Det har aldri svikter. Om bestiller en pizza eller gjør legen, jeg høre det nesten hver gang. "Kan jeg sette deg på venting?", de spør. Før jeg har en sjanse til å selv svar... Jeg er på vent! Hva skjedde? Var det et retorisk spørsmål? Hvorfor selv gir meg muligheten? Hvorfor ikke bare si, "Velkommen til XYZ, hvor vi umiddelbart sette deg på venting!".
Noen folk hater automatiserte telefonsystemer, men ikke meg. Jeg liker å bli informert om hvor jeg står i en gitt situasjon. Jeg vil heller ha en ærlig datastyrt stemme forteller meg jeg må vente (og også sannsynlig fortelle meg omtrent hvor lenge), enn å møte virkeligheten menneske som vil erte meg med et valg og deretter gjøre vedtak på mine vegne i et brøkdels sekund. Tenk hvis alle du møtte operert på denne måten. Du kunne bli stående i kø på en fast food restaurant og bli bedt om hvis du ville like å prøve et nytt element på menyen de prøver å presse. Før du har tid til å tenke, blir du belastet for det mens det stirrer på deg fra din brett. Du kan være på theatre å se et spill eller en musikal. I stedet, "ønsker du for å kjøpe et program?", får du det samme spørsmålet etterfulgt av en hånd i lommeboken eller vesken rabidly søker etter din lommebøker.
Jeg tror det virkelige forverring er at jeg virkelig ikke ønsker å holde, og bedrifter vet at. "Kan jeg sette deg på venting?" er en fin måte å si, "Du vil holde, eller bare pålegging og prøve igjen senere?". Har du noen gang møtt noen som ønsker å holde? Har noen noen gang bedt deg hvis de kan ringe deg og har du la telefonen ned for en time eller to som en bursdagsgave?
Jeg vil bare litt mer ærlighet, det er alt. Hvis du ikke kan automatisere telefonsystemet, ansette minst nok folk i rushtiden business å lette dine kunder og har nødvendig telefon utstyr å håndtere samtale volum. Jeg tror noen av disse er velkommen alternativer til å be om meg hvis jeg skal holde. Hvis ikke, kan jeg bli tvunget til å bare "holde" på pengene mine og gå andre steder.
No comments:
Post a Comment