Nylig viste en undersøkelsen at de fleste online virksomheter ikke er organisert. Faktisk kaste mange organisasjoner opp et dyrt webområde ved hjelp av alle siste "klokkene og plystre" bare for å finne det en generelt unsatisfying opplevelse.
Foruten tekniske vs. salg og markedsføring spørsmål om selve webområdet er mange organisasjoner, både i form av passende organisatoriske atferd og effektive organisatoriske design forsømt dessverre ved mange etablerte forhandlere.
Du kan ha en bedrift området med egen avdeling og webmaster, men det er dårlig integrert i organisasjonen overordnede og rutingmotoren ill definert roller. Et enkelt spørsmål trenger å bli spurt. Har du en sentral Internett-gruppe (CIG) ledet av en sjef Web-offiser og består av dedikert personale for hver forretningsfunksjon?
Hvis ikke så avhengig av organisasjoner størrelse og evner må du gjennomføre en CIG eller lei de funksjonene. Vanligvis har mange konvensjonelle forhandlere anskaffet organisatoriske vaner som ikke justeres godt til behovene til e-handel. Det bør bemerkes at fire uønskede egenskaper eller virkemåter som finnes i mange organisasjoner må være bevoktet mot.
Du kan finne at økende kompleksiteten i selskapet har resultert i redusert fleksibilitet og treg beslutningsprosesser prosesser. Det er også en tendens mot intern strid og Arkeologisk stratigrafi, i tillegg til en ledelse som ville har tendens til å fremheve kapitalinvesteringer som en løsning på alle problemer.
Bevegelse mot sentralisert kontroll, som preger en typisk forbruksvarer virksomhet, vil bære med it begrenset koordinering blant avdelinger og divisjoner som resulterer i en svekket følelse av markedstrender og økt misnøye.
Disse funksjonene er i direkte konflikt med hva du bør vite om kulturelle egenskapene til ren vellykkede e-bedrifter. En e-business er hovedsakelig en flat organisasjon med rask beslutningsprosesser der risiko tar er oppmuntret og svikt er bare utdanning.
Ansatte pleier å jobbe lange timer på kontoret ved valg, og er veldig selvtillit disiplinerte. Vanligvis slike selskaper bruke veiledende prinsipper heller enn prosedyrer og har en tendens til å lede ved eksempel.
Når disse to typer kulturmiljø er samlet, må uventede og kanskje dysfunksjonelle atferd forventes å dukke opp. Gitt de kulturelle og organisatoriske forskjellene mellom "nye" og "gamle" økonomien bedrifter, slik som du som en etablert forhandler skal sette opp og administrere Internett-operasjoner er derfor svært viktig.
En faktor å vurdere er at små bedrifter er mer fleksible organisasjonsmessig. Du bør vurdere at e-handel har gitt større "e-kvalitet" for mindre bedrifter i forhold til sine større konkurrenter.
Du trenger en økt vilje til å søke riktig allianser og partnerskap, pluss vurdere organisatoriske design, selskapet ringvirkninger, osv., som vil gi konvergens til integrert forretningsmodell som er nødvendige for å overvinne disse uoverensstemmelser i kultur og outlook.
De mange fordelene avledet fra Internett må utnyttes både innenfor og mellom eksisterende sektorer i din murstein og morter virksomhet. Med måter nettverk organisasjoner er under utvikling, bør det være innså at bare de beholder en Internett-kultur i en parallell eller sentralisert Internett-gruppe (CIG) type operasjon tett identifisert med e-handel-aspekter av en total forretningsmål blir vellykket.
No comments:
Post a Comment