Det er en inexorable lov som opererer i virksomheten. Jeg kaller det loven om opp – Unfulfilled potensielle. Man kan se aspektene ved denne lov som arbeider i andre områder:
For eksempel, i nevrofysiologi, er mennesker ment for å bruke bare en brøkdel av hjernen vår evner; i teknologi ennå Superleder ikke allment tilgjengelig; og i medisin, harnessing av kroppens evner til å bekjempe kreft er egentlig bare begynnelsen å bli forstått og realisert.
Men loven av opp er særlig dominerende i næringslivet, og særlig i operasjoner. Operasjoner er blokkering og Takling av enhver organisasjon, det grunnleggende som oppretter du grunnmuren for konsekvent suksess.
Det er en viktig funksjon i mange selskaper Chief Operating Officer er vanligvis neste i linjen for jobben av CEO. Hvis et selskap ikke gjør operasjoner bra, er alle andre funksjonene redusert.
Etter å ha konsultert med operasjoner ledere i en rekke toppen selskaper i to tiår, jeg har sett at mange er dessverre strenge muslimer til loven om opp – for en Hovedårsaken: de har neglisjert en alle viktige resultater-driver, motivasjon.
Tydelig, mange faktorer ytterligere driftskvalitet: kapital, sykle tid, teknologiske fremskritt, kvalitet, effektivitet, osv. Men motivasjon er det mest grunnleggende, operative determinant i det hele tatt, for det styrer alle de andre.
Etter at alle operasjoner er summen av mennesker gjør mange jobber; og når dyktige folk er motiverte til å oppnå disse jobber, gode resultater skje.
Men mange operasjoner oppfatter motivasjon som "myke" – i motsetning til "hard" faktorer av Syklustid, kvalitetskontroll, osv., og så overse det eller sliter med actualizing det på daglig basis.
Jeg ser motivasjon, men som en "hard" determinant av operasjoner som kan være en betong, en praktisk resultater-produsent.
Jeg skal gi fire imperativer som du kan bruke med en gang å oppnå konsekvent økning i operasjonelle resultater. Men før jeg gjør, jeg vil tilby en arbeider beskrivelse av motivasjon. For ledere ofte mislykkes å motivere andre fordi disse ledere misforstå konseptet med motivasjon.
Den beste måten for meg å beskrive er det å beskrive hva det er ikke.
Motivasjon er ikke hva folk mener eller føler. Det er hva folk gjør. Se på de to første bokstavene i ordet "mo". Når du ser disse bokstavene i et ord, som "motor", "bevegelse", "fart", "mobil", osv., betyr det vanligvis handling av noen slag. Du kan betrakte motivasjon som handling for. Hvis folk ikke tar handlingen, er de i punkt faktisk ikke motivert.
Motivasjon er ikke noe vi kan gjøre til noen andre. Det er alltid noe som gjør at noen andre til seg selv. Ser tilbake over din karriere, og du vil se at motivator og "motivatee" var alltid den samme personen. Som leder, du kommunisere, men personene du vil motivere må motivere seg.
Motivasjon er ikke en dispassionate dynamisk. Det er en "emosjonelle" dynamisk. Ordene "motivasjon" og "følelser" kommer fra samme Latin roten ord, som betyr "å gå." Når vi ønsker å flytte (motivere) folk til å ta affære, eller har dem i sannhet motivere seg selv, vi engasjere sine følelser. Sagt på en annen måte: folk vil ikke ta initiativet for flere resultater raskere kontinuerlig med mindre sine følelser er engasjert.
Til slutt, den beste måten å inngå en motiverende relasjon med folk er ikke av fjernt kommunikasjon, men typen ansikt til ansikt tale som har folk gjør valget mellom å være opptatt av å din sak.
De er beskrivelser av hva motivasjonen virkelig er. Men beskrivelser alene vil ikke hjelpe deg med å møte utfordringene i opp. Du må følge klart imperativer som hjelper deg med å transformere beskrivelsene i resultatene.
