1. Kreativitet krever kreative typer
Mens noen teoretikere hevde at det er kreativitet egenskaper som toleranse for tvetydighet og intoleranse til konformitet, blir disse påstander countered av det faktum at egenskaper er vanskelig å identifisere og er ikke stabil eller overførbar over situasjoner. Videre, motivasjon er en kritisk faktor. Dessuten kreativitet er en kognitive prosessen og dermed målinger som "hun ser kreative" er dårlig benchmarks. All forskning viser at alle kan produsere romanen, nyttig, variert, ulike ideer og ser for visse typer å komme opp med dem reduserer totale verdifulle utdata.
2. Penger er den beste Motivator
Materialistiske belønning er en synergistic Beregningsmodell motivator. Det betyr at det er en faktor som forbedrer egenverdi motivasjon, men ikke i seg selv forårsake maksimale kreative innsatsen og utdata – det finnes minst seks andre motivasjonsfaktorer som er så verdifull. I tillegg, the exact level materialistiske belønning svært positivt relaterer til som mottatt av peer grupper.
3. Tid Press stasjoner kreativitet
Ja eller Nei. Det finnes minst tre motstridende styrker:
a) tid Press øker kreativ produksjon. Ved å tvinge idé produksjon, sette mål og trinnvis tidsfrister, produseres et større antall ideer enn hvis en "gjøre ditt beste" tilnærming er tatt. Denne handlingen har positive produktive produksjon og andre prosesser.
b) tid Press kan være en ikke-synergistic Beregningsmodell motivator. Det reduserer graden av engasjement i endeavour og hemmer egenverdi motivasjon.
c) kortsiktige tidspress tillater ikke sinnet til å engasjere seg i arbeidet på ulike kognitive nivåer. Det tillater ikke rik ideer til å formulere gjennom prosessen med inkubasjon.
4. Konkurranse gir bedre resultater enn samarbeid
Konkurranse fører til mange mennesker til å stenge ned og introduserer mange negativer som kjernen og eksterne grupper, politicking og begrensning av informasjon. Samarbeid, derimot, kan den intellektuelle Krysspollinering er råstoff for generering av god idé.
5. Kreativitet og innovasjon kan brukes om hverandre.
Begrepene kreativitet og innovasjon brukes ofte om hverandre, men de er faktisk, separat og distinkt. Etablering kan beskrives som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon er ideen utvalg, utvikling og kommersialisering. Utmerkelser alene føre til mange konklusjoner. Blant dem er faktum som:
a) kreativitet og innovasjon ledere krever minst seks ulike kompetanse (inkludert en holistisk) skal selv begynne administrasjon av kreativitet og innovasjon (faktisk, mange flere er nødvendig).
b) både kreativitet og innovasjon krever ulike strukturer, prosesser og ferdigheter.
c) workshop tilretteleggere bør dele økter i atskilte deler, og kan formulere rammer og prosessene for å maksimere utdata på hvert nivå.
************************************
Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes på http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA, http://www.managing-creativity.com
************************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge forfatterens navn, webadressen og kobling til MBA avhandling beholdes.
No comments:
Post a Comment