Hvis kommersielle samlinger ikke er en del av din forretningsplan for B2B, taper du penger. Få din kontant strømme igjen med disse kommersielle kolleksjon hemmeligheter.
Kommersielle samlinger: Side av ligaen av nye B2B-kultur
Hvis du er i business-to-business-feltet, eller selv om du er en forbruker produkter firma som fungerer via tredjeparts distribusjonskanaler, vet du hva det er som for å sjekke e-posten din anxiously hver dag, sifting gjennom alle regninger for at betalingen som skulle ha vært i måneder siden.
Det var ikke ment for å være sånn. Hvis du var en god, ærlig businessperson som jobbet med andre gode, ærlig forretningsfolk, "kommersielle samlingene" var ikke ment for å være en del av vokabularet ditt.
Tilbake i de gode gamle dagene var en faktura eller bestilling ordre som hadde en etablert bedrift som er oppført i feltet "bill til" nesten like godt som en kasse sjekk. I dag, hvis du er i bransjen for å tjene andre bedrifter kan det hende at kontantstrømmen er mindre pålitelige enn en liten tid bookie.
Kommersielle samlinger: En personlig historie
Denne siste April jeg endelig fikk $2000 skylder en klient meg for arbeid som er gjort i desember, etter å ha brukt nesten som mye pengene er verdt min tid minner dem om å betale.
Nei, dette var ikke en av de hånd-riste avtaler – vi hadde en 5-siden kontrakt angir net-30 betalingsbetingelser. Heller ikke var noen fyren med en lemonade stativ. Det var media delingen av en av de største forhandlerne i USA.
Verste var at jeg har klarert denne klienten basert på min erfaring fra arbeidet med dem i noen år før. Jeg har faktisk brukt pengene på julegaver, fullt forventer betalingen framover før kreditt kort utskriften.
Unngå utestående fakturaer
Du kan selvfølgelig DRAM dette problemet i bud ved å dyrke sterke relasjoner med kunder som betaler i tide. Men de klientene får få og langt mellom, og da jeg fant, gode kan gå ganske dårlig ganske fort.
Verre, det synes at jo større bedriften er, jo mindre sannsynlig er de betaler i tide. "Net 10 dager" kan like godt være et fremmedspråk i Fortune 500-land. Langvarige råd gitt til B2B bedrifter og næringsdrivende folk er at pengene er i store selskaper. Men lykke å få det fra dem før husleien forfaller.
Hva jeg burde ha gjort
Ser tilbake på min erfaring med deadbeat firmakunde, min største tabbe var gjør det alle meg skrive bokstavene og de telefonsamtaler. Med en timepris på ca $75 endte jeg opp tilbringer tid tilsvarer en stor del av min avgiften på $2000.
Jeg burde ha gått til et inkassobyrå. Jeg visste bare ikke da som var samling byråer som ville ta på småbedrifter gjeld og kjøre hele prosessen for deg for så lite som $20 per gjeld.
Selvfølgelig, jeg også ikke vet at kommer til et inkassobyrå ikke nødvendigvis betyr "å sette en konto i samlinger." Mange samling organer er faktisk refashioning seg selv som "kontoer kundesamlekonto management" spesialister; de vil selv administrerer din faktureringsvilkår fra ende-til-ende Hvis du vil bruke. Klienten kan ikke selv innser at personen på telefonen er fra et utenforstående byrå og ikke din egen personlig assistent.
Når jeg tenker på alle verdien av tiden jeg brukte å samle inn den siste $2000, kunne jeg sparke meg selv for ikke levere over til et inkassobyrå. Men jeg kan alltid ser frem til å sette denne kunnskapen i praksis neste gang jeg har en kunde som er treg med å betale.
No comments:
Post a Comment