Wednesday, May 2, 2012

Er din Team lider av FWTS?

Hvem kjenner du som føler seg fast, under-å gjennomføring eller håndtere frustrasjonen og opprørt?


Disse folkene kan være FLAT verden tenker SYNDROM lider! (FWTS)


"Flat World tenkning Syndrome" er den fremste problem stående mellom forutsigbar ytelse og banebrytende ytelse. La meg illustrere...


I hundrevis av år (og kanskje tusenvis for saks skyld) menneskeheten trodde jorden var flat. Perspektivene i universet holdt planetene og solen revolving rundt jorden. Seilere var redd for å miste av syne av land på havet kommer reiser fordi de visste at hvis de gikk for langt, de ville falle utenfor kanten.


Frykt for å falle utenfor kanten på jorden virkelig sette dempere på leting. Frykten var resultatet av "FWTS". Deretter kommer Galileo Galilei (1564-1642), som i 1612 bekrefter kopernikanske teorien ved hjelp av hans nylig utformet teleskop, at jorden er faktisk rund og solen er egentlig midt i universet.


Var Galileo's discovery lett akseptert av tenkere i sin tid? ikke i det hele tatt! Han var faktisk gitt valg på Inquisition av 1632 til recant hans theoryor dø. Han besluttet å dø hørtes ut som en tøff alternativet så bodde til han døde som en gammel mann i husarrest.


Moral av historien: flate verden tenkere er ikke nødvendigvis interessert i nye perspektiver. De er interessert i komfort-sonen, og å være høyre! Som et resultat av dette, holde de stakk.


"Flat World tenkning Syndrome" vises i våre business liv.


Bedriftsperspektiv flate verden:
Det er hundrevis av illustrasjoner som vi kan trekke fra næringslivet. Perspektiver og strategier som jobbet i 1982 er utdatert i dag. For eksempel:


1. Kunden er alltid rett! (FWTS-modell): La oss innse det; kunden er ikke alltid rett. Ennå i år forteller vi våre folk kunden er alltid rett! Hva er faren i denne meldingen? Din troverdighet! Hvis jeg er den nye utleie i gruppen, det ikke ta lang tid for meg å finne ut hva du sier og det jeg opplever er to forskjellige ting. Min B.S. meter går opp og din troverdighet går ned. Troverdighet går ned, og deretter tillit begynner å erodere. Og then…well, du får bildet.


Jeg har nylig vurdert en selskapets nye ansatte retningen prosessen. En av de første elementene ut av det utdannet munn var: "kunden er alltid rett!" Du kunne føle eyeballs rulle og motstand øke av deltakerne. Det er FWTS-metoden.


Ny tilnærming: Jeg tror at løsningen er å snakke rett med den nye utleie og alle ansatte. Fortell dem kunden er ikke alltid rett. Fortelle seg riktigheten. Deretter coach teamet på "spillet" vi spiller: for å ha hver kunde på røret eller gå ut døren sier, "jeg fikk WOWed!".


Med "Jeg Got WOWed!" mål i tankene hadde du coach meg på ferdighetene jeg trenger for å vinne. Du skal hjelpe meg se hva en "god forretningsbeslutning" er bygd på; du skal hjelpe meg få tillit i håndteringen av tre til fem vanligste kunde upsets. Så du vil støtte meg i å finne ut hvordan du kan hjelpe kunder med å forlate ordtaket erfaring: "WOW!".


Som fører meg til å...


2. Trene ansatte: Jeg har hørt det sagt, "Hvorfor bruke penger på trening ansatte? De skal bare la." Det er en Flat verden, smale perspektiv på emnet.


Min tanke er: du kan trene dem, og de kan forlate; men hva om du ikke trener dem, og de opphold? Som er verre?


Faktisk, kan du bygge en solid "Return on Investment" sak for opplæring effektivt nyansatte. Her er noen eksempler:
-Med effektiv trening du definere folk til å vinne før i deres jobb- og folk liker å vinne!
-Gi ansatte livsferdigheter, og de vil henge rundt lenger hvis de tror at de får ferdigheter som de kan bruke nedover veien.
-Du kan sende en melding om at du er villig til å investere i bedriftens menneskelige kapital!
-Kunder har en bedre og mer konsekvent opplevelse med utdannet, informerte, kvalifiserte ansatte!
-Resten av teamet vil oppleve færre hodepine og problemer fordi folk vet hvordan man skal lykkes på jobben sin!


Hvordan er det for en rask liste!
La oss bunnlinjen dette emnet: du klippe omsetning som følge av fordelene ovenfor. Folk vil bli lenger der de føler seg verdsatt og er satt opp til å vinne! Du forbedre ytelse og produktivitet- og hvem kan argumentere med disse resultatene?


Moral av historien: være på utkikk etter Flat verden tenker syndromet! Utfordre de hellige kuer i organisasjonen! Være villig til å undersøke gamle metoder for å produsere nye resultater! Være åpne for nye muligheter. Tross alt, hvem vet nok om livet å være skeptisk?


Og en ting til... ha moro i prosessen!


2005 © Mark Rosenberger All rights reserved.

No comments:

Post a Comment