Outsourcing er flyttet oppover i kolonnene mest forbedrede av effektivitet og respektabilitet gjennom eLance.com. Dette nettstedet tilbyr tidsbesparende tilgang til høykvalitets ekspertisen som gjør det mulig å offload prosjekter for rask gjennomføring, samtidig maksimere budsjettet og slik at du kan fokusere på disse elementene ikke lett delegert. Hvis prosjektet du har i tankene, faller i en av de tolv kategoriene som støttes av eLance, du er bokstavelig talt i bransjen: 1) programvare & teknologi, 2) skrive & oversettelse, 3) salg & markedsføring, 4) Management & Finance, 5) Legal, 6) nettsted utvikling, 7) grafikk Design & Art, 8) søk annonsering, 9) administrativ støtte, 10) Training & utvikling, 11) lydVideo & Multi-media og 12) arkitektur & Engineering.
Når du er registrert på området som kjøper (et skli skala på avgifter er involvert), gir eLance en svært brukervennlig, rekke foranstaltningene og golfbane som veileder deg gjennom prosjektet oppføring prosessen. Denne artikkelen er et sammendrag av disse trinnene, med noen forslag og tips som er fusjonerte i veien for ekstra suksess. Først må du velge en av de tolv kategoriene, og deretter en underkategori (f.eks, Writing & oversettelse?Redigere & korrekturlesing). Du vil deretter Velg en tittel for prosjektet og gi en detaljert beskrivelse av jobb-på-hånd, inkludert spesifikke forventninger, eventuelle nødvendige ekspertise, og så videre, etterfulgt av det totale antallet dager og datointervallet som prosjektet vil være åpne for budgivning. Neste vil du etablere tidsrammen for jobben er fullført når et bud er valgt, og du vil angi budsjett.
La oss ta en sidepanelet på et øyeblikk her å diskutere emnet for budsjettet. Selv om outsourcing forbedrer muligheten for å spare penger, er eLance ikke en markedsplass for slave labor. Det finnes alltid unntak, men for det meste, tjenesteleverandører byr på din jobb(er) er oppriktige profesjonelle ivrig etter å returnere et kvalitetsprodukt for til en rimelig pris. Før du setter budsjettet for prosjektet oppføringen, kan du ta litt tid å forstå markedet for hvilken type arbeid du legger inn. Google din main og sub-kategorier, og kontroller deretter ut nettsteder og priser for å få et inntrykk av kommer priser. Du vil kanskje også konsultere med gjeldende lokale bedrifter og med kolleger i tillegg til å bestemme en pris som er rimelig for deg, men ikke fornærmende til potensielle bidders. Kjøpere som forsøker å melk systemet- eller som er sub-contracting, for pennies, arbeidet de selv har ervervet gjennom budgivning-vil raskt oppdage at bare de minste kvalifiserte leverandørene sender bud forslag for jobbene sine. Enkelt sagt, være rimelig og rettferdig i din priser forventninger.
Når du har opprettet budsjettet ditt, vil du ha et par alternativer som kan hjelpe deg med Screenings-kommende bud. Har du et utvalg av om du ønsker å tillate tjenesteleverandører å kommunisere med deg, via en privat melding Boards, før du deres å plassere sine bud. Denne kommunikasjon er valgfri, men anbefalt, fordi du får mer omfattende bud hvis tjenesteleverandører kan avklare sine spørsmål i forkant av budet forpliktelser. Du vil også kunne vise opptil tre spørsmål du ønsker bidders å svare, som ytterligere vil hjelpe deg med din forhåndskvalifisering.
