Når vi gjør et salg, eller ta ett skritt nærmere til å møte våre målet, er vi overvinne med en felling av prestasjon som motiverer oss til å selge mer.
Jeg er sikker på at noen som leser denne artikkelen har vært i situasjonen hvor de kan ha blitt gitt unobtainable mål fra en av sine sjefer, salgssjef, eller noen høyere opp et sted i selskapet.
Når målene er gitt som er urealistiske, er oppdraget dømt fra begynnelsen. Det gir umiddelbart en følelse av fortvilelse til salgsteamet, som kan være ødeleggende for moral.
Salgsteamet vil gjøre sin plikt og jobbe så hardt som de kan for å få mål, men når de kommer til kort, de vil ha følelser av svikt, og vil være motvillige til å gå videre.
Enkelt sagt, urealistiske mål, ta moro ut av selger.
En personlig historie... .
I løpet av mine år i banknæringen klarte jeg et salgsteam i en liten avdeling inne i en matbutikk. Dette er det som kalles i butikken bank. Det ble anslått at syv tusen mennesker kom gjennom dagligvarebutikken hvor greinen min var plassert på ukentlig basis.
Med at statistikken ble min salgsteamet gitt et mål å åpne opp seks sjekker regnskapet per dag, blant annet.
Dette ville være et månedlig mål av ett hundre og åtti sjekker regnskapet per måned. For meg og mitt team var dette svært urealistisk.
Deretter i butikken bank var splitter ny til banknæringen, og disse mål var å bli avsagt av folk som aldri en gang trappet foten i en gren i butikken.
Vennligst forstå, jeg ikke er bitter om dette, jeg er bare angivelse fakta, og tror dette er en på pågående problem med selskaper.
Dette problemet fungerer begge veier. Noen ganger de mål å bli avsagt er ikke nok, og et salgsteam vil falle kort av sitt potensial kan være.
Unødvendig å si, møtt min salgsteam aldri sine daglige, ukentlige eller månedlige mål. Vi gjorde imidlertid, kjempe de gode kamp og klarer å holde våre egne. Men moralen var aldri hva det burde ha vært.
Hvert halvår mitt lag og jeg skulle møte den halvårlige rallyet, der vi vil sitte og se på som de andre grenene akseptert så stolt sine priser for å møte sine mål. Det smertet meg å se min team gange bort tomhendt vite at de arbeidet så hardt.
Mitt poeng er, når mål blir satt, de trenger å være realistisk og oppnåelig. Jo mer nå du eller gruppen sitt mål jo mer motivert de vil være.
Når du nå målet ditt i et jevnt tempo, utfordre selv / ditt team, og heve listen. Utfordre dem å nå høyere på daglig basis.
Husk, når du heve baren, holde dette nye målet realistisk som vel, du ikke ønsker å bli over tillitsfull og sette dine mål ut av nå.
En siste ting...
Mål som blir satt, bør bli satt på plass av en person eller folk som kjenner deg, dine ansatte og demografi. Ikke av noen i en elfenben tårnet.
Hvis de ikke blir satt på plass av de aktuelle personene, foreslå denne ideen til noen i organisasjonen som du kan stole på.
No comments:
Post a Comment