Kreativitet og innovasjon er avgjørende for konkurransefortrinn, men rollen til kreativitet og innovasjon Manager er ofte ikke vises like viktig. Organisasjoner uten en slik rolle vil ganske enkelt ikke kjøre like konkurransedyktige som sine konkurrenter.
Personer innenfor og utenfor en organisasjon ser problemer hele tiden, men sjelden er de problemene omhandlet i tid. Konkrete negativ bevegelser tvinge vanligvis endre-mangler i forventet vekst, et fall i aksjekursen osv.
Noen av kravene til kreativitet og innovasjon direktører, konsulenter eller ledere inkluderer:
a) spore problemer sett fra innenfor og utenfor organisasjonen. På alle nivåer, fra produktutvikling til salg og markedsføring og kunde svar, se folk problemer. Rapportering dem til linje ledere er sjelden tilstrekkelig-linje ledere har vanligvis ikke direkte koblinger til den virkelige beslutningstakere.
b) overvåking konkurrenter og benchmarking in-house kreativitet og innovasjon prosesser og strukturer. Rivaler prøver kontinuerlig å vinne markedsandeler og sporadisk, leapfrog konkurransen. Mangel på oppmerksomhet og forberedelse kan bli katastrofale.
c) Conducting vedvarende problemidentifikasjon og idé genererer økter. Problemidentifikasjon og idea generation må være konsekvent aktiviteter å maksimere utdata og trene alle medlemmer av organisasjonen i problemløsning proaktivt.
d) overvåking gruppe strukturer for å maksimere produktiviteten. Teamarbeid i organisasjonen kan være optimalisert med nøye overveielse av gruppen strukturer.
e) å sikre håndfaste koblinger til beslutningstakere.
f) å sikre håndgripelig fremdriften for ideer sammen innovasjon-sti.
g) velge disse ideene som mest sannsynlig å lykkes, ved hjelp av S-kurve, idé kilde sannsynligheter og så videre.
h) overvåke og maksimere motivasjon.
i) hjelpe medlemmer av organisasjonen i maksimere sin kreative og innovative utdata. Noen organisasjoner har allerede startet slike ordninger – én dag hver uke når folk får lov til å arbeide med prosjekter som er interessante.
j) overvåke kompetanse og importere kunnskap å overvinne parochialism og banen avhengigheter.
k) sikre vedvarende tilbakemelding trasé mellom avdelinger som er involvert i problemidentifikasjon, idea generation, idé utvalg, utvikling og kommersialisering finnes.
Det er mye mer....
Som konklusjon, kan ikke organisasjoner verbalt espouse kreativitet og innovasjon management filosofi uten å installere kreativitet og innovasjon styremedlemmer, ledere og ledere. Ikke uten tap av konkurransefortrinn.
Dette emnet er omtalt i dybden i MBA avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY Audit, god idé Generator programvare og Power Point-presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com. Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.
Kal Bishop, MBA
**********************************
Du er fri til å gjenskape denne artikkelen så lenge ingen endringer, og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.
No comments:
Post a Comment