Wednesday, January 11, 2012

Management konsulenter, kreativitet, innovasjon

De fleste selskaper har intelligent, stand, kunnskapsrike ledere som er veldig flinke til daglige problemløsning. Så hvorfor de trenger ledelse konsulenter? Det finnes tilfeller når konsulenter bringe i spesialist kompetanse, men hvis det ikke er tilfelle, deretter sin verdi bare virkelig ligger i deres utenfor perspektiv - deres evne til å ramme pause fra "selskapet måte" og deres evne til å komme opp med og gjennomføre gode ideer som ikke ville ellers har vært tenkt på.


Det følger at ledelsen bør konsulenter fra dette:


a) godt på kreativitet og innovasjon generelt.


b) bedre enn andre på den.


Følgende er noen teknikker som kan brukes til å forbedre kvaliteten og kvantiteten av bassenget idé:


a) kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som ideen utvalg, utvikling og kommersialisering. Konsentrere seg om hvordan du definerer problemet resulterer vanligvis i flere problemet setninger og naturlig fører til flere veier som fører til forskjellige sett av ideer.


b) problemidentifikasjon er mer produktive når det fordeler fra erfaringer med mange enkeltpersoner. For eksempel se kunder vanligvis problemer som selgere ikke. Selgerne ser problemer som designere ikke. Finans folk se problemer som designere ikke. Og så videre.


c) at idea generation er en del av kreativitet og idé utvalg er en del av innovasjon angir at kreative og kritisk tenkning bør holdes separat og distinkt. Skriving og redigering er to ulike ferdigheter. Først bruk kreativ tenkning, som er ekspansiv, fantasifull, ubegrenset, dristig, uhemmet og revolusjonerende. Deretter bruker du kritisk tenkning, som er logisk, fokusert, konservative, praktisk og gjennomførbare.


d) produktive idea generation produserer mer kvalitet enn begrenset produktivitet. De beste ideene oppstå måte etter 20, 50 eller 100 merket, når blokker har blitt fjernet, kompetanse som er lært og erfaring-kurven klatret. Enkelt beste creative produktet har en tendens til å vises når skaperen er å være mest produktive.



Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com


Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment