Coaching, opplæring eller læring om kreativitet og innovasjon innebærer å mestre av minst 12 domener.
Disse inkluderer:
a) kreativitet og innovasjon forskjeller og definisjoner.
Ofte brukt interchangeably, burde de betraktes separat og distinkt. Kreativitet kan beskrives som problemet identifikasjon og idé generasjon og innovasjon idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Kreativitet kan også måles i henhold til hvor mange ideer som er produsert og mangfold og nyheten.
b) kreative typer.
Er noen mennesker creative og andre ikke? Hvorfor er det at noen folk bare synes å være mer så? Noen teoretikere argumentere for kreativitet egenskaper som toleranse for tvetydighet og intoleranse av konformitet mens andre teller at egenskaper er vanskelig å identifisere og ikke stabile eller overføres på tvers av situasjoner. Videre, motivasjon er viktigere.
c) læring versus talent.
Er kreativitet et talent, eller kan det være lært og utviklet? Hvordan avgjørende er natur og nurture argumenter og forbedre med erfaring? Hva folk som regelmessig har til å produsere gode ideer har å si?
d) motivasjon.
Motivasjon er kanskje viktigere enn egenskaper. Hvordan kan det være dimensjon, målt og overvåket?
e) organisasjonskultur.
Noen kulturer hemme kreativiteten mens andre fremme den? Vi kan alle være mer kreativ så hva er å stoppe oss?
f) organisasjonsstrukturen.
Hvilke egenskaper av en organisatorisk struktur de fleste foster kreativitet? Det er mange grunner til hvorfor en enhet har en bestemt organisatoriske struktur: historie, logistikk, marked segmentering, produktlinje, strategi og så videre. Det er ofte urimelig å spørre en fast til å endre sin organisasjonsstruktur, så hvordan får vi rundt dette problemet?
g) team struktur.
Noen personer som har jobbet alene har gjort store bidrag til samfunnet. Ennå hevder mange at mindre grupper overvinne begrensninger av enkelt. Likevel hevder andre at grupper introdusere negativ som Gruppetenk og politicking, som blir verre med størrelse. Så, hva er den mest effektive gruppen strukturen for å maksimere frekvens og kvaliteten på kreativ produksjon?
h) knowledge Management.
Trenere og ledere har til å forstå hvordan du maksimere og effektivt bruker nettverk, samarbeid og elicitation av taus knowledge teknikker hvis de skal dra nytte av den intellektuelle Krysspollinering det er råstoff av ideen generasjon forarbeide.
i) strålediagram versus trinnvis hopper.
Alle synes å ønsker å gjøre radikale hopper, som har ført til en forvrengning av verdien for trinnvis bevegelse. Det er en forståelse av trinnvis bevegelsen som er mest mulig sikker brann måte å radikale bevegelse. Store bevegelser resultatet oftest små endringer.
j) struktur og mål.
Er struktur og mål hemmende eller de øke kreativ produksjon? Forskning fra folk som stadig utgang materiale (screenwriters, musikere, musikere) hevder at strukturen er avgjørende.
k) prosessen.
Er det en prosess som gjør innsikt (også kjent som aha eller eureka) mer sannsynlig? Det synes at det er utløsere og prosesser som kan brukes til å få tankene jobber på problemer på ulike kognitive nivåer.
l) verdivurdering.
Den første fasen av innovasjon er ideen utvalg. Hvordan vi gjøre farten eller drepe beslutning mellom ideer?
Disse emnene omhandles i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com. Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.
Kal Bishop, MBA
**********************************
No comments:
Post a Comment