Monday, May 14, 2012

Hvordan du bruker velegnet for små bedrifter som den Ultimate ytelsen-indikatoren

Måling av ytelser og management fremme bruken av nøye utvalgte key performance indicators for å evaluere ytelsen til et selskap, med sin ledelse og medarbeidere. Management teorien har lenge anerkjent at hovedformålet med en ledelsen er å maksimere aksjonærverdier. For store selskaper med lager som fritt handler i offentlige verdipapirer markeder, er dette en enkel prosess for å overvåke aksjekurs. For små, private selskaper er situasjonen ganske annerledes.


Store, offentlige selskaper har mange aksjeeiere som velger en styret, som i sin tur leier sentrale ledere. Denne separasjon av eierskap fra ledelsen finnes ikke i små, private bedrifter. Disse tre gruppene (eiere, styret og) består ofte av nøyaktig samme enkeltpersoner. Små bedrifter bli utvidelser av sine eiere i mange måter, inkludert sine mål. Eiere er typisk angår mere om mål som: minimere skatter, maksimere personlig inntekt, opprettholde personlige livsstil, minimere de eiendeler holdt i virksomheten og beskytte personlige eiendeler. Forfølgelse av disse målene har en tendens til å redusere verdien av små bedrifter. Eiere er ofte ikke veldig interessert i verdien av sine virksomheter før noe skjer som gjør det viktig som en skilsmisse, eller som ønsker å pensjonere.


Små bedrifter virkelig ikke bryr seg om forretningsverdien? Eller er det fordi de ikke er vant til å ha det tilgjengelig? Business verdivurderinger koste tusenvis av dollar, så små bedrifter ikke har råd til å få en regelmessig. Hvis det ikke er praktisk å måle noe, blir det uviktig. Hvis verdien for små bedrifter var lett tilgjengelig, som offentlige selskaper, ville og eierne bli interessert i den. De kan ganske muligens skifter sine forretningsmål for å maksimere verdien.


De som har forsøkt å overvåke forretningsverdier uten å betale for vanlige business verdivurderinger ofte brukt industri "tommelfingerregel" formler. Mens formler som er enkle å bruke har de noen alvorlige ulemper. De er basert på data av ukjent kvaliteten og kvantiteten. Formlene er uttrykt i områder som produserer ulik verdier. De tar ikke hensyn unike fakta og omstendigheter på hver enkelt bestemt bedrift.


Det er en bedre løsning. Det finnes nå mye mer informasjon om salg av små, private bedrifter. Det finnes en rekke kilder som har samlet inn data på tusenvis av transaksjoner over mange år. Disse databasene gi faktiske markedsdata. Fagfolk og commonsense foreslå at kvalitet markedsdata er den beste kilden for avgrenser en egenskap. Databasene har også noen mangler. Informasjonen er begrenset til grunnleggende data som årlig salg, spør pris, kontantstrøm, selge på pris, etc. Og noen typer bedrifter har ikke mange transaksjoner. Databasene fungerer best når det er mange lignende transaksjoner, så vanlige bedrifter som restauranter er gode kandidater. Average tall fra mange transaksjoner motvirket noen ekstreme eller uvanlige tilfeller. Forholdet mellom salgsprisen til årlig salg, eller salg prisen til kontantstrøm er vanligvis brukes til å beregne en bestemt forretningsverdier.


Disse databasene er tilgjengelige som abonnementer som ikke er billig. Så er det ikke praktisk for eier en liten bedrift å få tilgang til dem direkte. Og fagfolk som abonnerer er ikke utsatt for deling dem. Det er noen selskaper som for et lite gebyr skal søke i databaser for transaksjoner som involverer lignende virksomheter, beregne gjennomsnittlig prosenter, og bruke dem til å beregne verdien av en liten bedrift. Disse lave kostnader business verdivurderinger basert på faktiske markedsdata er gode verktøy for å gjøre forretningsverdier lett tilgjengelig for de fleste små bedrifter. Ved hjelp av dette verktøyet, kan små bedrifter til slutt begynne å bruke forretningsverdier som indikatoren for optimal ytelse, akkurat som aksjeselskaper.

No comments:

Post a Comment