Friday, October 19, 2012

Delegat til å akselerere suksess

På den første sesongen av TV realityshow, The Apprentice, ville Donald Trump gi vinneren ultimate drøm jobb med å jobbe for ham, kjører en av hans divisjoner og tjene $ 250 000 per år. På den siste episoden, valget kom ned til to kandidater, Bill Rancic og Kwame Jackson, for den “ ultimate ” jobb. Begge var svært kvalifisert. Bill Rancic var eier av en vellykket Internett sigar bedrift innbringende over en million dollar et år, og Kwame Jackson var utdannet ved Harvard Business School, og mest nylig jobbet for det prestisjetunge Wall Street investering hus, Goldman Sachs, som en investering Manager.

Etter min mening, beslutningen om hvem som ville motta jobben kom ned til en ting … delegasjon. Både Bill og Kwame delegert aktiviteter til deres “ gruppemedlemmer ” og oppnådd suksess. Kwame var imidlertid stilte flere spørsmål av Mr. Trump knyttet til hvordan Kwame håndteres ett gruppemedlem, Omarosa Manigult-Stallworth. Mr. Trump lurte på hvorfor Kwame la Omarosa komme unna med å lyve for ham og ikke fungerer med andre gruppemedlemmer å gjøre prosjektet blir vellykket. Kwame svarte til Mr. Trump at han didn ’ t vet han kunne skyte Omarosa. Mr. Trump uttalt at Kwame burde ha spurt om han kunne skyte Omarosa.

Bill Rancic fikk jobben. Dette kjører hjem punktet … lære å delegere til å akselerere suksess både for deg, din organisasjon og ditt team.

Hvis vi vet det er en viktig faktor for vår suksess, Hvorfor don ’ t vi delegere? Her er noen av unnskyldninger jeg rutinemessig hører:

* Ingen tid – jeg har ikke tid til å lære et gruppemedlem oppgavene.
* Ingen energi-det tar mye energi til oppfølging og hold gruppemedlemmene på oppgave for suksess.
* Jeg kan gjøre det bedre-jeg vet hva som må gjøres, og kan gjøre det bedre og raskere så jeg vil bare gjøre det.
* Hvorfor bør jeg? -Hvorfor bør jeg trene noen til å gjøre jobben min?

hvorfor? Hvis du er i en lederposisjon, er din jobb å ta tid og energi til å trene andre til å gjøre mer slik at du, teamet ditt, og organisasjonen er mer vellykket.

Vel, hva er fordelene med kvalitet delegasjon?

1. Du multiplisere deg selv – jo mer du delegere, jo mer du opprette team-medlemmer som kan oppnå mye mer på mye mindre tid. Du er kjent som noen som får ting gjort med selvstyrt lag.

2. Du opprette en motivert gruppe – jo mer du delegere, jo mer gruppemedlemmene er motivert fordi de ser deg som en som stoler på dem og deres evner til å få ting gjort. Fordi gruppen er motivert, de ta flere initiativ til å opprette løsninger, være mer kreative, og er villig til å ta på seg mer ansvar.

3. Du mestre stress og tid ledelse ferdigheter – du er tvunget til å prioritere oppgaver, og innse at det er oppgaver som du ikke trenger å gjøre, men ville være perfekt oppgavene til å utvikle gruppemedlemmene. Ved å lære hvordan du prioritere oppgaver for delegering, vil du være mindre stresset i løpet av arbeidsdagen og dra hjem på slutten av dagen fornøyd at du oppnådd mer.

4. Du er kjent som en person som utvikler folk – jo mer du delegere, jo mer du vil bli kjent i organisasjonen som en person som utvikler folk. Husk, selv når du tror ingen ser, noen er alltid å se på måten du oppnå suksess ved å utvikle ditt folk. Om det ’ s ledelse, andre grupper, avdelinger eller divisjoner, noen ser. Ordet vil spre seg om hvor godt du utvikle folk. Resultatene, ledelse vil se deg som en utvikler av folket. og andre ansatte, både innenfor og utenfor organisasjonen, vil kjempe for å jobbe for deg fordi de vet at du har et motiverte, kreative arbeidsmiljø.

5. Du skaper muligheter for deg selv og andre – ved å delegere aktiviteter til andre, kan du ta på mer avanserte oppgaver som vil forberede deg for fremtidige muligheter når de blir tilgjengelige. Dette er hovedgrunnen til hvorfor unnskyldningen “ hvis jeg delegere mine oppgaver til mine ansatte, så de kan ta min jobb ” spiller ’ t fly i min bok. En annen grunn til hvorfor du delegerer aktiviteter er slik at du kan utvikle deg selv for fremtidige kampanjer, penge, og karrieremuligheter. For eksempel hvis du ønsker å bli vice president for organisasjonen, og du vet at ferdigheter B, M, Z kreves av alle visepresidenter, deretter delegere noen administrasjonsoppgaver som du allerede har mestret til gruppemedlemmene slik at du kan deretter be om mer “ vice presidential ” oppgaver. Når den posisjonen er tilgjengelig i eller utenfor organisasjonen, hvem tror du vil få innsiden spor? Du vil! Fordi du kan si at du allerede har ferdighetene til vice president, mens utvikle personer bak deg å fylle tomrommet når du er forfremmet. Også, som en leder, vil du aldri at gruppemedlemmene skal være med deg på samme sted alltid. Dermed forbereder delegerer aktiviteter kontinuerlig dem for muligheter som kan komme deres vei.

