Saturday, December 24, 2011

Effektiv idédugnad

De fleste ledere bare flokken noen mennesker i et rom med en flip-over og kaller det en brainstorming sesjon. Men er det en bestemt prosess som maksimerer størrelsen og kvaliteten på IDE-bassenget. Mens det er er hundrevis av gyldig teknikker for å gjøre dette, nedenfor bare noen av de viktige konseptene ledere bør vurdere.


a) summen av ideer som er produsert av enkeltpersoner opptrer alene er større enn summen av ideer som er produsert av de personene som fungerer som en gruppe. Videre, mangfold og nyheten av ideer som er produsert av enkeltpersoner opptrer alene er større enn produsert i en gruppe. Dette betyr at ber gruppemedlemmene å tenke på en rekke variert og romanen ideer før økten, og deretter gjenta prosessen under økten resulterer i større totale produksjonen. Husk å insistere på at enkeltpersoner tenke på nye ideer i gruppeøkten.


b) personer som er utsatt for kompetanse feller og banen avhengighet. Dette betyr at det er vanskelig for dem å raskt Rammeskift med mindre ny opplevelse, stimuli eller kunnskap er innført. Én løsning er å importere kompetanse. Bringe i nye og ulike individer. Prøv og sikre at disse nye personer scorer høyt på uttrykk, taus kunnskap og status.


c) brainstorming vanligvis innebærer at løsning på et problem er søkt. Dermed er en god prinsippet å bryte økten i tre deler – problemidentifikasjon, idea generation og idé utvalg. Det er utrolig hvor mange forskjellige oppfatninger av et problem ofte finnes. Hver problemdefinisjon genererer et eget sett av ideer. Denne scenen-prosessen gjør det mulig for separasjon av creative fra kritisk tenkning. Skriving og redigering er to svært forskjellige prosesser.


d) satt trinnvis mål. Trinnvis mål produsere mer utdata enn "gjøre ditt beste." Videre, de tvinge utdata og utløse produktive produksjon; Det kan sies med stor sikkerhet som kvaliteten er nært forbundet med antall-enkelt beste creative produktet tendens til å vises på det punktet i karrieren når skaperen er å være mest produktive.


Det finnes minst to typer trinnvis mål: 1) kort sikt – dette tvinger produksjon av utdata og 2) lang sikt – får problemer med å Inkuber på ulike kognitive nivåer og resulterer i nødvendige innsikt.


e) stimulerer til samarbeid i stedet for konkurranse. Konkurranse fører folk til å stenge ned, begrenser informasjonsflyten og oppretter kjernen og eksterne grupper. På den annen side kan samarbeid intellektuelle deling som råmateriale for ideen generasjon forarbeide.


f) ett av beste ideen generasjon mordere er treg eller ikke-eksisterende implementering. Folk ikke vil ta idea generation alvorlig hvis noe håndfast resulterte fra siste brainstorming sesjon. Sikre direkte koblinger til beslutningstakere og synlig progresjon gjennom innovasjon prosessen – idé utvalg, utvikling og kommersialisering.


g) ikke stole på "kreative typer." Alle kan generere store antall variert og romanen ideer. Mens det finnes påstander om at det er kreativitet egenskaper som manglende toleranse for samsvar og toleranse for tvetydighet, utspurt disse teoriene på grunnlag av at egenskaper er vanskelig å identifisere, isolere og er ikke stabil eller overførbar over situasjoner. Videre, andre kriterier som motivasjon og kompetanse er avgjørende.


h) tror utover idédugnad. Konseptet med idédugnad som den eneste effektive metoden av god idé generasjon er tvilsom. Noen idédugnad negativer inkluderer: 1) fortynning av ideer, 2) lavere priser for deltakelse fra enkeltpersoner som resultat av lav i uttrykk og 3) evaluering pågripelse. Idé-boksene, ideen om intranett og kunnskapsbaser er bare noen metoder for å maksimere bidrag av hver enkelt.



Kal Bishop, MBA, http://www.managing-creativity.com

No comments:

Post a Comment