Det er gjennomgripende troen på den tiden Press stimulerer til kreativitet. Dette er både sant og usant.
Det finnes en rekke styrker på jobb:
a) tid Press øker kreativ produksjon. Ved å tvinge idé produksjon, sette mål og trinnvis tidsfrister, produseres et større antall ideer enn hvis en "gjøre ditt beste" tilnærming er tatt. Hvis en leder ber particpants i en idé generere økt for å løse et problem, og tenke på minst 5 ideer hver halve time, og deretter 80 ideer er produsert av en er individuelle og 1600 produsert av 20 personer på slutten av en gjennomsnittlig arbeidsdagen. Dette nivået av utdata er bevisst og ikke bli produsert på vanlig måte.
b) tid Press oppfordrer produktive produksjon og derfor sannsynligheten for å generere gode ideer øker. Det kan sies med stor tillit til at kvaliteten på utdataene er nært knyttet til antall. Det beste enkelt creative produktet tendens til å vises på det punktet i karrieren når skaperen er å være mest produktive.
c) tvinge utdata skyver enkeltpersoner langs erfaring-kurve, forbedrer deres metodikk, bygger kompetanse og kunnskap og forbedrer ytelsen. Screenwriters vet at de er sannsynlig å produsere mer, bedre kvalitetsarbeid raskere hvis de satt seg en tidsplan over et visst antall sider per dag.
d) motivasjon er kritisk til kreativitet. Hvis en person er Egensikker motivert, kan tidspress være en synergistic Beregningsmodell motivator. Hvis personen ikke er intrinsically motivert kan deretter det vise seg for å være en ikke-synergistic beregningsmodell motivator, noe som reduserer graden av engasjement i endeavour.
e) kort sikt tid Press kan være skadet i at det ikke tillater sinnet til å engasjere seg i arbeidet på ulike kognitive nivåer. Det tillater ikke rik ideer til å formulere gjennom prosessen med inkubasjon. Egensikker motiverte personer vil dra nytte av kortsiktige tidspress og mål (sett kognitive styrker i bevegelse), og vil generere rikere ideer gjennom inkubasjon på lang sikt.
Dette emnet er dekket i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA
**********************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge ingen endringer og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.
No comments:
Post a Comment