Sammendrag: Motivasjon er en viktig del av lederskap. Men de fleste ledere ikke vet praktisk prosesser å motivere folk konsekvent. Her er en motiverende ledelse-verktøy for å øke sterkt lederskap effektiviteten.
Definerende øyeblikket: Halm som Stirs drikke motiverende ledelse (Part One)
av Brent Filson
Tiår siden, som en rifle tropp sjef i Marines, jeg så ledere som kunne motivere tropper til å gjøre fantastiske ting-- og ledere som ikke kunne få tropper til å gjøre mye i det hele tatt. Jeg lurte på hva var forskjellen mellom vellykkede og mislykkede ledere; og hvis forskjellen bli undervist.
Disse to spørsmålene har bodde hos meg i hele mitt sivile liv som jeg har jobbet med tusenvis av ledere over hele verden siste 21 år.
Nå endelig, kan jeg si jeg har svart på disse spørsmålene. Jeg har sprakk koden.
Forskjellen mellom vellykkede og mislykkede ledere er vellykket de er i stand til å engasjere seg i dyp, menneskelige, følelsesmessige relasjoner med personer de leder, mislykket de ikke. Det er så enkelt som, men det er mer komplisert enn du tror.
Kraften i disse forholdene har blitt demonstrert siden begynnelsen av historie. I alle kulturer, når folk trengte å gjøre store ting, en ting måtte finne sted: en leder hadde å samle dem sammen og snakke fra hjertet. Med andre ord, måtte dyp, menneskelige, følelsesmessige relasjoner det konstitueres store ting som skal gjøres.
Se på det på denne måten: ledere seg må være motivert, som er en absolutt sannhet. Hvis du ikke er motivert, bør ikke du være en leder. Men de brennende utfordringene i ledelse er, kan du overføre din motivasjon for andre slik at de er nå mer enn du? Og kan du oversette den motivasjonen til gode resultater? Great ledere klare å møte disse utfordringene.
Det er tre måter å overføre din motivasjon til andre. Gi dem informasjon, fornuftig og gjøre opplevelsen sine erfaringer.
Den mektigste er det siste, har din erfaring bli deres opplevelse. Det er én måte å gjøre dette mulig med teknikken "definere øyeblikk".
Dette innebærer å ha den leder-erfaring bli folkets opplevelse. Det kan være den mest effektive metoden av alt, fordi når speaker's erfaring, blir deltakernes erfaring, en dyp deling av følelser og ideer, en communing, kan finne sted.
Vanligvis folk lære på to måter – gjennom Intellektet og gjennom erfaring. I vår skolesystemet, den tidligere dominerer, men det er det siste som er mest effektive i inducing en dyp deling av følelser og ideer, fordi våre erfaringer, som kan være livets læren, ofte føre oss til dyp bevissthet og målrettet handling.
Ser tilbake på skolegangen din. Som du husker mest, bok-læring eller dine erfaringer, samhandlinger med lærere og elever? I de fleste tilfeller folk sier sine erfaringer som er gjort de sterkeste inntrykk på dem. de husket dem lenge etter fikk avblomstret boken kunnskap.
Dette er hvor definerende øyeblikket leveres. Dens funksjon er enkel: å gi en nattverd erfaring med deg og personene du føre, slik at disse menneskene vil være så motivert som du er til å møte utfordringene du møter.
Prosessen med å utvikle et definerende øyeblikk er enkel, også: sette en bestemt opplevelse av deg, en definere øyeblikk, i fokus fokus, og deretter overføre den fokuserte erfaringen til publikum hjerter så de føler erfaring som deres. Ut av den delte følelsen kan de være ardently motivert til å iverksette tiltak for resultater. Det er enkelt, og det er et spill veksler.
Men hvis du ikke får det definerende øyeblikket rett, kan det tilbake. Faktisk, kan du sveive opp at mennesker er motivert mot deg. Så følg nøye som jeg vise deg nøyaktige trinn i utviklingen og overføring av definerende øyeblikk.
Ta det første skrittet i mestring definerende øyeblikket. Gjennomgang erfaringer fra tidligere. Ikke prøv å finne ut hvordan du bruker dem, eller hvordan de forholder seg til å utvikle og kommunisere et definerende øyeblikk.
De må ikke være wrenching, knuste erfaringer; gjør hverdagslige opplevelser. De trenger ikke å ha funnet sted nylig; du vil kanskje se tilbake på erfaringer fra din ungdom. Til slutt, de trenger ikke å ha funnet sted i en organisatorisk context. Se på alle aspekter av livet ditt. Noen av dine erfaringer, når som helst, hvor som helst, kan gjøre en god definerende øyeblikk.
Kontroller at, men at det er din erfaring (jeg vil si mer om dette i del to.) og være oppmerksom på forskjellen mellom personlig og private erfaringer. Vanligvis, våre personlige erfaringer er de vi kan dele med andre, og våre privat erfaringer er de vi vil holde for oss selv. På delelinjene mellom personlig og private er forlegenhet. Hvis du vil på noen måte være flau snakker om erfaring med andre, ikke bruker den.
I del to, vil jeg vise deg hvordan du setter sammen et definerende øyeblikk til å kommunisere.
2005 © Filson Leadership Group, Inc.
No comments:
Post a Comment