Ledere må være kompetent i minst tretten domener skal selv begynne effektivt administrerer kreativitet og innovasjon. Del 2 av administrasjon av kreativitet og innovasjon dekker de siste seks av disse domenene.
h) gruppen struktur. Det er mye forvirring som hvilken gruppe struktur (eller kombinasjon av strukturer) maksimerer kreativ produksjon. Workshop ledere synes tilfeldig å gjøre folk arbeide alene, i par, eller i små eller store grupper. Hver kombinasjon har sterke argumenter for og mot:
i) den individuelle jobber alene kan være svært kreative; After all, har mange mennesker som er anerkjent som har gjort store bidrag til samfunnet jobbet alene.
II) parene redusere avhengigheten banen og forbedre den intellektuelle deling som begrenser enkelt.
III) mange vellykkede bedrifter vokse raskt i en tidlig fase, når det er bare en liten gruppe av personer som arbeider sammen.
IV) store grupper dra nytte av massiv intellektuelle deling, men introdusere politicking, kjernen og eksterne grupper, en fortynning av ideer og flere negativer.
i) graden av kunnskap skriving har en betydelig påvirkning på utdataene. Det finnes tre typer kunnskap skriving:
i) taus kunnskap. Som oppleve hvilke resultater fra en naturlig livslang interesse og nysgjerrighet i mange emner og erfaringer.
II) dybde og bredde. Kanne noen med begrenset kjennskap til en feltet lag et betydelig bidrag til den? Forårsaker overskytende kunnskap nyansert syn?
III) nettverk og samarbeid. Importere kompetanse fra nettverk og samarbeid overcomes banen avhengighet og parochialism og tillater større ramme bryte.
j) radikale versus trinnvis produktivitet. Radikale / transformational / nedbrytende kreativitet er veldig mye glamorised. Men er dette hva som kreves oftest? Er radikal virkelig radikale eller resultatet av trinnvis forbedring? Hvordan er radikal definert? Hvis vi ønsker en radikal idé i motsetning til en trinnvise endringen, hva er implikasjonene? Trinnvis og radikale kreativitet krever vesentlig forskjellig strukturer, prosesser, ferdigheter og ressurser.
k) struktur og mål. Mange kreative mennesker-objekt til struktur og mål - de hevder de forstyrre tankesett og originalitet; Det er en veldig fin linje mellom struktur og konformitet. Men struktur og mål å sette grensene for et problem og mer posisjoneres som når en person er bare tillatt å "gjøre sitt beste." Hvor mange mennesker har en halv ferdig romanen eller manuskript i sitt kontor?
l) prosessen. Det synes noe urimelig at kreativitet kan være en prosess. Spør mange utøvere hvilken prosess som de delta i, og de kan også nekte det er én. Men hvis du undersøke aktivitetene til mange kreative mennesker, felles mønstre av atferd dukke opp. Denne felles prosessen gjør innsikt / eureka / the aha! erfaring er mer sannsynlig. Prosessen omfatter å identifisere og intenst gransker problemet, tvinge produksjon av ideer ved hjelp av kreative versus kritisk tenkning og andre teknikker; søker stimuli og tillater ubevisste sinn å ta over ved å delta i resten og ikke-relaterte aktiviteter.
m) verdivurdering. Hvordan vi setter pris på en idé, slik som å bestemme hvordan du vil investere ressurser? Selv en maleren som oppretter for ren nytelse har til å bestemme hvor en av hans ideer er best; Det er alltid en verdisystemet og (noen krangle) alltid en slags markedsføringskode instinkt. Det er avgjørelser om enten du er ute for anvendt kreativitet og som forbrukeren er; Hvordan har de nytte? Det er ikke sikkert brann måte å evaluere perfekt, fordi det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess. Men vi kan benchmark mot disse typer ideer som har lykkes i siste, bedrifter må gjøre en avgjørelse om sine strategiske, kompetanse og teknisk anfall, Det er sammenligninger mot rivaler og praktisk hindringer; Hvordan gjør vi gå eller drepe beslutning, og hva er avveiningene?
Kal Bishop, MBA, http://www.managing-creativity.com
No comments:
Post a Comment