Kanskje er den viktigste beslutningen du gjør mens du oppretter oppføringen om du vil at prosjektet skal være på grunnleggende eller velg-nivå. Enten en vil gi deg tilgang til topp lyd-leverandører, men det er en viktig forskjell mellom to: på the Velg nivå, tjenesteleverandører kan ikke se andre bud forslagene blir presentert. Dette resulterer i mer detaljert men færre svar, vanligvis fra det mest alvorlig investerte laget i registrerte leverandører. Du vil fortsatt motta bud fra kvalifiserte individer på grunnleggende nivå, hvor tjenesteleverandører kan lese hverandres innleveringer, men du vil ha et større antall svar, med færre detaljer i forslaget. Denne grunnleggende nivå også produserer et lavere bud område, siden leverandører vise alle den andre bud beløp og konkurransedyktige bud mot dem. Deltakelse i Velg nivå koster mer for både deg og tjenesteleverandører enn Basic, så du må bestemme det beste alternativet for hver av prosjekt-oppføringene dine. eLance gir tilleggsinformasjon på liste-nivåer for å hjelpe deg med å gjøre det mest fordelaktige valget.
Når du har betalt et fullt tilbakebetales innskudd på $25 for å re-confirm identiteten din, jobben din skal bokføres og bud begynner pouring. Du kommer til den vanskeligste delen av hele prosessen: ansette den som passer best for deg og din jobb-på-hånd. Noen bud, avvises umiddelbart grunn til oppblåst priser eller en kvalifisering for åpenbare feil, men du vanligvis vil ende opp med en samling av contenders. Hvis prosjektet har blitt oppført på grunnleggende nivå, du har mottatt bud fra utvalgs- og grunnleggende-leverandører, og i det øverste høyre hjørnet av hvert forslag, vil du se eLance-statistikk for hver bud: gjennomsnittlig tilbakemelding vurdering, antall feedbacks og totale dollar opptjent gjennom eLance prosjekter. Disse statistikkene, i tillegg til bidders profiler, tilbakemeldingene kommentarer og porteføljer, hjelper deg med å fullføre "bilder", opprettet av hvert forslag som er presentert. På en rekke forslag, vil du også se ordene "Ny leverandør." Vennligst ikke rabatt disse bud ut-av-hånd, selv om det kanskje ikke mye av en eLance track record ennå. Du vil ofte finne alternativet mest kvalifiserte, kostnadseffektiv i noen som har akkurat signert på å eLance og er ivrig etter å bygge en sterk klientell base og en solid rykte. Hvis prosjektet ble oppført på Velg nivå, får du se alle av statistikken som før, men bare Velg-leverandører har plassert bud. Det vil være "Nye leverandører" i denne kategorien også, skjønt, så ta deg tid til å se gjennom sine legitimasjoner.
Når du har lest alle relative forslaget og bakgrunnen materiale og deretter gjort valget, vil du gå til delen kjøperen aktivitet "Min eLance" og "tilbyr" valgt tjenesteleverandøren jobben. Når leverandøren av "godtar," vil du betale ham eller henne i henhold til vilkårene som er angitt i forslaget (vanligvis et innskudd på 25-50% av totale budbeløpet), gjør du en prosess enklest å bruke eLance Elektronisk pengeoverføring eller Pay Pal. På det tidspunktet du og tjenesteleverandøren kan starte kommunikasjonen direkte, basert på din gjensidig avtale, gjennom Private Message Board, e-post og/eller telefon, for å få prosjektet i gang- og voila!, kan du krysse aktiviteten fra listen.
Forutsatt at kravene til outsourcing falle i en av de tolv kategoriene for eLance, vil du oppdage at administrere disse kravene har bare blitt umåtelig more…well, mer håndterlig. Det er en legion av talentfulle frilansere der ute, klar og villig til å gjøre alt for å hjelpe deg med å få jobben du Fyll-i-tomme gjennom nye, effektive partnerskap. Når du bygger foreninger med en gruppe av tjenesteleverandører, vil du snart finne at du ønsker å benytte deg av alternativet gjør det mulig å invitere personer til å by på prosjekter, en tidsbesparende funksjon som lar deg raskt leie din favoritt(er)- og sammen, kan du gjøre hverandres dag én høyre etter den andre-the eLance måte!
No comments:
Post a Comment