Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering.
Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.
Imidlertid en av de viktigste aspektene ved ovennevnte prosessen er å håndtere feil. Dette er viktig fordi de fleste innovasjon prøver mislykkes, og mange, mange flere ideer krever reengineering, omforme eller rethinking før de kan slitebane banen til suksess.
Det er en rekke fordeler feiler, inkludert:
a) verdifull kompetanse er lært. Ridley Scott hadde en kommersiell feil med Blade Runner, men gikk å gjøre noen av de mest suksessrike filmene av all tid.
b) verdifulle kundebehov er etablert. Ofte brukerbehov tilsidesatt er analysert, men tiltre skarpt fokus når et produkt er i markedet og selges ikke.
c) teknisk kompetanse er etablert. Et firma kan lære nøyaktig hva tekniske mangler den har, når et produkt ikke klarer å materialisere seg i ønsket skjema.
d) kulturelle eller emosjonelle hindringer kan komme i skarpt fokus. Det metriske systemet brukes ikke i USA, men dominerer hele resten av verden.
Disse emnene omhandles i dybden i MBA avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY Audit, god idé Generator programvare og Power Point-presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com.
Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.
Kal Bishop, MBA
No comments:
Post a Comment