Hvis du har en profit-making hjem virksomhet på hendene, er det neste trinnet vekst--ekspansjon i nye markeder og nye produkter. Men hvordan kan du vokse når den fysiske plassen du har er så begrenset?
Outsource mer.
Et typisk problem når bedriften begynner å vokse er at du finner deg selv å bruke mye tid på alle de små administrative oppgavene veksten skaper, slik at du med mindre tid til å gjøre alt det ekstra arbeidet du får.
Svaret er å starte outsourcing de små, tidkrevende oppgavene som regnskap, fakturering og resten. Outsourcing lets du konsentrere deg om hva du er best på under henting av de andre tingene som er gjort av fagfolk. De vil ha et system på plass som gjør dem gjøre hva du tar timer i løpet av minutter - tross alt, det er hva de gjør. Ikke glem, skjønt, at du trenger å holde outsourcet arbeidet til den samme standarden av kvalitet du holder din egen til, siden dine kunder ikke vil bli slik at skillet.
Opprette en vekst Plan.
Husk at forretningsplan som du gjorde da du startet det hele? Vel, er ikke så forskjellig til å starte en ny vokser virksomheten din: du fortsatt trenger å planlegge fremover, og vet hva du gjør. Ta ut din eksisterende forretningsplan og se på hva må bringes oppdatert hva fortsatt står og hva som skal legges til.
Det viktigste å huske på når du slår en forretningsplan i en vekst plan er dette: ikke glem din kjerne fokus. Fristende som det kan være å diversifisere inn i alle slags områder som en måte å vokse, du ikke har erfaring i disse områdene - prøve å gjøre mer av det du vet, og holde nye ting til et minimum.
Finansiering din vekst.
Mens du kjører din virksomhet, kan du har blitt frustrert med hvor mye mer du kan gjøre hvis du bare hadde litt penger til å investere. Egenkapital finans er en populær måte å skaffe penger til å investere i en virksomhet. Det innebærer at du selger en liten andel av firmaet til noen som er interessert i å investere. De trenger ikke å ha noen engasjement i driften av virksomheten, nødvendigvis--eneste virkelige betingelsen er at du samtykker i å gi dem en prosentandel av din fortjeneste lik prosentandelen av virksomheten din som du har solgt vedkommende, kjent som et utbytte.
Men ikke vokser for fort.
En ting som kan være dødelig for hjem bedrifter prøver å vokse for fort. Noen mennesker har en tendens til å la suksess gå til hodet, og vil låne tonnevis av penger til å utvide sin virksomhet i en fantastisk hastighet, bare for å ha et sammenbrudd når de innser at de bare ikke kan administrere en bedrift som er så store.
Har du vurdert å øke prisene?
Hvis du har flere forretninger enn du kan håndtere, som ikke er ekspansjon--er det overtrading. Du kan gjøre mer arbeid enn du må, når du kan bare heve prisene. Prøve ut noen få forskjellige nivåer, og du finner en som får deg en håndterbar mengde forretninger. Det er et enkelt spørsmål om tilbud og etterspørsel: du bør tjene det samme som du var før eller mer, men mindre arbeid.
Husk at vokser virksomheten din ikke nødvendigvis må mener å få flere kunder. Du kan utvide virksomheten din økonomisk bare ved å selge mer til dine eksisterende kunder, eller å gi ekstra "premium" tjenester på toppen av som du allerede utfører.
Kunne du Franchise?
Dette åpenbart vil ikke gjelde for enhver form for virksomhet, men hvis du har funnet en vellykket formel, kan du vurdere franchising det. Franchising er spesielt vanlig i mat virksomhet, der risiko-uvillig folk begynner nye bedrifter ofte vil gjøre noe som har prøvd og testet. Du kan, effektivt, selge din forretningsplan, markedsføringsmateriell og erfaringen du har fått i virksomheten så langt til disse menneskene.
Selv om du bør vente en stund før du faktisk gjør det, er det verdt minst vurderer om dette kan være et alternativ for din bedrift, og begynner å standardisere alt og få det ned til en formel og eiendeler som kan bli solgt på.
No comments:
Post a Comment