Wednesday, January 25, 2012

Kreativitet og innovasjon Management - hvorfor produkter mislykkes.

Det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, men sannsynligheten for suksess kan økes. Dette er viktig for minst to grunner:


a) ressursbehandling. The Economist (2003) sier at 3000 lyse ideer resultatet i 100 verdt prosjekter, som er winnowed ned til fire utviklingsprogrammer. Og fire slike programmer for utvikling er nødvendig å stå en sjanse til å få en vinner.


b) tid ledelse. Mens det er ofte slik at det ikke tas tilstrekkelig tid til å utvikle et produkt fullt ut, er det alltid tid til å gå tilbake og rette feil. Prisen for produktet omstrukturering varierer fra lav til høy milliarder.



Det finnes en rekke teknikker som tillater bedre problemet identifikasjon og idé generasjon (kreativitet) og bedre idé utvalg, utvikling og kommersialisering (innovasjon).


Innovasjon strategier inkluderer:


a) verdsatt ideer i henhold til deres type. Tilfeldig ideer og de som følge av løsningen fange har den høyeste suksess.



b) måle strategiske, tekniske og kompetanse passer med organisasjonen.



c) måling av ideer i henhold til deres hindringer. En ny type mobiltelefon vil være uendelig lettere å produsere enn en tidsmaskin. Internett har en langt lavere ta i Afrika enn i Europa på grunn av infrastruktur mangler.



d) nøye i valget av hvilke kriterier brukes til å tillate eller ikke tillate en idé på ulike stadier av utvikling-rørledningen. Ikke tillater en idé (eller slippe det for tidlig) kan ikke gi den ideen en sjanse til å blomstre. Imidlertid holde den i rørledningen tar bort verdifulle ressurser som kan gi en annen idé å blomst.



e) tilstrekkelig forbruker nytte analyse. Mange ideer er bare utviklet før fokusert, er praktisk og passende sluttbruker behov tenkt gjennom.



Disse og andre emner som er omtalt i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com


Kal Bishop, MBA


**********************************


Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge ingen endringer og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.

No comments:

Post a Comment