Saturday, October 6, 2012

Folk søker glede i sitt arbeid

Jeg har nylig lese arbeidet med Dr. W. Edward Deming. Han er en av mine "trodde hero'es"-noen som har sterkt påvirket hvordan jeg se kvalitet, ytelse, produktivitet, suksess og "WOW! ing" både ansatte og kunder. Flere tiår siden, Deming tilbudt et nytt perspektiv på hvordan spillet av virksomheten kan spilles, og som et resultat, produsere en helt uforutsigbar utfallet.


Dr. Deming er mest kjent for sin kvalitetsarbeid med japansk etter andre VERDENSKRIG, å hjelpe slår den krigen-revet land i den økonomiske makten som det er i dag. Han presenterte sin kvalitet konsepter her i USA for store automakers, men hovmod, stolthet og "Flat verden tenker" børstet hans konsepter og bidrag til side.


Så tok Dr. Deming hans konsepter til Japan. Hva var en gang kvalitet kiss of death - "Made in Japan" - er nå et symbol for innovasjon, kvalitet og produksjon ledelse.


En linje fra Dr. Deming hoppet ut av meg: "Folk søker glede i arbeid." WOW! Her er en "nærtagende feely" konseptet fra hard core måling, TQM, kvalitet, "alt må være kvantifiserbare," GURU. Jeg så på konseptet på nytt og lurte på hva denne visjonære forstått om menneskets natur og produktivitet som kan tjene oss i dag.


"Folk søker glede i arbeid":


Webster definerer "glede" som en veldig glad følelse; lykke; stor glede; glede; å nyte. Min sønn har tilbudt et annet ord, som ytterligere fanger Ånden, moro!


Så spørsmålet må bli spurt, "Hvis mennesker søker glede i arbeidet, hva er forårsaker eller hindre glede i arbeidet ditt?" Ta det et skritt videre-hva er forårsaker eller hindre glede i gruppens arbeid?


Jeg utført en mini-survey med forretningsforbindelser for ideer og innsikt i dette spørsmålet: "Hvordan du oppretter glede ved arbeid?" Jeg var imponert over svarene. Stikkord som er inkludert: "anerkjennelse, anerkjennelse, en følelse av gjennomføring, meningsfylt arbeid, en tilkobling, bond eller følelse av tilhørighet med folk på arbeid."


Andre beskrivelser som er inkludert: "følelsen verdsatt, tillit, en stor visjon, retningslinjer og prosedyrer som fornuftig og visjon, og å bli behandlet som et menneske" (høres ut som en kombinasjon av følelsen verdsatt, tillit og sunn fornuft retningslinjer og prosedyrer.)


Det er ikke overraskende at nøyaktig samme svar kom opp i en Harvard Business School studie som nøkkel "motivasjonsfaktorer." Undersøkelsen, utført av Frederick Herzberg, undersøkte et bredt tverrsnitt av industryies samt ansatt nivåer, og selv fra ulike land og kulturer. De oppdaget "KITA'S" eller "Spark i buksene" og detaljerte resultatene i sin klassiske artikkel: "Hvordan du Motivate ansatte?" Se på ovenstående avsnitt, og du vil se de samme ord som brukes i begge studier (min uformell studie og Herzbergs veldig formell studie).


Nøkkel lang sikt ansatt motivasjonsfaktorer: "anerkjennelse; anerkjennelse; følelse av gjennomføring; meningsfylt arbeid; føler seg verdsatt; tillit; en obligasjon eller tilkobling."


Så hva er den nederste linjen fra kvalitet ekspert Deming?


Herzberg bekrefter glede i arbeidet som motiverer ansatte. Høres ut som om Deming er noe som tyder på en kombinasjon av hardt ferdigheter, disse elementene vi kan berøres og mål, og de myke ferdighetene. De myke ferdighetene er enkel-de er de som la folk si "WOW!".


Her er et par ideer for å styrke "Glede" i arbeid:


1. Kontroller forbindelsen mellom glede i arbeid og motivasjon.


Det er viktig å gjøre tilkoblingen at holdning og glede er et valg. Én kundeserviceteam har tatt dette konseptet og sette det inn i handlingen ved å opprette mini gjør plakater sier: "Velg din holdning i dag!" Bunnen av mini plakaten er viet til to bilder (clip art skudd). Ett bilde viser en positiv, opp-beat holdning, gjøremål, løsningsorienterte, opp-beat holdning og andre-, vel, la oss bare si det er den andre enden av spekteret. Gruppemedlemmer Plasser et merke med navnet på holdning de velger for dagen. Det er en stor visuell påminnelse, og det er mye moro.


2. Opprett et store visjon og hjelpe folk se betydningen av jobben.


Når laget "spiller stor," opplever de glede... selv om aktiviteten er tøff. Når folk ser jobben sin gjør en forskjell, vil de oppleve glede. Husk, det er ingen "Jeg er bare a..." jobber. Du har hørt det før, "Jeg er bare en resepsjonist, jeg er bare vaktmesteren, jeg rettferdig innarbeide frakt." Disse "Jeg er bare a..." folk får ikke det. De forstår ikke betydningen av deres bidrag. Resultatet-.. .en motivasjonen jobb. Hjelpe disse folk se det store bildet og glede-faktor øker.


3. Erkjenne noen i dag


Legge til noen glede ditt univers og noen nær deg. Tilbyr et oppriktig ord av ros eller bekreftelse, sende en Takkekort, finne noen gjør noe "Rett" og fortelle ham eller henne. Det er enkel, billig og ta ikke mye tid.


Det er enkelt: øke glede faktor og du øke kvaliteten, motivasjon, ytelse, produktivitet og WOW! Faktor.


Der har du det fra tre eksperter-Deming, Herzberg og nå, Rosenberger.


Holde gjør en forskjell!


2005 © Mark Rosenberger All rights reserved.

No comments:

Post a Comment