Så hvordan vi kunne delegere oppgaver? Her er min sju trinn for å delegere oppgaver å oppnå suksess. Disse tipsene kan ikke bare brukes i organisasjonen for mer suksess, men i alle aspekter av livet ditt til å oppnå mer.

1. Forstå oppgaven.
Kontroller at du forstår oppgaven slik at du kan tydelig kommunisere aktiviteten til personen som foretaket oppgaven. Du må også forstå hva barrierer og ressurser er nødvendig for å lykkes.

Også, må du forstå hvilke verktøy du har å gjøre oppgaven vellykket. Sammen med ressurser som trengs, hvis personen isn ’ t fremdrift på aktiviteten, hvilke alternativer har du som leder og leder til å lykkes? Spørsmål du kan stille er, “ kan jeg gi ekstra trening? ” eller “ kan jeg kjøpe tilleggsverktøy? ” eller hvis de ikke er egnet for aktiviteten, kan du be disse spørsmålene, “ kan jeg tilordne dem? ” eller hvis de vise seg for å være skadelig for prosjektet eller teamet, “ hvilke tiltak kan jeg ta for å lindre denne situasjonen? ” sørge for at du klikker på den “ delegasjon Sjekkliste ” link på slutten av denne artikkelen for å motta din f * r * e * e-kopi av denne viktige verktøy som vil gi deg verktøy for å ta de beste avgjørelsene når de delegerer aktiviteter.

2. Finne den rette personen.
Finne personen som er motivert til å ta på oppgaven. Du kan ha noen som har ferdigheter til å gjøre oppgaven, men er ikke motivert til å gjøre det. Denne situasjonen vil ikke fungere. Men hvis du har noen som ikke har ferdighetene, men er svært motivert for å lære, og er begeistret av muligheten, så dette er en god kandidat for delegering. Personen må også være motivert til å ta på seg denne oppgaven for godt av gruppen så vel som hans/hennes egen motivasjon. Du kan spørre, "hvordan denne tildelingen hjelpe deg oppnå dine karrieremål?" Det hjelper også personen har god kommunikasjon ferdigheter til å uttrykke noen bekymringer.

3. Kommunisere aktiviteten.
Ta deg tid til å kommunisere klart oppgaven. Kommunisere forventningene til oppgaven. Og viktigst, kommunisere eierskapet for oppgaven. Hva jeg mener er at personen som er tildelt aktiviteten vil være ansvarlig for å lykkes med oppgaven. Når du kommuniserer ansvar for aktiviteten, kan du la personen vite konsekvensene av ikke å ha fullført oppgaven og belønningen for å fullføre oppgaven. For eksempel kan du si noe som dette:

“ Mike, denne rapporten for å rettferdiggjøre nye datamaskinsystemet er viktig fordi hvis det ikke er gjort på tid vår divisjon ikke vil ha verktøy for å møte våre kunden ’ s behov. Ved å sette sammen rapporten av den 15 juni fristen vi vil kvalifisere for nye maskinen som vil tillate vår divisjon å overgå kundenes forventninger for tjenesten, øke vår organisasjon ’ s bunnen line og tjene en større bonus og positiv eksponering for fremtidige muligheter. Jeg vet du vil gjøre hva det tar for å gjøre dette skje. ”

Merk: Hvis det er mulig, vise ansatt hvordan å gjøre oppgaven. Forteller og viser personen delegerte aktiviteten forbedrer sannsynligheten for sin forståelse og å være trygg med oppgaven.

4. Gi ressurser, fjerne barrierer.
Nå er vår mulighet til å sørge for at personen vi delegerer aktiviteten til, har ressursene. Enten det er tid, folk eller teknologi, er det vårt ansvar å finne ut etter forstå oppgaven, plukke den rette personen, og kommunikasjon oppgaven å sørge for ressursene for å lykkes. Jeg har sett gang på gang i en rekke organisasjoner der personen delegerte aktiviteten har eierskapet for sin suksess, men ikke har ressurser til å være vellykket. Ta deg tid til å stille følgende spørsmål, "hvilke ressurser du trenger å være vellykket?"

