Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering.
Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.
Forutsi vinnerne er et resultat av bruk av flere tilnærminger. En objektiv og helhetlig analyse av dem alle øker sammen sannsynligheten for å finne den Hellige Grail – et kommersielt vellykkede produkt som reaps rik belønninger.
Noen av tilnærminger til å finne vinnere inkluderer:
a) Franklin (2003) hevder at typen ideen er viktig. Ideer som skyldes tilfeldig hendelse (men med skaperen har tidligere eksisterende kunnskap) og løsning å fange opp har den høyeste suksess priser og laveste feil priser.
b) den mest vellykkede innovasjoner tendens til å være moderat nye på markedet, basert på velprøvde teknologi, spare penger, tilfredsstiller kundenes behov og støtte eksisterende praksis. Denne passer godt med konseptet til S-kurven, der hindringer for produkt suksess kan måles.
c) fokus på tapere i motsetning til vinnerne. Det er mange, mange flere feil enn det er suksesser, derfor fokusert prosesser som luke ut tapere kan spare mye tid og investering.
d) mange produktfeil resultere fra en mangel på fokus. Med ingen klart definert løsning i tankene øke sjansene for feil drastisk. Til slutt måles suksess ved brukeren ta-opp, som kan enkelt måles i modeller som bruker Verktøyobjektlaget og kjøperen oppleve syklus.
Kal Bishop, MBA
No comments:
Post a Comment