Thursday, October 18, 2012

Åtte måter å motivere deltidsansatte

I de fleste tilfeller presenterer deltidsansatte en spesiell utfordring når det gjelder motivasjon. De gjør "grovarbeidet", har liten yrkesvalg, er ofte fokusert på andre mål utenfor organisasjonen (college, hobbyer, etc.), og er behandlet som utenforstående av heltidsansatte. Så hva er en manager å gjøre? Hvordan slår vi våre deltids-ansatte i enestående ansatte?


Følgende er åtte utprøvde teknikker å motivere deltids-ansatte:


1. Orientere dem riktig.
Ta tid til å beskrive arbeidsoppgaver og gå over hva som er tillatt, og er ikke tillatt, f.eks, personlige telefonsamtaler, bruk av organization-egenskapen, etc. Unngå forvekslinger ved å utpeke én person å orientere og gi tildelinger til deltid tidtakere. Dette vil eliminere "Vel han fortalte meg en ting, og hun sa noe annet" situasjonen som kan føre til en demoralisert deltidsansatt.


2. Finn ut hva som motiverer dem.
Spør på deltid tidtakere spørsmål slik at du kan finne ut hvordan best å motivere dem. I min teambuilding og ledelse programmer diskutere jeg "Sykes sju spørsmål av motivasjon" som du må ha svar på hvis du er virkelig motivere ansatte. Ett spørsmål du kan stille del-classes er, "Hva vil du gjøre i fremtiden?" Ved å stille spørsmålet, kan du relatere sine fremtidige mål til din nåværende behov. For eksempel sier del-classes han/hun ønsker å være kunstner. Lytte, erkjenner, og omfavne svaret og innser at du kan muligens bruke sine ferdigheter nå ved å tillate dem å lage anerkjennelse plakater (jeg vet du allerede gjør dette, rett?), arbeide med organisasjonen nyhetsbrev eller andre kunstprosjekt som vil gagne organisasjonen.


Hvis du ikke spør, vet du ikke hva de skjulte talentene av disse deltid tidtakere er.


3. Sjekk selv når du kommuniserer.
En gang en del-classes blir sett på som en unødvendig ond. Det kan være flott å ha ekstra hendene, men ikke så flott å håndtere dem. Først, innser du er heldig nok å ha ekstra hjelp. Fleste er opptatt av å ha ekstra hjelp. For det andre, det er din jobb å utvikle seg. Tredje, bare kommunisere positivt når du kommuniserer med dem.


Husk, for en del-classes, kan dette være deres første erfaring på arbeidsplassen. De kan være litt redd, og kan vise det på en rekke forskjellige måter (opprør mot forespørsler, ikke fungerer med andre, eller viser opp sent eller ikke i det hele tatt). Vår jobb er å sjekke oss selv når vi kommuniserer med del-tidtakere, slik at de føler seg velkommen. Sjekk selv når kommuniserer forespørsler slik at de er alltid diskutert med positive forventninger. Sjekk deg selv når du kommuniserer med del-classes og full-tidtakere, slik at begge gruppene vet du er glad for å ha dem. Det vil gå en lang vei å la del-classes føler seg motivert til å være der.


4. Tilordne en mentor.
Selv etter riktig retning, vil deltid arbeidstakere være onfused. Tilordne dem en full tid arbeidstaker å være en mentor. Deltid arbeideren vil føle seg mer som en del av teamet, og mentor vil føle godt om ekstra ansvar.


Viktig: Plukke noen som er pasient, har gode kommunikasjonsevner, er motivert for å gjøre oppgaven, og har tid til å svare på spørsmål.


5. Bland opp arbeidsmengden.
Ikke overbelaste deltidsansatte med "grynt" oppgaver bare. Det er en vanlig fristelsen til å tilordne alle lavt nivå arbeid til deltids-ansatte. Ikke gjør det! Det er demoraliserende. Husk, "Variasjon er krydderet i arbeidslivet." Dette er hvor du vil bruke informasjonen lærte i teknikken nummer to å blande opp tildelingene.


6. Eliminere noen harde følelser
Eliminere alle oppfattede eller reelle harde følelser mellom deltid tidtakere og full-tidtakere umiddelbart. Forklar heltidsansatte hvorfor du bringe i deltid hjelp og at jobben ikke blir truet.


Viktig: Selge dem på fordelene ved å bringe i deltid tidtakere (enklere jobber, tillate dem å lære ledelse, etc.)


7. Tilbudet fleksible timer.
Mange deltids-ansatte arbeider deltid for å møte spesielle situasjoner (College, familien helse situasjoner, Barnepass problemer, transport problemer, etc.). Bruke det til din fordel. Ved å tillate fleksibel arbeidstid, vil du beholde din deltidsansatte lenger, eliminerer behovet for kostbare omskolering.


Viktig: Kontroller at deltidsansatte kommunisere og fjerner alle planlegging konflikter på forhånd for å unngå forvirring.


8. Tilby insentiver.
De fleste selskaper tilbyr ikke deltids-ansatte insentiver. Tro meg, den deltid ansatt vet og motsetter seg denne policyen umiddelbart. Det er en stor feil. Sette opp en insentivprogram basert på organisasjonens inntekter eller virkemåten du trenger å se fra den deltid ansatt. I tilfelle av insentiver for oppførsel, kan du gi en bonus eller insentiv for følgende:


* Perfekt frammøte * perfekt på tid deltakelse * fungerer godt med andre * fungerer godt med heltidsansatte * å ta initiativ til å løse problemer * god kundeservice


Viktig: Gjenkjenne deltid arbeideren så snart som handlingen ble utført, og prise offentlig (min artikkel "Setter pris på å motivere" vil forklare hvordan).


Hvis du følger åtte trinnene nevnt, garanterer vi at du vil være godt på vei til motiverte, mer produktive deltids-ansatte med mindre omsetning og omskolering. Du vil oppnå langt mer på kortere tid uten stress.

No comments:

Post a Comment