Tuesday, October 9, 2012

Hvordan appetittvekkende er tilbakemeldingen? (Hvordan Å motivere med positiv kommunikasjon)

Nylig var jeg ser en nyutsending av vellykkede TV-show, The Cosby Show. Patriark av denne profesjonelle familien (han er en lege og hans kone er en advokat.) spilt av Bill Cosby, bare ble fortalt av hans høyskole-bundet datter at kjæresten hun brakt hjem for å møte ham virkelig var hennes forlovede. Han ble skuffet med nyheter. Skuffet ikke i den unge mannen eller hva han gjorde (han var en "maintenance engineer"), men i måten han ble fortalt om dette engasjementet.


Mr. Cosby sa at måten han ble fortalt var som å ta en sizzling, lekkert, robust t-bein biff og serverer det på en søpla kan lokket. Det er ikke for appetittvekkende. Du vet biff er deilig, men ville vi virkelig ønsker å spise den? Det er ikke for appetittvekkende.


Jeg ber deg, når du gir tilbakemelding, kan du gjøre det appetittvekkende for mottakeren av tilbakemeldingen? Eller du gjør din "biff" ufordøyelig? Vi kan gi gode tilbakemeldinger hver dag, og med mindre vi gjøre det appetittvekkende slik at andre vil fordøye det, vår tilbakemelding vil ikke handlet på.


Her er ti teknikker for å få tilbakemeldingen mer appetittvekkende:


1. Prep for et godt måltid
På samme måte som du ville prep for et godt måltid, bør du forberede seg til å gi tilbakemelding. Mentalt gå over følgende:


* Er tilbakemeldinger viktig?
* Hva jeg ønsker å oppnå med tilbakemelding?
* Hvem er personer som jeg skal gi tilbakemelding til?
* Hvordan vil de ta min tilbakemelding? Hvordan kan jeg gjøre min tilbakemelding mer appetittvekkende for dem?
* Hvordan har de tatt tilbakemeldinger i fortiden?
* Er det noen bedre jeg kan verve for å "tjene" tilbakemelding?


Akkurat som du forventer å produsere et godt måltid, mentalt forvent å ha en økt for gode tilbakemeldinger. Ta tid å visualisere positive samhandling og resultater ved å gi tilbakemelding. Vet at du vil forbedre livene til de du gi tilbakemelding til, og hvordan du vil oppnå målene dine.


Merk: Husk at alle tilbakemeldinger, med mål om å forbedre en annen individuelle eller situasjonen er positivt. Det er når vi ikke motta eller å gi konstant tilbakemelding som situasjoner slå negativ grunn av misforståelser.


2. Timingen er viktige for et godt måltid
Kontroller at du gir tilbakemelding når det er nødvendig. Å gi tilbakemelding som er for lang etter at det er trenger vil fortynne "sult" for tilbakemeldingen. Å gi tilbakemelding for tidlig når det er ingen "sult" for tilbakemeldingen gjør måltidet, tilbakemelding, å gå til avfall og ikke har innvirkning på virkemåten du trenger.


3. Kvalitet ingrediensene er starten på en stor måltid være konsekvent hver gang du gir tilbakemelding slik at personen som mottar tilbakemeldinger vil vite hva du kan forvente. Være rettferdig i din tilbakemelding. Også fokusere din tilbakemelding på handlinger observert, ikke personen. Eller, som jeg sier, "punkt-til-punkt, ikke person til person." Bruke "I"-setninger.


* Være direkte i tilbakemeldingen. Akkurat som du ikke ville ønsker å vente evig å komme til hovedretten, ville ikke du ønsker å vente evig for noen å fortelle deg hvorfor de gir du tilbakemelding.
* Angi positive forventninger slik at de ønsker å spise. I stedet for å si følgende:


"Mike, kom med mitt kontor i dag på 3 pm slik at jeg kan gi deg noen"konstruktiv kritikk." Mike tenker han hadde heller ha en Rotfylling.


Si følgende:


"Mike, kommer av office til 3 pm i dag. Jeg har noen ideer om hvordan du gjøre jobben din enklere (eller noen annen fordel) og ville verdsetter synspunktene dine."


For at mottakeren av tilbakemeldinger å være sulten for informasjon, bruke den "Hva er det For meg" Husk (WIIFM) teknikk. Spør deg selv: "Hva er fordelen til mottakeren av min tilbakemelding?"


* Mestre våre kjøkkenutstyr. Mestre våre kjøkkenutstyr, ordene vi bruker, når betjener måltidet. Hvis du lagt merke til noen ufokusert i deres samtale, kan du for eksempel si følgende:


"Saksøke, tregere! Du er springende for mye."


I stedet sier følgende:


"Sue, du sikkert har mye på hjertet. La oss fokusere på topp tre poeng du vil diskutere."


Bruke positiv ord til å opprette et godt måltid.


4. Be om tilbakemelding på måltidet
Oppfordre den andre personen til å gi deg tilbakemelding på din tilbakemelding. Dette kan klare opp eventuelle misforståelser. Også, det viser at du setter pris på den andre personens mening.


5. Slutten måltid på en positiv oppmerksom
Setter pris på sin tid, deres oppførsel og generelle demeanor til tilbakemeldinger. La dem vite at du setter pris på innsatsen som de gjør. Også fortelle dem at du forventer at det vil være et positivt resultat fra tilbakemelding-økt. Også, la dem vite at du er der for å hjelpe dem å lykkes.


Du kan bruke disse teknikker på jobb, hjem eller i samfunnet å sikre at din tilbakemelding er mer appetittvekkende til andre.


Bon appétit!

No comments:

Post a Comment