Monday, December 5, 2011

Organisasjonsenhet kultur, kreativitet, innovasjon

Det kan konkluderes med stor sikkerhet at visse organisasjonskultur hemme kreativitet og innovasjon mens andre fremme den. Noen organisasjoner er bare bedre på å identifisere problemer, generere og velge verdifulle ideer og å utvikle og kommersialisere dem - dette er grunnen til at disse bedrifter har en tendens til å opprettholde konkurransefortrinn og forbli ledere i sitt felt.


En annen måte å se på problemet er i form av blokker. Enkelte organisasjoner skape eller styrke blokker som hindrer at deres Humankapital arbeider til sitt potensial. Noen av de mange blokkene inkluderer:


a) konformitet og risiko aversjon
b) kultur dikterer atferd
c) en følelse av upassende atferd
d) negativt vurdering av egne ideer
e) logisk tenkning, vitenskapelig, årsaken og hendelsen tenking
f) avvisning av ideer uten tilstrekkelig verdivurdering prosesser
g) konkurranse begrenser atferd
h) frykt for å bli oppfattet som å være uoriginale
i) frykt for å bli oppfattet som å være unintelligent
j) problemer har en illusjon av problemer
k) venter for inspirasjon
l) mangel på ressurser
m) mangel på konkrete progresjon av gode ideer
n) mangel på fokus eller mål



Bare fra en analyse av ovenfor er det tydelig at en rekke områder krever oppmerksomhet fra ledere, inkludert:


a) behandling av personligheter og enkeltblokker
b) management organisatoriske blokkene
c) behandling av ideer fra problemidentifikasjon til kommersialisering
d) utmerkelser og behandling av kulturelle og strukturelle inhibitors


Oppløsning teknikker inkludere bred kategorisering – mange blokker kan sees på som evaluering pågripelse, og generelt løsninger omfatter:


a) psykologisk sikkerhet (Vernon, 1980) – å akseptere den enkelt som unconditioned verdt – ved å anerkjenne at enkelt er i stand til å produsere, men at deres verdi ikke er basert på å produsere
b) psykologiske frihet (Vernon, 1980) – eliminerer et klima der ekstern evaluering er fraværende; forstå empathetically – forstå enkelt fra sine point of følelse og visning.


Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com


Kal Bishop, MBA
**********************************


Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge ingen endringer og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.

No comments:

Post a Comment