Kvalitet pr gjør noe positivt for bedriften, non-profit og foreningen managere om noen virkemåtene viktige eksterne "befolkninger" at de fleste påvirker sine operasjoner. Med andre ord, endrer det individuelle oppfatning som fører til endrede atferd blant sine veldig viktig utenfor målgrupper.
Dermed hjelper PR overtale de viktige eksterne målgruppene til ledere måte å tenke, bidrar til å flytte dem til å utføre handlinger som tillater ledelsesmessige suksess.
Alternativ til kvalitet PR tyder på dette spørsmålet for ledere: er du bare ute etter publisitet, eller vil du pr som virkelig kan endre i dividual persepsjon, og føre til like endrede aksjonærkontakt atferd som hjelper deg med å få pengene dine er verdt?
Hvis det er høy bakken du har i tankene, ta en titt på denne PR handling blåkopi: folk handler på sin egen oppfatning av fakta før dem, noe som fører til forutsigbar virkemåter om hvilke noe kan gjøres. Når vi opprette, endre eller forsterke den oppfatning av nå, persuading og flytte ønsket-tekst svært folk som har atferd påvirker organisasjonen mest, PR-oppdrag er fullført.
Således, PR kvalitet begynner med disse to realiteter: 1) rett PR virkelig kan endre individuelle oppfatningen og føre til endrede virkemåter som hjelper du lykkes og 2), PR-innsats må omfatte mer enn gode tider, hefter og pressemeldinger Hvis du virkelig ønsker å få pengene dine er verdt.
Resultater, for eksempel som søknader om medlemskap på økningen; mulighetene begynner å arbeide sammen med deg; kunder å gjøre gjensalg; sterkere relasjoner med de pedagogiske, Ap., finansielle og helsetjenester fellesskap; bedrede forbindelser med offentlige organer og lovgivende organer, og selv kapital givers eller angir kilder som ser deg
Med passering av tid, kan du godt se rebounds i utstillingslokale besøk; nye forslag for strategiske allianser og joint ventures; Community service og sponsing muligheter; forbedret aktivisten grupperelasjoner, og utvidet tilbakemelding kanaler, for ikke å nevne new tankevekkende leder og spesial-event-kontakter.
Resultater av kvalitet betyr PR mannskap – byrået eller ansatte – må være forpliktet til deg, som senior prosjektleder, og til din PR lage en kopi starter med mål publikum oppfatning overvåking.
Det er veldig viktig at din viktigste utenfor publikum oppfatter operasjoner, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så være sikker på at PR-stab kjøper denne tilnærmingen. Og Vær særlig forsiktig at de godtar virkeligheten at oppfatninger nesten alltid fører til atferd som kan hjelpe eller vondt din enhet.
Understreke for gruppen planen for å overvåke og samle oppfatninger av avhør medlemmer av dine viktigste utenfor målgrupper. Spørsmål langs disse linjene: hvor mye vet du om vår organisasjon? Hvor mye vet du om våre tjenester eller produkter og ansatte? Har du hatt tidligere kontakt med oss og ble du fornøyd med utveksling? Har du opplevd problemer med våre folk eller prosedyrer?
Budsjettet skal kunne imøtekomme profesjonell undersøkelse folk å håndtere oppfatning overvåking faser av programmet, fine. Hvis ikke, alltid huske at PR-folk er også i den oppfatning og virkemåten virksomheten og kan arbeide mot samme mål: identifisere usannheter, falske forutsetninger, ubegrunnet rykter, unøyaktigheter, misoppfatninger og andre negativ oppfatning som kan oversette til atferd du ikke vil finne akseptabelt.
Tid til å etablere målet ditt pr, en som taler til problemer som viste seg under viktige publikum oppfatning overvåking. I all sannsynlighet kaller det for utretting ut som farlig misforståelse, eller korrigere det brutto unøyaktigheter eller gjøre noe med det stygg ryktene.
Åpenbart, et PR-mål trenger en PR-strategi som viser deg hvordan du oppnår nye målet. Har du tre valg når det gjelder håndtering av oppfatninger eller mening utfordringer: opprette oppfatning der det kan være ingen, endre oppfatningen eller forsterke den. Som alltid, en dårlig strategi plukke vil smake liker vinaigrette på din ristet bagel, så være sikker på at den nye strategien passer godt med det nye PR-målet. For eksempel du ikke velger "endre" når fakta diktere en "forsterke" strategi.
Det er bare ren hardt arbeid overtale et publikum på din måte å tenke på, slik at gruppemedlemmene PR må utvikle noen svært effektiv språk. Setninger som rette den opprinnelige aberation, og på samme tid, er overbevisende, overbevisende, believable og klare og faktafeil. Har du lite annet valg hvis du er å rette en oppfatning ved å tiltrekke mening til ditt synspunkt fører til ønsket virkemåtene.
Ta deg tid til å vurdere din endelige kladdmeldingen for innvirkning og persuasiveness. Bare da kan du velge kommunikasjon-taktikken som er mest sannsynlig å bære dine ord til seg oppmerksomheten til målgruppen din. Dusinvis er tilgjengelige fra taler, anlegget turer, e-post og brosjyrer for forbruker orienteringer, intervju i media, nyhetsbrev, personlige møter og mange andre. Men sørg for at taktikk du plukke er kjent for å nå folk i likhet med publikum medlemmer.
Stange men sant at troverdigheten til en melding kan avhenge av hvordan den er levert. Så, på sjansen for at det kan være sant, kan du presentere meldingen for mindre grupper snarere enn benytter høyere profil taktikk som pressemeldinger eller Talkshow skinn.
Nysgjerrighet ville spørsmål forespørsler om en fremdriftsrapport som vil be deg og PR-folk til å vurdere tilbake til-feltet for en andre oppfatning overvåkingsøkten med medlemmer av eksterne publikum. Bruker mange av de samme spørsmålene som brukes i den første benchmark-økten, vil du nå være varsling for skilt at oppfatningen om dårlige nyheter endres i retning.
Du kan alltid akselerere innsatsen hvis du føler behov for å flytte ting sammen på et raskere klipp – prøve mer kommunikasjon taktikk og økte frekvenser.
Bare hvem er lederen som tar høy bakken med kvalitet PR? Hvorfor, business, non-profit eller foreningen manager som har pr innsats leverer hvilke endringstyper nøkkel eksterne aksjonærkontakt virkemåten fører direkte til å oppnå hans eller hennes avdeling, divisjon eller datterselskap mål.
No comments:
Post a Comment