Maksimering av Vinduer metoder har lenge blitt brukt i bedriften for å produsere mengder kvalitet ideer, raskere. Kreative skribenter som vil raskt produsere kvalitetsarbeid mengder bør bruke disse samme prinsippene.
a) venter for inspirasjon lager mindre utdata enn å tvinge inspirasjon.
Bare delta i aktiviteten genererer ideer. Ved å definere arbeidsprosessen, kan forfatteren ramme sinnet for kommende aktiviteten og utløse sinnet i søker etter ideer på flere kognitive nivåer. Skapende styremedlemmer identifisere et problem, og angi om å finne løsninger, igangsetting dermed kreative staten. På samme måte vet screenwriters at de vil komme opp med gode ideer til screenplays mens de arbeider på dagens slott. Inspirasjonen for prosjekter kommer mens du arbeider på lignende prosjekter.
b) Angi trinnvis mål og endelige mål gir mer utdata enn en "gjøre ditt beste"-tilnærming.
Skapende styremedlemmer kan spørre folk til å generere minst fem problemet setninger en dag og komme opp med minst fem ideer å løse hvert problem i den samme dagen. På slutten av en uke, har 20 personer generert en solid idé Pulje som kan analyseres. På samme måte produserer skribenter som satt seg et mål av 500 ord per dag mer samlet effekt etter en måned enn de ville hvis de ikke hadde satt seg som mål.
Ved oppsamling prosessen over en uke, Creative Director i) tvinger utdata med jevne mellomrom og ii) tillater problemet til Inkuber i tankene, slik at rikere innsikt til å generere.
c) Story struktur
Akkurat som i virksomheten, der modeller som SWOT, PEST, fem styrker og en million andre brukes til å generere ideer for bestemte situasjoner eller for bestemte problemer, så fortellingene i seg selv har slike rammer. Historiene er bygget rundt maler. Den mest kjente av disse er Campbell (1968) Hero reise, rundt som har blitt bygget noen av de mest vellykkede noensinne filmer – Star Wars, Spiderman, Shrek, The Incredibles og mange flere. Bruk disse strukturene gjør det mulig for forfatteren å deler en oppgave inn i mindre kunst og mer nøyaktig å definere problemer og generere bedre løsninger.
Den sanne verdien av Story struktur oppleves etter noen vellykket bruker. Gjør det mulig i) av creative skribent til raskt kart ut en historie fra en idé og ii) utløsere idé flyten fordi blokker er overvinne og kompetanse som ble lært – blir det lettere å visualisere ideen i finalen, fleshed ut skjemaet.
d) opplevelse kurve, tilpasningsdyktige og generative læring. subliminal og bevisstløs oppfatning og læring.
Vanligvis uttrykt i termer som "du har til å skrive en million ord før du skriver noe godt." Når en aktivitet er i en tidlig fase, begrenser relative mangelen på erfaring, kunnskap og raffinert metodikk ytelsen til sub-optimale nivåer. Disse faktorene forbedre med tid og produktiviteten øker eksponentielt. Adaptiv og generative læring, subliminal og underbevissthet oppfatning og læring alle hjelpe forfatteren å bli flinkere til hans eller hennes endeavour.
Konklusjon, ved å virkelig forstå og administrasjon av kreativitet og innovasjon, er Creative Writer i stand til å produsere mer kvalitetsarbeid, raskere.
Dette emnet er dekket i dybden i MBA-avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY tilsyn, god idé Generator programvare og Power Point presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com
Kal Bishop, MBA
**********************************
Du er fri til å gjengi denne artikkelen så lenge ingen endringer og forfatterens navn og Nettadressen beholdes.
No comments:
Post a Comment