Som konsulenter for organisatorisk effektivitet (OE) gjør vi våre livings ved diagnostisering kundenes organisatoriske effektivitet mangler, og deretter anbefale tiltak for våre kunders større effektivitet. Men vi må også vurdere vår egen effektivitet.
Som OE konsulenter, må vi kontinuerlig delta i diskusjoner om hvordan å bli mer effektiv oss selv. Det er svært viktig for oss å være involvert med miljøer i praksis med andre OE-konsulenter, og å delta på konferanser med våre jevnaldrende alle.
Jeg vil gjerne dele med dere noen av kommentarene uttrykt i en nylig LearnShare hendelse i Ohio. Jeg var imponert over vekt på å bli strategiske samarbeidspartnere med våre kunder. Som OE konsulenter, enten interne eller uavhengige, er vår jobb å tilføre verdi til våre kunders bedrifter.
Barry Melnkovic, Vice President for Talent Management og organisatoriske effektivitet, sa, "Du ikke kan miste fokus på å tjene penger." Han fortsatte med å si, "Hvis du virkelig fokusere på forretningsstrategier, så jeg foreslår at du fokuserer på de få som virkelig betyr noe og drive virksomheten." Kjenner du din klient godt nok for å vite hva som driver virksomheten?
Donnee Ramelli, President av de generelle Motors University, understreket viktigheten av å snakke toppledelsens språk. Ramelli sa: "[i en lavkonjunktur], trening er en av de første tingene å få whacked. Og grunnen til at vi får whacked er at vi ikke har vist hvordan vi tilbyr enterprise value. Du passere som test ved å ha vanskelig beregningene som er vanligvis forstått av noen av den generelle ledere." Du trenger ikke nødvendigvis en MBA, men du trenger et felles språk til å snakke med din klient.
Rick McAnally (Director of Talent Management i Deere & Company) og Frank Persico (IBMs direktør av læringspartnerskap) snakket om hvordan interne konsulenter kan holde sine tjenester in-house og også om "in-sourcing."
Begrepet "in-sourcing" har fått lite oppmerksomhet i utøver journaler. Outsourcing, derimot, har mottatt en overveldende mengde trykk. Outsourcing, er som vi alle vet, prosessen med å finne eksterne leverandører som kan tilby tjenester mer effektivt enn in-house personalet kan gi de samme tjenestene.
I stedet for å leve i frykt for outsourcing, praksis flere interne konsulenter som jeg vet nå aggressivt strategien av "in-sourcing." De ser aktivt for tjenester levert av eksterne leverandører som de kan gjøre mer effektivt internt. Å bringe disse tjenestene in-house forbedrer deres bedriftenes bunnlinje. Og denne strategien legger mye oppfattet verdi til disse interne fagfolk.
IBMs Persico (en organisatorisk læring konsulent) avsluttet økten med en kommentar som gjelder for alle OE konsulenter som ønsker å komme til (og bo på) toppen av organisasjonen. Han sa, "tidligere, du var en læring profesjonell som visste noe om virksomheten. Hva vil drive deg frem blir en virksomhet person som vet noe om læring." Erstatning ordet "læring" med "effektivitet" og kommentaren gjelder for oss alle!
No comments:
Post a Comment