsiktsfulle, informativ og la deg som ønsker mer.
Mange ganger vi frykter skal møter fordi vi føler, basert på tidligere erfaringer, som de skal bli kjedelig, ikke relevante, manglende informasjon, og vi kan ikke vente til møtet slutter.
Her er min åtte teknikker som brukes av Johnny Carson slik at møtene utestående for alle involvert:
1. Gjør din forskning
Johnny Carson vil investere tid før hvert show til å finne informasjon på hva som var viktig for hans gjester og publikum medlemmer. Han ville finne om hans gjester personligheter, deres interesser og bekymringer.
Hvorfor ikke gjøre det samme? E-deltakerne med din agenda før møtet. Be dem om tilbakemelding eller eventuelle bekymringer som de kan ha angående møtet. Dette gjør at du løse eventuelle bekymringer før møtet og for å tenke gjennom potensielle problemer og komme opp med bedre svar for løsninger under møtet.
2. Planlegg møtet
Mestre detaljene for møtet. Angi en agenda med poeng dekkes og tidsperioden som de vil bli dekket.
3. Invitere bare "gjester" som kan bidra
Når Johnny var ferdig snakke med en gjest, så det var på tide å hente ut hans neste gjest og engasjere seg i samtalen med at gjestene. Når han er ferdig med å snakke med hans gjester ville han Unnskyld dem så de kunne forlate.
Invitere bare "gjester" som er relevant for emnet på hånden. Hvor mange ganger har du lurt på, "Hvorfor er jeg her, dette møtet ikke tilhører meg?" Også når din "gjest" har bidratt til møtet, og det er ingenting annet i møtet som vedrører dem, unnskyld dem så de kan forlate.
4. Hold på tid
Du visste at hver kveld Tonight Show med Johnny Carson starter på sin tildelte tid (med mindre det var en spesiell hendelse).
Starter du møte på tid viser respekt for deltakerne som har gjort arbeidet skal vises på gang, og la oss sent comers vet at dette er uakseptabelt.
Også angi én person til å være keeper tid. De er ansvarlig for å holde deg på vei til å holde seg innenfor tidsgrenser for hvert emne dekket i møtet. Resultatene er at du starter på tid og ender på tid mens å utføre til sakslisten.
5. Angi tonen
Johnny ville stå opp og hilse gjesten med en engasjerende smil og velkommen. Gjøre det samme med møtedeltakerne. Du kan legge dem rolig for mer informative møter. La dem vite at du virkelig setter pris på deres tilbakemelding og deltakelse.
6. Delta deltakerne
Johnny ville fortsette flyten av samtalen med sine gjester ved å spørre oppfølging spørsmål eller oppsummere hva de sa.
Spørre flere spørsmål å trekke ut viktig informasjon med møtedeltakerne. Si følgende:
Fortell meg mer om...
Det er en interessant synspunkt, forklare Vennligst nærmere... Hvis jeg forstår hva du sier...
Hvis det er deltakere som er stille, gjør det trygt for dem å gi tilbakemeldinger eller forslag. Si følgende:
"Mike, vi virkelig ønsker å høre dine ideer på... "Jane, du ser at du virkelig ønsker å legge til noe viktig til diskusjon, kan du fortelle oss."
Når de gjør sine kommentarer si, "Takk for verdifulle kommentarer. Jeg ser frem til du bidra mer innsikt i fremtiden."
7. Gjør møtedeltakerne stjerner
Johnny Carson hadde en måte å la hans gjester om de var beryktet eller berømte, være kjendiser på Tonight Show. Han tillatt dem fortelle sine vitser og vittig historier, så vel som complimented dem, slik at stjerner var og til slutt showet var vellykket.
Du kan gjøre det samme for ansatte i møter. Du kan dominere møtet og utvikle alle ideer. Du ville ikke oppnå mye fordi møtedeltakerne ville har ingen følelse av eierskap, og ville være treg til å starte dine ideer. Eller du kan oppmuntre deltakerne om å bidra med ideer slik at de eier av ideer, og ta ansvar for å implementere sine ideer. Også, anerkjenner og belønner disse "løsningsutviklere" foran gruppen.
La dem skinne!
8. Avslutt møtet den riktige veien
Mens excusing hans gjester, ville Johnny helsing takke dem for å komme på messen og kompliment dem på deres bidrag. Gjestene igjen med en god følelse, og har alltid ønsket å komme tilbake igjen og igjen.
Kontroller at du takke møtedeltakerne for sin tid og bidrag. La dem vite hvordan de gjort en forskjell i møtet. Hvis det var løsninger som er opprettet i møtet, kan du kommunisere hva er klart løpet av handling til å utføre disse løsningene. Uttrykke din tillit til at du vet at disse løsningene vil oppnås.
9. Oppfølging, oppfølging, oppfølging
Johnny Carson ville snakke om hvor stor en Vis var på grunn av en gjest. Dette var en annen måte å få gjestene på hans viser til å føle seg spesiell.
Sende en e-post til alle relevante ansatte, om de var på møtet eller ikke, forklare hva ble dekket i møtet, hva var besluttet på i møtet og hva løpet av handlingen vi tar.
Også igjen, erkjenne nøkkelpersoner i møtet for deres bidrag.
Følg disse ni teknikker som brukes av malen for sent natt og møtene blir fremragende.
No comments:
Post a Comment