Thursday, February 16, 2012

Innovasjon Management � å velge gode ideer

Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering. Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.


En rekke måter idé kan brukes. For en omfattende evaluering er det tilrådelig å bruke alle metoder. Vurderer kostnadene for forskning og utvikling og ekstra kostnad av omstrukturering produkter når feil oppdages, det lønner seg å gjennomføre grundige verdivurdering før store investeringer i at ideen er gitt en GO-status.


Noen av metodene idé utvalg inkluderer:


a) sammenligne typen ideen med slike typer ideer som tidligere har vært mest vellykket.


b) bedømme om ideen passer godt med firmaet.


c) analysere sannsynlig praktisk hindringer som kan hindre at vellykket kommersialisering.


d) å vite hvordan og når de gå eller DREPE beslutningene vil bli gjort når det er en idé i trakten idé.


e) å vite hvor forbrukeren vil dra nytte.


I tillegg, er det fordeler til fiasko. Mens en idé kan bli dømt som blir kommersielt mislykket, kan firma, gruppe eller individ lære verdifull kompetanse som vil øke sjansene for å lykkes neste produkt. Ridley Scott hadde begrenset kommersiell suksess med Blade Runner, men gikk å gjøre noen av de mest lukrative filmene noensinne.


Disse emnene omhandles i dybden i MBA avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY Audit, god idé Generator programvare og Power Point-presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com. Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.


Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment