Thursday, December 29, 2011

10 Tips for lett å lære om behandling avbrudd

Forestill deg dette, en kollegas går inn på kontoret, og sier: "Cathy, kan jeg snakke med deg et øyeblikk? Jeg har et reelt problem med...." Du se på armbåndsuret og tror på rapporten som forfaller i en time. hva gjør du?


Hva ville skje hvis du var Cathys veileder?


La oss fortsette. Du er matlaging middag, begynner å destress, mat forberedelse tidsberegning kommer sammen--for en-- og moren din kaller: "kan vi snakke? Det er viktig. Jeg trenger noen å snakke med?" Hva sier du?


Hva vi ønsker å si og hva vi ender opp med det er vanligvis to forskjellige ting. Gode nyheter, taktfullt sier nei er en lært ferdighet. Det krever kunnskap og praksis. La oss snakke om ti hvor-tos, og alternativer som kan hjelpe deg å øve.


Tips 1: Det er tre deler meshing "ingen, men ikke er det ingen" svar. Den første delen erkjenner og empathizes. Den andre delen gir en situasjon-setning. I tredjepart og siste er del en handling-setning.


Et eksempel på en empati eller bekreftelse setning: "Sam, jeg er sikker på dette problemet er viktig."


Deretter legger du til den andre delen, en situasjon-setning. For eksempel: "Jeg arbeider på en rapport som jeg lovet å ha fullført innen den neste timen."


Den tredje delen, en handling-setning, må beskrive hva du skal gjøre eller tilbyr som et alternativ: "La oss få sammen etter at jeg har fullført rapporten min. Hva med 2 PM denne ettermiddagen på kontoret ditt?"


I stedet for å si nei direkte, sagt du Nei uten å si Nei.


Tips 2: Hva hvis det er din overordnede avbryter du? hva gjør du? Her er hvordan til maske de tre delene til et nei uten avbrudd ytterligere og til en seier for begge.


Sandy, din overordnede angir, "Lisa, jeg hater å avbryte deg, men vi har et reelt problem i feltet, jeg trenger å snakke med deg umiddelbart. Kan jeg se deg i mitt kontor?"


Første, bekreftelse-setningen: "Sandy, jeg er sikker på at dette er et viktig problem." Sekund, segmentet situasjon: "Jeg arbeider på rapporten du forespurt av noon." Tredje, å legge til handlingen: "vil du at jeg skal utsett rapporten til 3 PM [sin imperativ å tilby en nøyaktig tid] så kan vi møte nå? Eller vil du at jeg skal fullføre dette og deretter komme til kontoret?" Dette svaret kan din overordnede Hvis du vil se din perspektiv, og situasjon og å ta en beslutning.


Tips 3: Nedslående profesjonell interrupters. Disse profesjonelle gjøre en karriere ut av å avbryte. De begynner å snakke, og stopper ikke. De gå av og på, og når de endelig slutter for å ta en pust, og du kommer til å si noe, de avbryte et par minutter senere. Hvordan håndterer dere disse?


Bevegelsen er nøkkelen. Hvis cornered bak skrivebordet, stå opp, og Flytt. Hvis du allerede står opp, kan du begynne å vandre ut. Hvis du sitter, kan du stå opp. Du kan også endre fremdriften ved å slippe noe eller snu sidelengs. Nå for noe som har ingenting å gjøre med samtalen eller trekk deg til toalett.


Avbryte på samme måte som de bruker med deg. Det er greit, de gjør det fordi det vises helt normalt til dem selv om det føles brash til deg. Her er noen mal-setninger: "Hvor er dette ledende?" "Hva er poenget, jeg har fått mistet i hva jeg tror er trivia?" "Du har hoppet rundt så mye om emner, jeg vet ikke hvilken som å adresse."


Det er viktig å praksis tålmodighet i hele denne prosessen. Profesjonell interrupters hører ikke vanligvis du de første gangene du stille spørsmål. Hvis må være, bli en knust fortegnelse. Fortsette å spørre på nytt før de hører du. Identifisere hva er det om deres kommunikasjon stil eller avbrudd prosess som annoys du. Gi denne tilbakemeldingen, og formidle ønsket stil av avbrutt på en positiv måte.


