Det korte svaret er "Ja!"
Lengre svaret er, "Ja, og her er hvorfor."
Har du noen gang hatt den uheldige opplevelsen av arbeider der ledelse ikke fullt ut realisere eller forstå verdien av å investere den ekstra tiden og innsatsen som kreves for kvalitetsforbedring? Slik en erfaring er absolutt ikke uvanlig. Du vet verdien av ledelsesstøtte hvis du er i en corporate klima som ikke støtter prosessforbedring fra toppen ned.
Ledelsesstøtte for Six Sigma er kritisk i to områder. Først, kraften og omfanget av Six Sigma krever en betydelig forpliktelse fra organisasjonen. Dette krever støtte fra ledelsen å overskride avdelingsnivå barrierer. For det andre, alle typer endring i en organisasjon vil møte noen motstand, enten tilsiktet eller bare i kraft av treghet. Når ledelsen er bak denne endringen, kan motstand motvirkes og overvinne.
Du kan ikke ta på Six Sigma med en lackadaisical holdning. Du kan ikke implementere det stykkevis. Six Sigma er ikke for dilettantes. Hvis du er i, du er i dyp, og du er i i lang tid. Selvfølgelig, for reell og varig prosessforbedring er som hvordan det bør være. Uten en 100% management forpliktelse til Six Sigma-program blir Six Sigma bare en annen "management program."
Det vil alltid være motstand mot endringer brakt inn i en organisasjon, og endringen krever kontinuerlig støtte, oppmuntring og overvåking fra øverste ledelse å overvinne som motstand. Det er mange måter for prosjekter mislykkes, og det er alltid praktisk å skylde det nye verktøyet. Hvis du ser hardt nok skjønt, hvis Six Sigma mislykkes, er svikt klart feil av ledelse. Hvis ledelse virkelig har sine øyne på kunden, og er oppsatt på å tilby kvalitetsprodukter og tjenester, har Six Sigma et godt valg for å holde alle fokusert.
Alle kan enes at kontinuerlig forbedring av prosesser er verdt, men det er ofte vanskelig å å gjøre innvielsen av tid og penger å gjøre det. Støtte fra ledelsen er en absolutt forutsetning for kvalitet. Organisasjonens ledere sette agendaen, gjøre reglene og autorisere ressursene. Uten ledelsens ekte engasjement, vil firmaets Six Sigma innsats finne det vanskelig, om ikke umulig, å oppnå varig forbedring. Buy-in Management er nødvendig, men ikke tilstrekkelig. Ledere må bokstavelig talt lede an og inspirere folk til å engasjere seg og spiller sin rolle.
Når din toppledelsen ledere er om bord, kan de overvåke gjennomføringen av Six Sigma-innsats. De kan svare riktig både suksesser og veisperringer. Six Sigma kan ikke være silver bullet alene; Det må ha fullstendig støtte og engasjement fra alle nivåer i organisasjonen. Det er mange andre kvalitet forbedring metoder som har muligheten til å hjelpe organisasjoner. En av de avgjørende forskjellene mellom dem og Six Sigma er at Six Sigma gjenkjenner kravet for komplett organisatoriske støtte og engasjement.
Således, Six Sigma er ideelt for prosjekter som krever tverrfunksjonelt grupper, og løsningen er ikke klart på forhånd. Ledelsen må forstå at gjennomføringen av Six Sigma må være mer utbredt i en organisasjon enn isolerte prosjekter. Ledelsen også spiller en avgjørende rolle ved å fokusere Six Sigma mot bred anvendelse. Management opplært i vesentlige av Six Sigma metodikk Velg prosjekter som er på linje med forretningsmål. Deretter må disse ledere merker og mentor Six Sigma prosjektledere kalt "Belter." Beltene er i sin tur mentorer til andre som deler sine ferdigheter og søker kontinuerlig å forbedre seg selv, de rundt dem, og organisasjonen som helhet. Six Sigma mentoring konseptet og insistering på buy-in til toppledelsen er gode måter å fokusere spørsmål knyttet til gjennomføringen av Six Sigma i hele organisasjonen. Når ledelsen holder opp Six Sigma som metode der en organisasjon definerer og implementerer følger endring i hele strukturen, betydelig og varig endring.
No comments:
Post a Comment