Her er fire som hjelper deg med å dyrke motiverende operasjoner.
1. Gi lederskap snakker ikke presentasjoner. Forskjellen mellom en presentasjon og et lederskap talk er Mark Twain sa forskjellen mellom nesten rett ord og rett ord er. "Det er forskjellen," sa han, "mellom lightning bug og lyn."
La oss forstå den grunnleggende forskjellen mellom presentasjonen og lederskap snakk. Presentasjoner kommunisere informasjon; men ledelse forhandlinger har folk tror på de, følger du, og viktigst av alt, vil ta ledelsen for din sak.
Min erfaring har lært meg at 95% av all kommunikasjon i business oppnås gjennom presentasjonene. Men hvis 95% av kommunikasjonen ble oppnådd gjennom ledelse snakke i stedet, ledere vil være langt mer effektiv i å få resultater.
Så før du snakker til folk og ledere snakker 15 til 20 og flere ganger om dagen, spør deg selv hvis du er bare å gi informasjon eller er du motivere de folk for å motivere seg til å ta handling for resultater.
2. Opprett motiverende systemer. De fleste operative ledere er god systemizing kvalitet-initiativer, Syklustid, effektivitet, osv. Men få forstår at noen av de viktigste systemene de kan sette på plass er systemer som hjelper mennesker gjør valg for motivasjon.
Et spesielt effektiv motiverende system er en som saturates operasjoner med "årsaken ledere."
Utvilsomt, folk utføre en oppgave bedre hvis de er ikke bare gjør det, men å ta ledelsen av det i stedet. Når vi blir utfordret til å ta ledelsen, øke vi vår ytelse til mye høyere nivåer. Med dette i tankene, kan du lage systemer som identifisere årsaken ledere, utfordrer dem til handling for bestemte ledelse og støtte disse handlingene gjennom systematized trening og ressurs fordelinger.
3. Se resultatene ikke som en slutt, men som en motiverende prosess. Klart, du har å få resultater. Men mange operasjoner ledere misforstå hva resultatene er om. Jeg underviser ledere konseptet med å oppnå "flere resultater" raskere kontinuerlig — ikke av setter farten opp, men i stedet ved å bremse ned og jobbe mindre, ved å sette motiverende imperativer i praksis. Ledere forstår det "mer resultater raskere" aspektet, men de ofte snuble når det gjelder "kontinuerlig" aspekt.
Vi kan vanligvis bestille folk å få flere resultater raskere. Men vi kan ikke bestille folk til å gjøre det på en kontinuerlig basis. Det er der motivasjon kommer inn. I stedet for bestilling folk til å gå fra punkt a til punkt B, må sier, vi ha dem vil gå fra a til B. Som "vil" er hjertet av "kontinuerlig."
Når vi forstår resultater på denne måten, forstår at vi må oppnå "mer og raskere" på en kontinuerlig basis, så vi begynne å gjøre motiverende operasjoner en livsform.
4. Utfordring folk skal motiverende ledere. Imperativer er kraftige når du bruker dem konsekvent. Men de er enda kraftigere når du har din ledere bruker dem og lære andre å bruke dem. Tross alt, kan ikke du alene opprette motiverende operasjoner. Du trenger andre til å hjelpe deg med å gjøre det, spesielt de mellomnivå og små lederne. Hvis de ikke er å sette imperativer i praksis hver dag, vil på forsøk på å heve standarden av operasjonene til en gjennomgående høy motiverende nivå snuble.
Definere suksess din ledelse av hvor godt deres ledere er ledende, og du er godt på vei til å gjøre motiverende operasjoner en realitet.
Når du begynner å instituttet motiverende operasjoner ved å bruke fire imperativer, lov av Unfulfilled potensielle blir konkurrenten din bekymre, ikke deg.
=============================
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
=============================
No comments:
Post a Comment