Også finne ut hva barrierer kan være i veien til vellykket gjennomføring av oppgaven og eliminere dem. Dette kan være personer, organisatoriske restriksjoner eller mangel på kunnskap. For eksempel, med folk, aktiviteten du tildeler kreve personen tilordnet oppgave å jobbe med noen som har en “ utfordrende personlighet. ” å vite dette, du kan kontrollere at denne personen med den “ utfordrende personlighet ” forstår betydningen av denne oppgaven slik at han/hun ikke hindrer suksess for oppgaven.

Merk: La personen delegert vet at du har en åpen dør bør han/hun har spørsmål angående oppgaven. Åpen kommunikasjon er viktig for denne ordningen skal fungere.

Når du gir ressurser og fjerne barrierer for den delegerte aktiviteten, er at du sikrer fullstendig eierskap for å lykkes med oppgaven.

5. Garanti forståelse.
Pass på når personen forlater møtet, som han/hun forstår nøyaktig hva som forventes. Typisk samspillet mellom en overordnet eller veileder og ansatt er lederen spør, "Forstår alt vi diskutert?", og ansatt selvfølgelig sier, "Ja." Så en uke senere er skuffet med resultatene av oppgaven manager og spør, "Hva skjedde?" og ansatt sier, "Jeg ikke forstod hva jeg skulle gjøre." Vi setter den ansatt opp for svikt ved ikke å ta tid å sørge for at han/hun forstått hva som var forventet å gjøre denne oppgaven vellykket.

Ved å spørre spørsmålet, “ Mike, forstår du den aktuelle oppgaven? ” du mottar en lukkede, eller Ja / nei-svar. Det spiller ’ t gi deg en unse av informasjon på om personen forstår prosjektet.

Ved å spørre et åpent spørsmål, “ Mike, behage aksje med meg din forståelse av hva som kreves for å gjøre denne oppgaven vellykket? ” personen som gir svaret er nødvendig for å gi en omfattende svar detaljering hans/hennes tanker om oppgaven. Svaret vil gi deg en indikasjon på om oppgaven er forstått eller ikke. Også, på dette punktet, ansatt kan gi deg i svaret en helt annerledes og bedre måte å utføre oppgaven.

6. Oppfordre suksess.
La personen delegerte aktiviteten vet at du har tillit til ham/henne. Husk, i de fleste tilfeller, denne oppgaven er nytt for ham/henne, og ved å kommunisere at du har tillit til at han/hun vil være vellykket gir tillit til å lykkes. Du kan si noe sånt som:

“ Mike, jeg ’ m glad vi hadde tid til å gå over denne oppgave i dag, og du forstår hva som kreves for å være vellykket. Jeg er spent og sikker på at du vil gjøre denne oppgaven til din egen og putte din unike spinn på den. Jeg ser frem til å høre om din fremgang på denne oppgaven og suksesser underveis til fullføring. Takk for å gjennomføre dette svært viktig aktivitet. ”

7. Followup, belønning, oppfølging, belønning.
Dette er hvor jeg går tilbake til The Apprentice. Kwames oppfølging, eller mangel på passende oppfølging med Omarosa, kunne ført til teamet hans sviktende og moral går ned. Det føre til Kwame ikke får sin drømmejobben.

Her er noen tips for god oppfølging:

* Sørg for at du vet hvilket oppfølging kreves.
En faktor er personen du delegerer aktiviteten til og hans/hennes nivå av kunnskap og tillit om oppgaven. Spør! Noen mennesker vil kanskje mye oppfølging, mens andre kanskje krever lite oppfølging. Det avhenger også av hvor vanskelig oppgaven er å fullføre.

* Gjøre sikker på at du har planlagt oppfølging.
Før du forlater det første møtet, må du planlegge din første oppfølging; enten det er en dag eller uke, kan du planlegge at første oppfølging.

* Belønn fremgang på hver oppfølging møte og offentlig hvis mulig.
Vise takknemlighet (Les min artikkel, "Setter pris på å motivere") i møtet og, hvis mulig, i offentlige slik at alle er motivert til å gjøre mer.

* Rette for å komme tilbake på sporet.
I de fleste tilfeller kan det være så enkelt som viser den riktige måten å gjør oppgaven eller idémyldring slik at personen som er ansvarlig for aktiviteten vil komme opp med løsningen. Dette vil holde personen og teamet motivert mot sluttresultatet. Eller, i Omarosas tilfelle, hva skritt du må ta for å få prosjektet tilbake på sporet? Muligens omskolere, tilordne på nytt, minimere, gi korrigerende tiltak eller den ultimate handlingen... avslutte personen hvis han/hun er bevisst uten hensyn til organisasjonens retningslinjer og prosedyrer. Tro meg, "Omarosas" er sjeldne hvis du har tatt de nødvendige skritt på veien for å plukke den rette personen.

Hvis du følger trinnene nevnt, vil du være godt på vei til å nyte en vellykket karriere, virksomhet og liv, og å oppnå langt mer på kortere tid.

No comments:

Post a Comment