Tips 4: Hva med noen som ikke får tips eller lytte til hva du sier? Noen ganger de selv følge deg ned i hallen eller snakke "på" deg i stedet for "med" deg? Dette er en uhøflig interrupter. Være fast, direkte og brå. Dersom de synes å være knust, ikke la det bry deg. De vil ikke ta det du sa personlig selv om de si det. Deres "tatt-bakk" uttrykket er bare for Vis. Faktisk, det er en form for manipulering. Ikke spille og ikke beklager.


Hvis de vedvarer gå videre og gi dem et ultimatum: "du avbryte frekt meg. Jeg har tolerert dette i siste, men har det å stoppe nå." Når de endelig skjønner du ikke spiller sitt spill, vil de stoppe. De vil enten helt unngå du i fremtiden eller returnere med respekt. Generelt vil de tilbake med en ny bevissthet om seg selv. Når de gjør, kan du godta deres unnskyldning. Men ikke stole på den. Og hvis de ikke kommer tilbake, du har ikke tapt noe.


Tips 5: Hvis du kan holde gjør hva du gjør. Slå opp, smile, pek på en Notisblokk og penn og gå deretter tilbake til hva du gjorde.


Tips 6: Iblant plasseringen av dine møbler inviterer avbrudd. Spesielt hvis kontoret er vakkert designet, eller inneholder naturlige ingredienser, som planter. Andre vil være rundt denne energi. Det er attraktiv. Det er fornye dem så mye som det er til deg. Det er bare ett forslag når dette skjer. Foreslå at de endrer sitt kontor for å gjenspeile en lignende energi. Etterpå, vil de ikke vil forlate sitt kontor som enkelt.


Tips 7: Hvis du ofte få fanget bak skrivebordet. Planlegge og praksis ulike escape-ruter og metoder. Igjen, kan du vurdere å omorganisere møbler for å muliggjøre rømning ruter.


Tips 8: Motvirke squatters. Hvis det er avbrudd på grunn av mennesker konsekvent kommer i og bare sitter og snakker, kan du fjerne eventuelle tomme stoler. Plasser dem utenfor kontoret slik at de er tilgjengelige når det er nødvendig, men ikke for nær døren som de kan enkelt dras i når noen skriver inn.


Tips 9: Folk vente å få av en telefonsamtale? Plassere et tegn på pulten: "Hvis jeg er på en telefonsamtale, vennligst la meg et notat. Jeg skal sjekke tilbake med deg så snart jeg av telefonen."


Et alternativ: trene andre i en stille hånd-kode. Bruk fingrene til å angi hvor lenge du skal være. Én pekefingeren forklarer at du blir av telefonen i et minutt eller to, vennligst opphold. Full hånd med en bølge sier, "Jeg vet ikke hvor lenge, og jeg vil komme tilbake til deg." Denne stille koden kan du fortsette fokus, erkjenner dem, og også tillater dem å ta en avgjørelse på sin tid.


Tips 10: Mange av disse måtene for håndtering av avbrudd i arbeid kan også bruke hjemme. Her er en som overfører godt.


Navnet "personlig spot". Et område som du kan kalle din egen. Det kan være en den, sy rom, skur eller en ekstra soverom. Dette betyr dette stedet gjør deg av grenser for avbrudd. Hvis du har barn, forklarer dem hva avbrudd betyr, hvorfor du trenger noen personlige plass, og gi dem den samme salgsmulighet og høflighet.


Kjøpe en klokke skiltet på office supply store--samme type-forhandler bruk på sine dører--å indikere hva tid du vil være tilgjengelig på nytt. Eller du kan legge til en hvit bord slik at de kan skrive hjelpeteksten. Som college studenter bruker på deres dorm rom dører. Et magnetisk brett ville fungere bra for barn yngre eller mindre. Opprette magneter for hvert familiemedlem som de kan flytte til et sted som er allerede skrevet: "Bobby ønsker deg."


Den andre siden av mynten


Den andre siden av dette perspektivet bruker avbrudd for å øke produktiviteten. Personer bruke noen ganger avbrudd for å presse seg inn i overdrive. Dette hjelper noen mennesker mens det forstyrrer andre. Denne vanen får dem å gå forbi sine egne procrastination vaner å utføre oppgavene sine. Dette behovet kan også være et vanedannende oppførsel noen ganger forkledd som "workaholicism."


(c) copyright, Catherine Franz. Med enerett.

No comments:

Post a Comment