Friday, January 20, 2012

Kreativitet og innovasjon Management - kjernekompetanse og konkurransefortrinn

Følgende er en kort definisjon av kjernekompetanse og konkurransefortrinn og deres passer med kreativitet og innovasjon ledelse.


Core kompetanse:


En kjernekompetanse er en som underbygger kritisk organisasjonens konkurransefortrinn. Selskaper kan skille seg fra sine konkurrenter med bestemte kjernekompetanse, men ofte ikke for lenge. Differensiering er vanskelig å opprettholde og kan ofte være imiterte av konkurrenter.


Integrasjon (og oppnåelse) av deltagende ferdigheter som er karakteristiske tegn på en kjernekompetanse er oppnådd og opprettholdes ved å utvikle sterke dynamiske evner, spesielt i en verden av innovasjon basert konkurranse.


Konkurransefortrinn:


Mens en kjernekompetanse er en kilde til konkurransefortrinn, oppstår ikke alle konkurransefortrinn fra kjernekompetanse. Hvor han fordeler bevise ofte tilsynelatende forbigående på grunn av en endring i underliggende faktorer. Selve eksistensen av konkurransefortrinn settes i bevegelse kreative nyvinninger som som konkurrenter tilstrebe å utjevne spillingen feltet, forårsaker fordel å spre.


Anerkjennelse av og tilpasning, endre er dermed en forutsetning av vellykket strategi. For mange organisasjoner er det bare virkelig bærekraftig fordelen som kommer fra out-innovating konkurransen.


Disse emnene omhandles i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com. Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.


Kal Bishop, MBA


**********************************


Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge ingen endringer og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.

No comments:

Post a Comment