Fleste, når de har å fullføre en kreativ endeavour, pleier ofte å vente for inspirasjon. Det er ikke uvanlig å finne derfor at fleste tar inordinately lang tid å fullføre prosjekter eller aldri slutte dem i det hele tatt. Se på uendelig antall personer med halv ferdig første-kladd under deres seng. Dette avslører en mangel på forståelse av hvordan hjernen og kreativitet fungerer, den beste måten å finne en bøtte belastning av inspirasjon er å tvinge det ut.
1) Engasjerende i oppgaven.
Bare delta i aktiviteten genererer ideer. Ved å definere arbeidsprosessen, kan folk ramme sinnet for kommende aktiviteten og holde arbeid strømmer.
2) Absorpsjon i prosjektet.
Absorpsjon i prosjekter oppretter inspirasjon for andre, lignende prosjekter. Screenwriters vet at de vil komme med massevis av gode ideer for andre manuskripter mens de arbeider på dagens slott.
3) Blokker.
En av grunnene til mangelen på inspirasjon er at skaperen lider av noen av de mange formene for evaluering pågripelse. Ved å tvinge engasjement i og fullføre prosjektet, kan at skaperen leapfrog blokker, som gradvis avta med ytterligere prosjekter. Tillit kommer fra å ha gjennomgått en rekke positive vellykkede erfaringer.
4) Kompetanse.
En annen grunn til ikke embarking på prosjekter er mangelen på utviklet kompetanse. Kompetanse bygge opp gradvis over et sett med positive erfaringer:
i) opplevelse-kurven viser oss at i de tidlige stadiene relative mangelen på erfaring, kunnskap og raffinert metodikk begrenser ytelsen til sub-optimale nivåer. Disse faktorene forbedre med tid og produktiviteten øker eksponentielt.
II) subliminal og underbevissthet læring – når vi er motivert av en oppgave blir vi flinke til det ved å arbeide på det på ulike kognitive nivåer.
III) subliminal og underbevissthet oppfatning – mange ferdigheter og handlinger er utgangspunktet lært med mye bevisst innsats, deretter med praksis, de kommer lett og jevnt. Etter fullført automisation, kan betalende oppmerksomhet faktisk være skadelig.
Ovenfor konsepter er innkapslet i vanlige uttrykk slik som "du har til å skrive en million ord før du skriver noe bra." Kunnskapsrike screenwriters vet at det var egentlig bare etter et visst antall fullførte manuskripter som de virkelig begynte å få gode.
5) Prosessen.
En av de mest vedvarende mytene om kreativitet er at det ikke er en prosess. Faktisk, resultater inspirasjon og innsikt fra en bestemt prosess som inkluderer:
i) å dele problemet i sett med mindre problemer.
II) intenst undersøker problemer.
III) tvinge produksjon av ideer ved hjelp av kreative versus kritisk tenkning.
IV) søker stimuli.
v) å bruke konstant bevisst tanke.
Vi) engasjerende i resten og ikke-relaterte aktiviteter.
VII) la inkubasjon
6) Å tvinge produktive aktivitet.
Tvinge engasjement i en oppgave utløser produktive aktivitet – og kan det konkluderes med en høy grad av sikkerhet at kvaliteten på utdataene er nært knyttet til stupbratte antall. Enkelt beste creative produktet tendens til å vises på det punktet i karrieren når skaperen er å være mest produktive.
Inspirasjon er konklusjon, best oppnås ved å forcefully og bevisst delta i et prosjekt. Erfarne hender vil fortelle deg, bare gjør det!
************************************
Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes på http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA, http://www.managing-creativity.com
************************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge forfatterens navn, webadressen og kobling til MBA avhandling beholdes.
No comments:
Post a Comment