Saturday, March 2, 2013

Din kundeservice suger?

Som kunde vet jeg hva det er som for å være på kundene side av disken. Du vil snu dine hardt opptjente penger for varer eller tjenester. Du blir så konfrontert med holdning, uhøflighet og fullstendig mangel på respekt for akkurat hvor hardt du har jobbet for dollar. Tjenesten er langsom og kvaliteten på varene er dårlig, eller verre selskapet du er nedlatende strengt håndhever dårlig politikk for håndtering av kundeproblemer.


Som bedriftseier innser jeg kostnaden for dårlig service. Dårlig service reduserer impuls kjøp, fører til en reduksjon i gjenta bedriften, forårsaker mangel på henvisninger og påvirker negativt kunderelasjoner. Når du prøver å bygge opp en virksomhet i et konkurranseutsatt marked hver av disse er avgjørende for din suksess. I et miljø der kundene har et dusin eller flere kjøpsalternativer er det viktig at stor forsiktighet bli tatt å bygge din virksomhet.


Hvordan gjør du for å bygge din forretning med kundeservice? Vurdere hvordan du vil håndtere følgende kundekontakten:


(1) En kunde kjøpt et element for $10, og nå ønsker å returnere den. Ditt personvern er ingen refusjon. Denne en kunde som har handlet etablering din mange ganger. Returnere varen eller håndheve regelverket? Hvis du må, minne forsiktig kunden av din politikk, men du bør absolutt refundere eller bytte produktet til kundenes tilfredshet.


(2) Når kundene angir du business er de og hilste hjertelig eller ignorert? I det minste får du øye kontakt og smile? En varm og hjertelig "Hello" vil passe nesten hvilket som helst miljø. Gjør dette for hver kunde. Et smil ville være glasur på kaken.


(3) Har ansatte si "Takk" og smile etter hver kunde kjøp? Eller gjør de bare hånd kunden deres bagged element og si "neste." takk... Dens bare to små ord, og bare åtte tegn. Bare si det. Det går en lang vei å bygge goodwill og kunden relasjoner. Det gir oppfatningen at du er hyggelig og vennlig. Ikke glem å smile.


(4) Under kunde interaksjoner er du på telefonen eller snakker med andre ansatte? Eller er du fokusert 100% på kunden? Det er rett og slett uhøflig å gjøre noe, annet enn med fokus på kunden, under en transaksjon.


(5) En kunde kommer inn i etablering din, og er det ustanselig leser produktetiketter. Forlater du kunden det for å klare seg selv, eller har du tilbyr kunden din ekspert mening om produktene du tilbyr. Oftere enn ikke kunden vil stå alene. Gå til å hjelpe dem. Hvis de ønsker å være la alene dem fortelle deg så.


Hva tror du kundene gjøre når de møter god kundeservice? De bli talsmenn for deg og bidra til å bygge din virksomhet ved å henvise andre. De blir lojale til deg, fullfører som kjøp utelukkende på din etablering. Fantastisk service er det som gjør kundene ønsker å handle med deg til tross for en høyere pris eller inntrufne av avstand. Selv om du gir et mindre kvalitetsprodukt eller tjeneste, kan fantastisk kundeservice hjelpe deg med å kompensere for den. Det gir deg en utrolig, lavpris konkurransefortrinn.


For å forbedre din kundeopplevelse, kan du starte ved å endre yourself. Endre din holdning når du håndterer kundeproblemer. Være vennlig og liberale versus stern når implementerer policyen. Dette kan kreve at du å overbevise deg selv at du har råd til god service. Gjøre regnestykket, og oppdage at det vil koste deg mindre å ta vare på denne kunden nå og bygge en liv-lang patron. Sette et eksempel ved regelmessig chatter med kundene og entusiastisk pitching i å løse vanskelige problemer.


Neste utfordre dine ansatte ved ber dem om å trappe opp spillet deres. Fange dem gir stor tjeneste og gi noen enkel verbale anerkjennelse. Stadig oppdra og snakke om hvor viktig det er å sette deg selv fra hverandre med god service. Opprett en oppslagstavle i ditt eneste ansatt-område, og poster positive kommentarer fra kunder - hvis en kunde verbalt forteller deg noe stort, skriver du det og legge det ut på bordet. For ansatte som bare ikke får det prøver å forstå hvorfor, og hjelpe dem med litt trening, coaching og rådgivning.


Starter med din neste kunde begynne å bygge denne viktige kunden service foundation. Tilby et vennlig smil, en varm hilsen og omsorgsfulle holdning. Engasjere seg i planløs småprat, genuint gå en ekstra mil, og prøve å virkelig forstå den andre personen.

No comments:

Post a Comment