En av de mange fordelene ved Six Sigma er hvordan hjelper det for å utvikle mennesker. To prosesser i Six Sigma-opplæring og Six Sigma-prosjekter dyrke fortreffelighet i ikke bare produktkvalitet og økonomiske besparelser, men også i kunnskap, tillit, og kvaliteten på personer i organisasjonen. Folk er, tross alt, din organisasjoner mest verdifulle eiendeler. For å opprettholde og kontinuerlig forbedre, må en organisasjon utvikle dets folk. Seks Sigma bidrar til å utvikle din mennesker i to områder: det utvikler ledere og det utdanner folk til å være kunnskapsrike og verdifulle bidragsytere til organisasjonens suksess.
Enhver organisasjon nødvendig folk med lederskap kvaliteter. Lederskap ferdigheter er nødvendig på alle nivåer i organisasjonen. Konsekvent Six Sigma trening og implementering fra ledernivå gjennom linjeledere vil hjelpe vokse lederskap i organisasjonen. Med seks Sigma, det er mange muligheter til å utvikle deres lederevner og lederegenskaper på alle nivåer i organisasjonen. Seks Sigma sertifisering og opplæring og hands-on virkelige verden trening av ledende Six Sigma-prosjekter dyrke ledelse ferdigheter.
Six Sigma søker å vokse ledere i en organisasjon gjennom sine opplæringsprogrammer. Personer som har fullført Six Sigma trening tjene en belte tittel. Det angir graden av kunnskap og ansvar. Et grønt belte er en person som har fullført to uker med trening på Six Sigma veikart og viktige elementer av statistiske metoder støtter Six Sigma-prosjekter, og som er medlem av et Six Sigma prosess forbedring team. Svart belte er en person som har fullført fire uker med trening med fokus på seks Sigma veikart og omfattende statistiske metoder og er erfarne i ledende tverrfunksjonell prosess forbedring team. Svarte belter bli ledere av Six Sigma prosjektgrupper og de mentor andre ansatte for å hjelpe dem å forbedre.
Seks Sigma verdier ledelse, men det også verdier engasjement fra ansatte på alle nivåer i organisasjonen. Hvis noen kan komme til roten av et problem, og bidra til å løse det, så det spiller ingen rolle hvor ideen kommer fra. Six Sigma har å ha full støtte og engasjement fra alle nivåer i organisasjonen. Six Sigma krever buy-in fra alle som er involvert i forretningsprosessene som måles. Dette kravet bidrar til å faktisk bygge en bedre organisasjon.
Engasjement fra alle nivåer av ansatte kommer fra Six Sigma-strategi for å bygge prosjektgrupper. Kontinuerlig forbedringsprosesser, for eksempel Six Sigma, virkemidler, inkludert mennesker, å få deres engasjement, og deretter støtte hva de prøver å oppnå. Six Sigma spør for inndata på oppussing løsninger fra alle ansatte fordi det anerkjenner verdien av kreative løsninger på problemer fra alle kilder. Enkel realiteten er at linjen arbeidere vet noen ting høyere ups ikke. Front-line ansatte forstår kunden bedre enn noen andre. Organisasjoner som anmode ideer fra linje arbeidstakere vil avdekke nyskapende løsninger på problemer som aldri kunne bli avdekket av frittliggende analyse.
Som involverer mennesker gjennom Six Sigma fører også til myndiggjøre mennesker. Six Sigma-databaserte metodikk gir folk tilbakemeldinger på prosessen og nivåer av forbedring de er achieving– hva de gjorde det bra og hva de gjorde dårlig. Gjennom seks Sigma får folk reelle løsninger for å eliminere de virkelige grunnleggende årsakene til problemer. Plus gir det dem forståelsen av hva, hvor og hvorfor fordi dataene er der. Dermed, Six Sigma bidrar til å utvikle kunnskap, tillit, og kvaliteten på personer i organisasjonen.
Videre, Six Sigma bidrar til å fremme en kultur av tillit slik at alles energier vil rettes inn positive og konstruktive arbeidet. Slik kultur består av blant annet folk, gi dem verktøyene de trenger for å lykkes, et passende nivå av innflytelse og kontroll, og å være åpen med dem. Som tillit bygger folk begynner å bli mer involvert, bli mer engasjert, godta flere empowerment, og dypere nivåer av tillit utvikle. Teamarbeid, koordinering av aktiviteter, tillit blant teamet, og vite prosessen gjør innsats av Six Sigma vellykket.
Resultatet av å gjøre denne brønnen er faglig vekst, forbedret moral og positive holdninger mot felles arbeid. Six Sigma vil bli en av faktorene som ikke bare brensel dramatiske forbedringer i dine ansatte, men skaper en enestående arbeidsplass.
No comments:
Post a Comment