Outsourcing er delegering av en forretningsprosess til en ekstern tjenesteleverandør. Leverandøren av blir deretter ansvarlig for den daglige driften og vedlikehold av delegert prosessen.
Før outsourcing en IT-funksjonen, kan du se på dine firmaets egne mål og kultur. Prisen kan være en viktigste hensynet, men en verdifull outsourcing bedrift er mer en forretningspartner enn en tjenesteleverandør. Slike en partner skal låne et nivå av kompetanse til små bedrifter som bygger på interne kunnskap. Bare da kan du være trygg på at du har oppnådd en optimal blanding av huset og outsourcet det funksjoner.
Trinn 1
Vil du virkelig trenger å leie?
Før outsourcing en IT-funksjonen, kan du se på dine firmaets egne mål og kultur. Hva forretningsmål er du prøver å oppnå ved å sette ut denne bestemt funksjon? Hvordan vil du sende denne funksjonen til utenfor partiet innvirkning arbeidsflyten i selskapet? Klare svar på disse spørsmålene kan hjelpe deg med å lede en bedriftsleiar mot den mest aktuelle leverandøren.
Vurder fordeler og ulemper ved outsourcing før du gjør din beslutning.
Fordeler:
-Gjør en bedrift å fokusere på kjernevirksomhet
-Strømlinjeformer en virksomhetens drift
-Gir deg tilgang til profesjonell evner
-Aksjer av risiko · Stykke oppmerksom på at prosessen er i gode hender (pålitelighet)
-Ikke trenger å bekymre deg om kontinuerlig innføring av nye teknologier
-Forbedrer servicekvalitet
-Frigjør menneskelige ressurser
-Frigjør kontantstrøm
-Øker kontroll over din virksomhet
-Gjør bedriften mer fleksible for å endre (dvs. etterspørsel)
Ulemper:
-Frykten for leverandøren av opphører å handle (konkurs, etc)
-Du kan miste kontroll over prosessen
-Oppretter potensielle overflødighet
-Andre firmaer, kan også bruke tjenesteleverandøren. Derfor i noen tilfeller kan til beste for tjenesteleverandøren bli utvannet med andre brukere
-Du kan miste fokus for kunden og konsentrere seg om produktet (outsourcet prosessen)
-Tap av talent generert internt
-Ansatte kan reagere dårlig med outsourcing, og derfor deres kvaliteten på arbeidet kan lide.
Trinn 2
Du kan kjøpe ekspertisen:
En verdifull lei partner vil mer enn lysere the Last. Slike en partner vil låne kompetanse til å sikre en optimal blanding av interne og eksterne funksjoner. I tilfelle av nettverksadministrasjon, for eksempel bør en outsourcer "gi en liten bedrift med en operativ, taktiske og strategiske visning av nettverksmiljøet
Dette gir kvalitet anbefalinger å sikre at nettverket fungerer, tåler, reduksjon av totale eierkostnader, optimalisering av nettverket eiendeler for å møte forretningsbehov, og støtte for fremtidig vekst.
Trinn 3
Vet hvem du er outsourcing til.
De to viktigste faktorene i en vellykket outsourcing-relasjon er tillit og sikkerhet - uten disse forholdet er forutbestemt for svikt. Det er derfor viktig at du tar tiden og innsatsen som kreves for å finne den perfekte partneren.
Kontroller at tjenesteleverandøren å holde gjeldende. "Det er svært dynamisk, så det kan være vanskelig å intelligent vite hva som skjer i det," sa Jeremy Shapiro F., professor emeritus i operasjonsanalyse og ledelsen ved MIT. De beste leverandørene kan gi ikke bare tjenester, men også "state-of-the-art kunnskap om IT-behov og utviklingen".
Denne leverandøren verdi sine ansatte? Hva er gjennomsnittlig lengde på sysselsetting av staben? Et selskap som beholder sine ansatte må behandle dem godt og verdsetter dem.
Møt teamet: før signering noe, kan du møte mennesker som vil faktisk-tjenestekontoen din. God outsourcers vil ha et dedikert team Service kunden, ledet av kontrolleren som opptrer som personen 'gå til'. Kommandokjeden: langs disse samme linjer, vet du hvem som prater med hvem. Den siste tingen som du har råd til å ha er lag med kontakter, spesielt når tid betyr penger. Finne en leverandør eller en konsulent som gir ett kontaktpunkt og enda bedre, én person, er alle virksomheter tipset. Språkbarrieren: endelig, er det viktig å huske at selv en outsourcet IT-funksjon ikke går bort helt. I de fleste tilfeller vil småbedrifter eieren har fortsatt å opprettholde noen engasjement. Se etter en ekspert som kan tydelig vise svarene i ikke-tekniske termer og kan gjøre tech-snakk, Fjern merket for å selv nybegynneren questioners.
Trinn 4
Vet du hva du kjøper
Som du kommer nærmere til å gjøre en avgjørelse, er det viktig å enige om et sett med tjenesten nivå forventninger eller mål,"sa Hoyer. "Måling mål kan inkludere strømlinjeformede operasjoner, kostnadsbesparelser og rapportering med alle aktiviteter som peker til en forbedret bunnlinjen," la han til. Det som teller mest er enig på forhånd på tjenesten skal leveres, og spesielt om forholdsreglene som skal brukes til å bestemme tilfredsstillende ytelsen.
Mange av ulempene ved outsourcing kan unngås hvis du forskning tjenesteleverandøren, og du må du ikke anse outsourcing ganske enkelt som en money saving ordningen - dette er ikke alltid tilfelle. Følgelig, bør du være sikker på at du har en gyldig grunn for outsourcing, og at du har til hensikt å knytte regelmessig kontakt med tjenesteleverandøren for å unngå å miste all kontroll av prosessen.
No comments:
Post a Comment