Sammendrag: Alle ledere må eventuelt håndtere dårlig performers. Forfatteren beskriver en metode for å hjelpe dårlig performers bli god utøvarar. Det er basert på å utvikle og gjennomføre en 90-dagers forbedring Plan.
En ledelse skrue Driver: 90-dagers forbedring av sikkerhetsinfrastruktur
av Brent Filson
Jeg snakket med første linje tilsynene i en nytten selskapet om hvordan håndtere dårlig ytelse ansatte.
"Du har må Legg skruene til ham!" foreslått en veileder til hans kollega som var har problemer med å behandle en bestemt dårlig utøver.
"Jeg har satt så mange skruene til ham at han er død vekt!" arbeidslederen svarte.
Vi alle visste hva "putting skruene til ham" betydde--bruker belønning og straffene for å tvinge endring i virkemåten.
Problemet er at belønning og straffene er de minst effektive måtene å håndtere dårlig performers. Det er fordi dårlig performers er vanligvis smart, motivert og seig--når det kommer til dårlig utfører.
Hvis du vil endre virkemåten til dårlig performers, unngå utsiden i tilnærming av belønning og straffene og dyrke innsiden ut tilnærming.
Æsop forstått at. Det er den Æsops fabelen av vind og søndag konkurrerer å se hvem som kan fjerne en belegge fra en mann. Vinden prøver å blåse frakk av, men mannen clutches det tett til kroppen. Deretter solen vokser varmere, og mannen, perspiring tungt og får varmere og varmere, riper gjerne frakken.
Lederskap-leksjon er klart: du kan bluster og blåse for å få noen til å fullføre en aktivitet, men det er ikke så effektiv som setter opp en situasjon der personen gjerne gjør det.
Her er en måte å håndtere dårlig performers ved hjelp av Æsops leksjon: 90-dagers forbedring Plan. En business leder forteller meg at han bruker slike planer som verktøy for endring. Hver plan består av to sider: den første siden peker ut at enkelt må forbedre og den andre siden detaljering presis måter at forbedring må skje.
"Vær konkret om forbedring," sier han. "For eksempel, en leder som jeg ga en forbedring av sikkerhetsinfrastruktur til var svært lyse men var ikke å få resultater. Han hadde en tendens til å håndtere fremtidige, strategiske spørsmål; mens vår virksomhet ønsker resultater nå, fortrinnsvis i går. Vi identifisert bestemte måter han kunne forbedre sin ytelse i å få resultater, for eksempel presis telefonsamtalene å gjøre og nøyaktig, rask-avsluttende mål å forfølge."
Målet med 90-dagers forbedring planer bør ikke være å kvitte seg med folk. "Deres mål er å forbedre ytelsen," sier han. "Selv om jeg skriver på den første siden 'Hvis mål ikke er oppfylt, ytterligere handlinger, inkludert oppsigelse, kan tas." "
Han kombinerer noen ganger forbedring planer med makt-rangeringen av alle hans ledere i en 20, 60, 20 kontinuum. Nederste 20 prosent få planen. Han sier, "mitt mål er å ha bunnen 20 prosent være uunnværlige ledere."
Mind du, utviklingen av en 90-dagers forbedring av sikkerhetsinfrastruktur, Æsops fabelen Husk og søker ikke samsvar men forpliktelse. Forbedring Plan må ikke være pålagt fra uten men avtalt. Her er en fire-trinns prosess å gjøre det.
Først alle parter må være enige om å utvikle en Plan for 90-dagers-forbedring. Hvis folk er tvunget til å gjøre det, vil ikke det fungere som den skal.
Andre, be om dårlig performers til å beskrive hva som bør være i den. Husk at du kan veto noen forslag. Imidlertid er det best hvis dens nøkkelkomponenter kommer fra andre mennesker. Bare når de har kjørt ut av forslag du innlemme din.
Tredje, utvikle planen sammen, og bli enige om sin tiltak.
Fjerde, implementere det. Har ukentlig eller bi-ukentlige møter for å sørge for planen blir utført.
Hvis planen er tvunget på noen, blir det bare en annen skrue, en annen pålagt belønning / straff. Men hvis det er satt sammen med gjensidig samtykke, blir faktisk gjensidig entusiasme, det skrue driver som dårlig performers kan godt gjerne Legg skruene til seg selv.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment