Mange konsepter i feltene for å administrere kreativitet gjelder veldig mye for kultur ledelse generelt. De samme konseptene som fostre kreativitet og innovasjon også maksimere menneskelig kapital potensial, øke produktiviteten, redusere kostnadene og opprettholde konkurransefortrinn osv. Noen av de mange stiffer mellom kultur og kreativitet management følger.
a) en kultur av psykologisk sikkerhet og frihet. En kultur som begrenser erfaring, informasjon og uttrykk og gir relativt få medlemmene til å bidra til beslutningstaking er ikke utnytter enorm pool av tilgjengelige talent. På samme måte som idé-generering økter er gjennomført i miljøer som begrenser dommen, for å lokke fram bidrag av alle deltakerne, slik at filosofi bør utvides gjennom hele organisasjonen permanent.
b) motivasjon er viktigere enn naturlig evne. Dette ligner på å ha høy intelligens-en må være motivert til å bruke den og forbedre den. Menneskelig kapital er optimalisert når deltakerne har høy egenverdi motivasjon og i) synergistic beregningsmodell motivasjonsfaktorer er til stede i Letter oppgaven og ii) ikke-synergistic tilretteleggere minskes. Ytterligere, bestemte motivasjonsfaktorer som i) gap mellom ideelle og ekte selvtillit, ii) grad av enjoyability, iii) graden av utfordring, iv) gjennomførbarhet, v) grad av selvbestemmelse, vi) anerkjennelse, vii) materialistiske belønning, viii) tiden Press, ix) prosjektnumre og kompleksiteten og x) konkurranse versus samarbeid osv må være målt og overvåkes.
c) team strukturer. Gruppen struktur har innvirkning på individuell produktivitet. Enkeltpersoner arbeide alene, når motivert, har høy produksjon nivåer, men lider av banen avhengighet, parochialism og en mangel på intellektuelle deling. Par redusere noen av disse tendensene og som grupper få større, negativer begynner å oppveie positive-gruppe tror, statusen differentials og aktelse, politicking og begrensning av informasjon er bare noen eksempler.
d) kompetanse og taus knowledge mix. Uten en variert taus kunnskap og kompetanse blanding og samarbeidsbasert, en rekke ting skje: i) grupper betydelig under-utføre og ii) gapet mellom individer øker. Konkurransefortrinn går tapt i gruppen, team, avdeling og til slutt organisatorisk nivå.
Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes på http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA.
************************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge forfatterens navn, webadressen og kobling til MBA avhandling beholdes.
No comments:
Post a Comment