Friday, January 13, 2012

Realistisk tid budsjettering Tips

Jeg er sikker på at vi har hatt opplevelsen av å ha en bestemt blokk med ledig tid og våre aktiviteter for lister over gjøremål eller mål vi vil oppnå i dette tidsrommet, for bare å snu på slutten av den perioden av tid til å ha frustrerende opplevelse av ikke får nesten nok gjort at vi trodde vi kunne. hva har skjedd? Hvor gikk hele tiden? Dette kan være i våre personlige / familie liv, vår jobb eller våre virksomheter.


Mange av frustrasjoner over dette er på grunn av våre forventninger til hva vi kan oppnå i tid for høyt og urealistisk. Når vi kan se på det mer objektivt, kan det redusere stress i våre liv, og gi mer av en følelse av gjennomføring når vi gjør nå våre mål.


Si du har 6 timer som er tilgjengelige for å gjøre et bestemt prosjekt. Prioriter oppgaver du vil håndtere, med nummer én å bli topp prioritet. Nå finne i din typisk dag, hvor stor prosentandel av at tiden er vanligvis kommer til å "putting out branner" Hvis ca 1/3 av din tid er dette type arbeid / situasjon, trekker dette beløpet av tid og opprinnelige 6 timer minus 2 timer å sette ut branner, får du 4 arbeidstimer.


Nå, vurdere gjennomsnittlig avbrudd tar ca. 8 minutter for å håndtere før mentalt du er tilbake der du var før avbrudd. Hvor mange avbrudd er vanlige i dagen? La oss si at du får 10 avbrudd, 80 minutter. Nå trekke verdien på de 80 minuttene fra 4 timer, nå har du litt over 2 timer igjen å prøve å oppnå det du trodde du hadde egentlig 6 timer å gjøre. Er det noe rart hvorfor vi ikke får så mye gjort som vi hadde håpet? Jeg tror dette vil redusere frustrasjon bare å vite dette, og vil tillate oss å planlegge vår dag med mye mer realistisk mål. Hvis noe er lagt til vår liste over gjøremål, må noe annet gi for å gjøre plass.


Det er noen ting som kan gjøres for å hjelpe men. Bare se på dette kan hjelpe deg med pin-punkt kilder av tid wasters. Er det noe som kan gjøres for å minimere behovet for å "slukker brannene"? Er det noen typer forebyggende handlinger som kan utføres i det minste redusere det?


Hva om avbrudd? Kan det brukes en talemelding på telefonen i stedet for å svare telefonen? Så når du trenger å returnere samtaler, gjøre dem som en gruppe, en rett etter hverandre. Hva med e-post? Har du svare på e-post i denne tidsrammen? Igjen, prøv å klump som aktiviteter sammen, når du trenger å sende e-post, håndtere det alle på en gang i stedet for den andre de treffer innboksen.


Deretter skjønner, hva du trodde var 6 timer, i virkeligheten var kanskje litt over 2. Angripe din liste over gjøremål med høyeste prioritet, og gi deg selv et klapp på ryggen for arbeidet ditt beste med disse 2 timer du hadde, og at i virkeligheten, du fylle 6 timer, og kanskje har en bedre forståelse av hvor det gikk. Å vite dette bidra til å redusere stress og frustrasjon for å prøve å oppnå det kan ikke være mulig, og gi planlegger en mer realistisk tilnærming.

No comments:

Post a Comment