Six Sigma forbedre ikke kundeopplevelsen. Det kan virke at Six Sigma blir fokus bort fra kunden, fordi det er drevet av data. I så mange selskaper, er kvalitetsforbedring drevet av nyeste kundeklager, eller noen manager siste utgave. Dette kan virke som du blir mottakelig til kundene, men slik ad hoc og scatter-shot tilnærming er ineffektiv og til slutt dømt til å mislykkes. Spørsmålet du må spørre er hva data presenteres til organisasjonen for å velge forbedringsprosjekter? Uten de riktige dataene, hvordan kan du lykkes? Med mindre tilnærmingen er systematisk og løsningen drevet av mål og analyse, er det lite håp for varig kvalitetsforbedring.
Six Sigma er orientert mot løsning av problemer på deres rotårsak og forebygging av deres tilbakefall, i motsetning til prøver å styre mulige årsaker til svikt på prosjekt for prosjekt basis. Six Sigma inspirert av arbeidsprosessen vil endre måten et selskap tenker om hvordan de gjør sitt arbeid og levere sine tjenester. Så mange selskaper er fokusert på kortsiktige økonomiske mål. "Vis meg pengene" holdningene til aksjonærer og aksjemarkedet skifte fokus bort fra kunden. Six Sigma, derimot, er klart fokusert på kunden. Det oppnår dette fordi komponenten fokuserer sin oppmerksomhet på sluttresultatet og langsiktig kulturell endring.
Six Sigma er ikke bare om tallknusing og økonomi. Alle tallene er bare data som er brukt til å nå den virkelige målet om Six Sigma: å hjelpe øke kvalitet og service for kunden. Bedrifter trenger å finne ut hva kundene ønsker og trenger. En ting som en kunde av enhver bedrift i alle bransjer ønsker er en bedre opplevelse. Kvalitet og effektivitet bare hjelpe ikke finansielle bunnlinjen, de hjelper kunden erfaring.
Bedrifter trenger å huske at deres første og siste troskap bør være å kunden. Ved å omfavne Six Sigma, kan et selskap oppnå større kvalitet og effektivitet i flyten av informasjon og samspillet mellom mennesker, spesielt interaksjon med kunder. Transformere prosessen med disse strømmer vil gi kvalitet resultater for kundeopplevelsen.
Six Sigma er bare en kjepphest. Det har vært så mange kvalitet forbedring moter gjennom årene. Det er ikke overraskende at mennesker er nå litt trett. Mange av disse moter svakhet er at de har overfladisk utseendet som noe dyp som skjer, men stoffet er ikke der. En hel haug med tall og grafer på regneark er ikke nok til å få betydelig og varig kvalitetsforbedring i en organisasjon. Moter selge seg selv som billig og enkelt hastverksløsninger. Realiteten er at det er ingen hastverksløsninger til betydelig prosessforbedring. Six Sigma forstår at.
Six Sigma er en kjepphest verken en rask løsning. Dataene og beskrivende statistikk som Six Sigma miner ut av et prosjekt er reell og meningsfull data. Du bruker data å opprette praktisk mål, analysere og finne ut roten årsaken (e) av defekter, og deretter måle resultatene til viser hvordan disse målene ble oppnådd. Datatypen bestemmer årsakene til problemene som trenger forbedring og hvordan å fjerne gapet mellom eksisterende ytelse og ønsket nivå av ytelse. Verktøy er satt på plass for å sikre at viktige variabler forblir innenfor akseptable over tid, slik at prosessen forbedring gevinster opprettholdes. Endringer som er skapt gjennom Six Sigma er virkelige, betydelig og langvarig.
Six Sigma er heller ikke en enkel 1-2-3-du er ferdig prosessen. Det er en "livsstil." Det er en multi-level, syklisk bevegelse mot stadig prosessforbedring. Six Sigma er en tidkrevende og strømkrevende prosess. Bedrifter utvikle en langsiktig plan som skisserer trekk fra gjeldende ytelsesnivåer til Six Sigma ytelsesnivåer, med konkrete, kortsiktige mål i mellom.
Vellykket Six Sigma-programmer er bygd på et solid fundament for organisatoriske. Organisasjonsstruktur og systemet må være tydelig identifisert og formidlet til hele organisasjonen til å implementere seks Sigma kvalitet. Ikke skje bare for å bli en Six Sigma-organisasjon. Planlegging og opplæring går på å sette opp en vellykket Six Sigma-organisasjon. Ansattroller og ansvar må være etablert og tydelig kommunisert til alle.
De mer Six Sigma-prosjektene din bedrift fullfører, jo mer involvert du blir med mer modne og meningsfulle prosjekter enn da du begynte. Six Sigma blir en del av kjernen i bedriften. Det er ikke en rask knock-off program; det fortsetter å vokse og endre som forretningsbehovene vokse og utvikle seg. De andre moter varte hele organisasjonen, men vil Six Sigma.
No comments:
Post a Comment