Avhørt på stranden i Barbados av venner pågående at det var lite gyldigheten til min spesialitet, har jeg meg tvunget til å komme opp med de mest vanlige innvendinger i feltet ved administrasjon av kreativitet og innovasjon.
a) behandling av kreativitet og innovasjon er en oxymoron! Når det er nødvendig å ideer, pleier ledere å gjete folk i et rom med en flip-over og atferd (vanligvis en ineffektiv) brainstorming sesjon. Implisitt i denne handlingen er en aksept at visse teknikker og prosesser kan øke problemidentifikasjon, idea generation og elicitation av taus knowledge.
Strukturer som the Hero reise er akseptert som økte kreative når ideen strømmer (for eksempel i filmmanuskriptskrivning) er nødvendig.
Produktet utvikling teorien har vist seg strategier for innovasjon som tillater bedre idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Rammer som S-kurvediagram og IDE-trakter tillate effektiv overvåking av ideer gjennom en rørledning og effektiv gå eller drepe beslutningstaking.
b) kreativitet kan ikke administreres fordi ideer oppstå ut av det blå. Ideer er resultatet av sinnet arbeider på bestemte problemer på ulike kognitive nivåer. Selv om du ikke kan forutsi hva en idé ville være, der det vil skje, og hvilket skjema som det vil ta deg kan øke sannsynligheten for ideer som forekommer. Videre kan du øke antall ideer som er produsert, sjeldenhet av disse ideene, mangfoldet av disse ideene og hyppigheten av sin produksjon.
c) kreativitet er ikke en prosess. Hvis du analyserer atferd av folk som brukes til å generere mange ideer regelmessig, vil du finne at felles mønstre dukke opp. Det er en klar prosessen som utløser kreative aktivitet på flere kognitive nivå, noe som resulterer i den nødvendige innsikten. Prosessen omfatter å identifisere og intenst undersøker et problem, tvinge produksjon av ideer ved hjelp av kreative versus kritisk tenkning og andre teknikker; søker stimuli og tillater ubevisste sinn å ta over ved å delta i resten og ikke-relaterte aktiviteter.
d) kreativitet er ikke varige; kreativitet kan ikke måles. Analytikere kan måle (og derfor gjør konkrete) kreativitet ved å kvantifisere en bred rekke kriterier. Idea generation kan for eksempel måles i henhold til hvor mange ideer som er produsert, deres nyheten, deres variasjon og hyppigheten av sin produksjon. DIY kreativitet og innovasjon Audit som kommer med MBA avhandlingen viser mer enn 150 referansemåling vilkår, slik at holistisk måling.
e) kreative mennesker vil være kreativ, enten de er "coached" eller ikke. Kanskje. Vurdere uendelig antall personer som har jobbet på en halv ferdig manuskripter for måneder og ofte år. Management teknikker øke kreativ produksjon aktivere ferdigstillelse i mye kortere perioder. Videre oppfordrer management teknikker målrettede produktive aktivitet, slik at bygging av kompetanse og forbedring.
f) administrere kreativitet er ikke et nyttig aktivitet med mindre det resulterer i økonomisk gevinst. Kreativitet kan defineres som problemidentifikasjon og idea generation. Innovasjon kan defineres som ideen utvalg, utvikling og kommersialisering. Først bruke kreativitet til å generere en idé-bassenget, og bruk deretter innovasjon for å velge gjennomførbare ideer, som kan bli utviklet og kommersialisert.
Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes på http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA, http://www.managing-creativity.com
************************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge forfatterens navn, webadressen og kobling til MBA avhandling beholdes.
No comments:
Post a Comment