Saturday, December 10, 2011

Publisitet ytelse ikke nok?

Selv etter en god del i en nasjonal publikasjon eller en stint på en populær talk show, du fortsatt har en følelse at pr-dollar kunne bedre tilbrakte?


Som en virksomhet, non-profit eller foreningen leder, må spørsmål som det nøle i tankene dine?


Fordi hvis de gjør, du kan komme med et reelt tilfelle av "Jeg ønsker min PR pengene er verdt!"


Hvis det er hvordan du føler deg, vil jeg gjette at du sannsynligvis gjør svært lite som er positivt om atferd av de viktige utenfor publikum av deg at de fleste påvirke driften.


Hvilke betyr du kan ikke opprette eksterne interessenter atferdsendring som fører direkte til å oppnå målene dine ledelsesmessige. Med andre ord, sviktende å overtale de nøkkelen utenfor folk å din måte å tenke, eller flytt dem til å ta handlinger som tillate avdelingen, divisjon eller avdeling å lykkes.


Være trygg på at høyre pr virkelig kan endre individuelle oppfatningen og føre til endrede virkemåtene du trenger. Men det vil kreve mer enn spesialturnering partier, brosjyrer og pressemeldinger Hvis du ærlig vil at PR pengene er verdt.


Heldigvis for oss alle, folk virkelig handle på sin egen oppfatning av fakta før dem, noe som fører til forutsigbar virkemåter om hvilke noe kan gjøres. Når vi opprette, endre eller forsterke den oppfatning av nå, persuading og flytte ønsket-tekst svært folk som har atferd påvirker organisasjonen mest, PR-oppdrag er fullført.


Resultatene av slik aktivitet kan være virkelig overraskende: sterkere relasjoner med utdanning, arbeidskraft, finansielle og helsetjenester lokalsamfunn; mulighetene begynner å arbeide sammen med deg; kunder å gjøre gjensalg; bedrede forbindelser med offentlige organer og lovgivende organer, og selv kapital givers eller angir kilder ser din vei.


Passering av tid bør legge fortsatt flere resultater: for eksempel forbedret aktivisten grupperelasjoner, søknader om medlemskap på økningen; nye forslag for strategiske allianser og joint ventures; rebounds i utstillingslokale besøk; Community service og sponsing muligheter; og utvidet tilbakemelding kanaler, for ikke å snakke om nye thoughtleader og spesielle begivenheten kontakter.


Det faktum at din viktigste utenfor målgrupper virkelig oppfatte operasjoner, produkter eller tjenester i et positivt lys er en sentral planke i PR-plattformen. Så avgjørende, faktisk, at PR-folk må kjøpe inn innsats fra få farten. Vær spesielt forsiktig at de godtar virkeligheten at oppfatninger nesten alltid fører til atferd som kan hjelpe eller vondt din enhet.


Ta deg tid til å se gjennom PR blåkopi i detalj med ansatte, spesielt hvordan du vil samle inn og overvåke mening ved avhør medlemmer av dine viktigste utenfor målgrupper. Spørsmål som disse: hvor mye vet du om vår organisasjon? Hvor mye vet du om våre tjenester eller produkter og ansatte? Har du hatt tidligere kontakt med oss og ble du fornøyd med utveksling? Har du opplevd problemer med våre folk eller prosedyrer?


Mening datainnsamlingen for oppfatning overvåking faser av programmet kan sikkert håndteres av profesjonell undersøkelse folk bør budsjettet være tilgjengelig. Men alltid huske at PR-folk er også i den oppfatning og virkemåten virksomheten og kan arbeide mot samme mål: identifisere usannheter, falske forutsetninger, ubegrunnet rykter, unøyaktigheter, misoppfatninger og andre negativ oppfatning som kan oversette til hurtful virkemåter.


Et ord om alle viktige pr-målet. Du vil trenge en som taler til problemene som beskjæres opp under viktige publikum oppfatning overvåking. Sannsynligvis, vil det kreve korrigere det brutto unøyaktigheter, retter ut den farlige misforståelse eller gjøre noe med det skadelige ryktene.


I denne bransjen trenger et mål en strategi for å vise deg hvordan du får der du ønsker å gå. Også, det er bare tre strategiske valg tilgjengelig for deg når det gjelder håndtering av en oppfatning eller mening utfordring: opprette oppfatning der det kan være ingen, endre oppfatningen eller forsterke den. Som flaks ville ha det, vil plukkingen galt strategi smak som marshmallows på din refried bønner, så være sikker på at den nye strategien passer godt med det nye PR-målet. For eksempel du ikke velger "endre" når fakta diktere en "forsterke" strategi.


Hva er nødvendig her er rett, korrigerende-setninger. Overtale et publikum til din måte å tenke er virkelig hardt arbeid. Vi trenger ord som er overbevisende, overbevisende og believable, samt klare og faktafeil. Dette må gjøres hvis du er til å korrigere en oppfatning ved å skifte mening mot ditt synspunkt fører til ønsket virkemåtene.


Nå plukke vi ut de taktikk for kommunikasjon som er mest sannsynlig å bære dine ord til seg oppmerksomheten til målgruppen din. Sitte igjen med din kommunikasjon spesialister og lese meldingen for innvirkning og persuasiveness. Velg fra flere titalls tilgjengelige taktikk som taler, anlegget turer, e-post, brosjyrer, forbrukeren orienteringer, intervju i media, nyhetsbrev, personlige møter og mange andre. Men være sikker på at taktikk du bruker er kjent for å nå folk i likhet med publikum medlemmer.


Siden troverdigheten til en melding kan være avhengig av sin leveringsmåte, kunne du introdusere det til mindre samlinger stedet med høyere profil kommunikasjon som pressemeldinger eller Talkshow skinn.


Når temaet framdriftsrapporter kommer opp, er det din påminnelse om at PR-team skal returnere til-feltet for en andre oppfatning overvåking økt med medlemmer av målgruppen eksterne. Bruker mange av de samme spørsmålene som brukes i den første benchmark-økten, ser du nå veldig nøye etter tegn at din kommunikasjon taktikk har jobbet, og at negativ oppfatning endres i retning.


Du bør vil flytte ting sammen litt raskere, akselerere PR-programmet med et bredere utvalg av kommunikasjon taktikk og økte frekvenser.


Nå, forhåpentligvis, når den blir åpenbart for deg at publisitet ytelse bare ikke er nok, du vil påta seg å gjøre noe positivt om den atferd av de viktige utenfor publikum av deg at de fleste påvirke driften. Med andre ord, opprette eksterne interessenter atferdsendring som fører direkte til å oppnå målene dine ledelsesmessige.


Igjen forhåpentligvis vil du gjøre jobben ved overtale de viktige utenfor folkene på din måte å tenkning, dermed flytte dem til å ta handlinger som tillate virksomheten din, non-profit eller tilknytning til å lykkes.

No comments:

Post a Comment