En av de enkleste måtene å kjøre potensielle kunder og kunder til virksomheten din er å bli ekspert på feltet ditt. Begrepet ekspert bærer troverdighet og prestisje som kan åpne mange dører for deg, og, merkelig nok, begrepet er relativt lett å skaffe seg. Ved hjelp av denne enkle tre trinns prosess kan du raskt og enkelt sette deg opp som ekspert på feltet ditt.
Trinn 1: Bestemme din nisje
Istedet for prøver å være alt for alle, kan du snevre inn fokus til tingene som du er virkelig, virkelig god til. En venn av meg definere seg selv som en ekspert på lederskapstrening for vannbehandling fasiliteter. Når han fortalte meg hva han gjorde, jeg spurte, "Er det noen penger i det?" Han smilte og sa: "hver by har en, og jeg er den eneste ledelsen som er ekspert i dette feltet i landet." Han var ofte sitert i fagtidsskrifter og bedt om å snakke på deres konvensjoner. Finne din nisje, og vil du eliminere konkurrentene.
Trinn 2: Skrive om ditt område av ekspertise
Når du har funnet din nisje, kan du begynne å skrive artikler om ditt område av ekspertise. Hver eneste dag, ser titusenvis av redaktører, web mestere og nyhetsbrev utgivere doggedly for unike og informasjons-pakket artikler. Hvis du kan skrive artikler som lærer leserne om din bransje, vil du finne mange steder som vil raskt publisere artikkelen.
Jeg tilbrakte ti år som trener før noen ut av desperasjon, ba meg om å skrive en artikkel for hennes fagbladet. Noen måneder senere, et annet redigeringsprogram så artikkelen og spurte om hun kunne skrive det. Før lang tid, jeg begynte å få forespørsler fra bedrifter i denne bransjen, og en snøball effekt begynte å skje. Jo mer bedriften jeg gjorde i bransjen, jo mer av en ekspert jeg ble. Jeg fulgte med andre artikler, og i løpet av kort tid, jeg ble en anerkjent ekspert i en bransje som jeg hadde aldri fått noen formell utdanning i.
Skrive noen artikler, og du kan bli en anerkjent ekspert i alle felt.
Trinn 3: Snakke så ofte som du kan
Når artiklene dine begynner å få publisert, vil du begynne å motta forespørsler om å snakke oftere.
95% av befolkningen har noen form for nervøsitet om offentlige taler. Så når du stå opp og si hva du vil si, at måten du vil si det, gjør du hva 95% av befolkningen ønsker de kunne gjøre. Når du snakker om din bransje, setter deg som ekspert på dette emnet. Du få instant troverdighet.
Hvis du får nervøs når du snakker foran en gruppe, delta i en klasse for offentlige taler. Det vil være den beste investeringen av livet ditt, fordi jo mer sikker du presentere dine ideer, jo mer kompetente vises foran en gruppe.
Følg disse tre enkle trinn, og du vil bli anerkjent ekspert i ditt nisje.
No comments:
Post a Comment