Monday, January 16, 2012

60/20/20 Regel ledelse. Ikke gå løse feil problemer

Sammendrag: Ledere ofte hemme effektiviteten ved å fokusere på å løse problemer som eventuelt vise seg for å være feil problemer. Her er et verktøy som hjelper deg med å fokusere på de rette problemene og løse dem på riktig måte.


60/20/20 Regel ledelse. Ikke gå løse feil problemer
Av Brent Filson


Flere tiår siden, nærmet et passasjerfly en Florida flyplass med piloten og piloten sliter med å fikse det de trodde var en fungerer feil landingsunderstellet. Landingsunderstellet lyset var på, signalnettverk at utstyret ble deployert; men både menn høre ikke det faktisk distribuere.


Som menn søkt å forstå om de hadde en defekt landingsunderstellet lys eller en defekt landingsunderstellet--piloten faktisk tar opp en luke, og komme ned til hjulet frisk--holdt flyet mister høyde. For sent, en alarm som hørtes og flykrasj, drepe alle ombord.


Ganske muligens lagret at tragedien har senere mange liv. For piloten og co-piloten handlinger har vært brukt i flyturen simulering treningsprogrammer for å demonstrere hvordan ikke å feilsøke problemer i cockpiten.


Hendelsen har blitt kjent som landingsunderstellet fikse, en ivrig forsøk på å løse problemet som er galt. Selvfølgelig, hadde de problemer med landingsunderstellet på sine hender. Men unbeknownst til dem, de møtt en langt mer alvorlig problem, en ventende krasj.


Landingsunderstellet reparasjonen er en leksjon i ledelse. I forsøk på å få resultater, fokus mange ledere ofte på landingsunderstellet reparasjoner--å sette sin tid, ressurser og talenter til å løse problemer med feil. Faktisk, det har vært min erfaring fra arbeidet med tusenvis av ledere i løpet av siste 20 årene som de fleste ledere er enten arbeide på problemer som er galt eller arbeide på problemer som er rett på feil måte.


I dette problemet, skal jeg gi deg et verktøy for å unngå å bli involvert i en ledelse landingsunderstellet reparasjonen. Det er et verktøy som hjelper deg med å unngå feil problemer og fokusere på rette. Det kalles 20, 60, 20-regelen. Og det vil spare deg aggravation og hjelpe deg å unngå å kaste bort tid.


Når du er ledende en gruppe mennesker av uansett størrelse for å få resultater, forstå at omtrent omtrent 20 prosent av befolkningen er problematiske; de vil ikke gjøre-- eller i det minste ønsker ikke å gjøre--hva som kreves. En annen 20 prosent vil være ildfull årsak-ledere i å få det gjort. Og 40 prosent vil være på gjerdet.


Hvordan hjelper denne regelen du fokuserer du på høyre problemet? For en ting, gir det deg en mal hvor du vil plassere din tid og ressurser.


Jeg skulle ønske jeg hadde kjent om 60/20/20 regelen tidlig i min ledelse sammenhenger. I den militære og senere i andre arenaer ga jeg ofte overdreven mengde oppmerksomhet til folk på problematiske slutten. At folk var lei med meg og min ledelse og retning som jeg ønsket å ta organisasjoner opprørt meg – mer enn det skal ha.


Jeg visste ikke at hvis du ikke får en del av folket opprørt med deg, du ikke er utfordrende dem nok som en leder. Jeg visste ikke at sinne på folk du føre er døren premie ledelse.


Bruke 20, 60, 20-regelen for et prosjekt du foretok tidligere. (Husk at de ikke er nøyaktige prosentverdiene men tilnærmelsen.) Hvilken kategori du fokusere din tid, oppmerksomhet og ressurser på? Var det riktig kategori gjør du? Hva ville du gjøre annerledes? Hvordan kan du ha flyttet folk fra problematiske slutten på motiverte slutten? Hvordan du håndtere mennesker i midten, 60 prosent? Hvilken kategori krevde dine beste ressurser og innsats? Hva kunne du ha gjort annerledes for å forbedre resultatene?


Hva er erfaringer i å anvende regelen for et tidligere prosjekt? Listen minst tre bestemte seg.


Nå bruke 20, 60, 20-regelen for en nåværende ledelse innsats. Denne regelen er om sparer du tid, penger og ressurser og får du flere resultater å støvel. Det er flere måter å bruke den. Først, som en rett opp malen.


Hvordan kan erfaringer i å anvende regelen siste prosjektet nå hjelpe deg med å bruke den til denne stede?


Fokusere på en av de tre kategoriene. Hvordan vil du bruke tid og ressurser? Det spiller ingen rolle hvilken kategori du fokusere på. Betydningen av regelen er at du kan velge. Uten denne regelen punktdiagram de fleste ledere sitt fokus.


Ikke bli fanget søker flittig løsninger til problemer som er galt. Bruke 20, 60, 20-regelen, og du vil fokusere på å få det riktige resultatene på riktig måte til rett tid.



2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.

No comments:

Post a Comment