Thursday, January 12, 2012

Kreativitet - verdien av å være produktive

Når anmodet hans hemmeligheten bak suksessen, ord forfatteren Graham Green sa at det var ned til hans alltid skrive 500 en dag. Det er virkelige grunner til hvorfor denne filosofien ringer sant:


a) det enkelt beste creative produktet har en tendens til å vises på det punktet i karrieren når skaperen er å være mest produktive – er kvaliteten på utdataene nært knyttet til antall.


b) i de tidlige stadiene relative mangelen på erfaring, kunnskap og raffinert metodikk begrenser ytelsen til sub-optimale nivåer. Disse faktorene forbedre med tid og produktiviteten øker eksponentielt. Kurven erfaring tilsier at kreativitet bør få enklere og raskere jo mer er det engasjert i.


c) på store deler av læring foregår subliminally og ubevisst. Når vi er sterkt motivert av en oppgave, vil vi bli flinke til det ved å arbeide på det på ulike kognitive nivåer.


d) mange dyktige handlinger er utgangspunktet lært med mye bevisst anstrengelse deretter, med praksis, de kommer lett og smidig (subliminal oppfatning og læring). Etter fullført automisation kan betale komplette oppmerksomhet faktisk være skadelig.


e) trinnvis mål produsere mer utdata enn en "gjøre ditt beste"-tilnærming. Hvis en leder ber deltakere i en idé generere økt for å løse et problem, og tenke på minst 5 ideer hver halve time, og deretter 80 ideer er produsert av en er individuelle og 1600 produsert av 20 personer på slutten av en gjennomsnittlig arbeidsdagen. Dette nivået av utdata er bevisst og ikke bli produsert på vanlig måte.


Dette emnet er dekket i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com. Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.


Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment